Gå til innhold

Norge I Rødt Hvitt å Blått!

Ranger emnet


sugekopp

Anbefalte innlegg

Man kan vel nesten si.. Hva var det jeg sa!

Norge som skal stå på sitt! Ola nordmann som må bruke penger på tull ingen har behov for!

 

Snakket med en av gutta som jobber der når jeg henta inn stilas for bautas.. han sa

 

I sverige har dem over dobbelt så stor befolkning...! Operaen i sverige rommer MINDRE mennesker enn den norske.. og enda har dem aldri klart å fylle den opp under events!

 

Men i norge skal jo alt bli så stort og glamorøst! høres ut som en patetisk wannabe Hollywood.. som en wannabe EU avtale dem aldri vil bli med inn i .. men dulte etter skal dem!

 

Håper de virkelig driter på draget nå !

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=186649

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kultur - og sport (herunder bilsport) - er ting menneskeheten ikke nødvendigvis må ha for å leve, men som likevel bidrar til ro, lykke og trivsel. Ved å ha fokus på slike ting får populasjonen i det gjeldende området mindre behov for å lage bråk grunnet urettferdig fordeling av godene. Enda værre hadde det selvsagt vært dersom basalbehov som mat og husly hadde vært skjevfordelt. Det er slikt det blir krig av...

 

Hver og en kan ha nytte av å ta en titt på Maslows behovspyramide for å forstå menneskehetens behov i et helhetlig perspektiv.

 

Også sugekopp kan ha godt av å gjøre seg noen betraktninger omkring dette, mtp hans country of origin.

 

Opera er kultur, og når man først skal bygge et nytt operabygg så nøyer man seg ikke med ei Moelvenbrakke eller to. Det hadde heller ikke svenskene gjort dersom de skulle bygd på nytt i dag.

 

Hardcore-gutter som sugekopp ser kanskje ikke helt gleden i å oppleve opera, men for mitt eget vedkommende må jeg si at et av de fineste musikkstykkene jeg vet er fra en opera. Nærmere bestemt Sull'aria fra Mozarts opera Figaros bryllup. Dette stykket er kanskje mest kjent for folk flest fra filmen Shawshank redemption, eller Frihetens regn som den heter på norsk.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardcore-gutter som sugekopp ser kanskje ikke helt gleden i å oppleve opera, men for mitt eget vedkommende må jeg si at et av de fineste musikkstykkene jeg vet er fra en opera. Nærmere bestemt Sull'aria fra Mozarts opera Figaros bryllup. Dette stykket er kanskje mest kjent for folk flest fra filmen Shawshank redemption, eller Frihetens regn som den heter på norsk.

 

Opera er nå en ting, men de ble vel anbefalt å bruke norsk granitt i utgangspunktet syns jeg jeg husker. Når de da sto på sitt er det jo idiotisk at det faktisk blir gult.. Kunne brukt pengene mye mer fornuftig, og nå må de kanskje fjerne alt belegg igjen og legge nytt. Ikke videre gjennomtenkt.

 

Prosjektlederen heter forresten Erling Magnusson og har svensk aksent ifølge Aftenposten i morges. Han er nok svensk, med andre ord :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som ikek bryr dere kan jo la være å skrive her? For ingen bryr seg om at dere ikke bryr dere om det.

 

Det jeg finner rart, er at marmor er en av steinene som skal være minst påvirkelig av omgivelsene.

 

Dør terskelen til bestemors hus, er 45-50 år gammel, og den er kritthvit slik den var når de lagde huset.

 

Så jeg finer dette som veldig rart. Og at Norge bruker 4 milliarder på et operahus, istedenfor på skoler og sykehus finner jeg som rimelig naivt.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opera er nå en ting, men de ble vel anbefalt å bruke norsk granitt i utgangspunktet syns jeg jeg husker. Når de da sto på sitt er det jo idiotisk at det faktisk blir gult.. Kunne brukt pengene mye mer fornuftig, og nå må de kanskje fjerne alt belegg igjen og legge nytt. Ikke videre gjennomtenkt.

 

Prosjektlederen heter forresten Erling Magnusson og har svensk aksent ifølge Aftenposten i morges. Han er nok svensk, med andre ord :)

 

 

Eirik

 

At det blir gult er ikke akkurat idiotisk, men det er jo noe som ikke ble som planlagt. Hvorfor de anbefalte granitt framfor marmor i sin tid vet jeg ikke, men det er ikke sikkert det ble begrunnet med marmorens mulige gulning.

 

Har man gjort de riktige tingene i forbindelse med utarbeidelsen av konkurransegrunnlaget og den påfølgende kontrakten så vil jeg tro at det skulle være mulig å reklamere på dette.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det blir gult er ikke akkurat idiotisk, men det er jo noe som ikke ble som planlagt. Hvorfor de anbefalte granitt framfor marmor i sin tid vet jeg ikke, men det er ikke sikkert det ble begrunnet med marmorens mulige gulning.

 

Nei, det at det blir gult er i seg selv ikke idiotisk. Men dersom det blir gult og de som administerer operaen og vedlikeholdet bestemmer seg for at dette liker de ikke og må bruke store summer på vedlikeholdsarbeid eller utskiftning av belegg, er jo det litt idiotisk. Litt enig?

 

Åslaug Haga var vel for norsk granitt fordi den var norsk i utgangspunktet, at vi skulle være stolte av vårt eget. Så ikke alle argumentene gikk på holdbarhet, nei, det har du helt rett i. Jeg tror noen gjorde det, riktignok.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår