Gå til innhold

Endelig kjøpt meg 240 igjen!

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Etter 1,5 år med en rusten og dårlig opel vectra har jeg endelig tatt til fornuften igjen og kjøpt meg en god gammel volvo. Jeg fant en 91mod 240gl i oslo som jeg kjøpte for ei uke siden, har egentlig en liten mistanke om at det er en 240 classic siden det ligger et sånt emblem i bagasjerommet og at den har en del utstyr som el-speil, el-vinduer, varme i speilene, abs. Hva er engetlig forskjell på gl og classic?

 

Nå er bilen så godt som orginal men jeg skal jeg skifte til hvite blinkers foran og bak, få den ned til bakken, skaffe noen 17" eller 18" felger til den og etterhvert skaffe eller bygge en turbomotor til den. Det sitter en 531 topp på den som jeg tenkte jeg kunne bruke til turbomotoren. Noen som har tips til felger, senkesett, motor og snax eller noe annet så tips meg for jeg har enda ikke bestemt meg for hva jeg skal kjøpe til bilen enda.

 

Her er en del bilder av slik bilen ser ut i dag!

IMG_1332.jpg

IMG_1331.jpg

IMG_1330.jpg

IMG_1328.jpg

IMG_1325.jpg

IMG_1324.jpg

IMG_1323.jpg

IMG_1321.jpg

IMG_1320.jpg

IMG_1336.jpg

IMG_1335.jpg

IMG_1333.jpg

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Classic" ser ut til å være en mer eller mindre "uoffisiell" variant som ikke alltid er ført opp i modellutvalget. Sannsynligvis står det også "240GL" i vognkortet selv om bilen skulle ha vært solgt som "Classic". Den greia som du har på bagasjelokket er et klart tegn. Bilen skal også ha B230FX/136 hk og dessuten diverse annet utstyr, men akkurat hvor mye tror jeg varierer litt. Jeg synes det er mye som tyder på at du faktisk har en "Classic" der. Er det svarte dørhåndtak (litt usikker ut fra bildene)? Hvis ja, er det nok strengt tatt en 92-modell - noe som også kan avklares ut fra chassisnr.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er 136hk i den ja. den er førstegangsregistrert i desember 1991 men selger sa det var en 92 mod...

Skal ikke bli noe styling nei annet en som du sier felger, hvite blinkers, senkesett og etterhvert en turbomotor. Hvilke muligheter har jeg egentlig med den motoren jeg har? (om det er en b230fx, vet at det er f men ikke andre bokstaven)

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det sorte nederst på dørerene, bakhjørnene og kanalene?

Kan bli kul denne hvis du gjør de riktige tingene ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med denne bilen ville det vært tøft og gå litt "mot" strømmen og beholdt orginalmotor med 136hk, siden det er litt sjeldent og finne orginal classic i dag og garantert mer sjeldent og finne en om 10-20år.De 240ene som er til da er det den som er med orginal motor og mye utstyr som er verdt penger og ikke den som var sunnskrudd for lang tid siden.

Men veldig snasen bil.:)

Perfekt som en veltrimmet Volvo.

BMW, også kalt nybegynnerfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår