vwpassat_tdi Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Hvordan bytter man girolje på en Passat 1.9Tdi 99 mod sedan? Giret er veldig hard på morgen ved kald gir/motor, men blir bedre etterhvert. Er det girolje? Hvor tapper man ut og hvor fyller man inn? Jeg vil helst bruke Mobil1 olje, er det noe spesifikk godkjenning som motoroljer på giroljer også, som jeg må passe på? __________________ VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester, KM: bil 280.000, motor 175.000 Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Når det gjelder olje, så vær sikker på at du får girolje med rett viskositet til din bil, ellers får du raping på girene når olja er kald. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Fleste VAG med manuell kasse skal ha GL4 75W-90, f.eks. Shell Getriebeöl EP 75W-90, Castrol TAF-X 75W-90 eller Mobil Mobilube 1 SHC 75W-90. Alle giroljene nevnt her er syntetiske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet November 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Hvor mange liter må jeg kjøpe? Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Kjøp 3 liter. Mener å huske at det går med 2,3 liter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajero Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Anbefaler castrol, har god erfaring med den på kranglete girkasser. Når det gjeler påfylling var den inni venstre hjulbue, på en vw golf jeg hadde, med samme motor, så den er vell sikkert der hos deg også. Avtapping er vell nederste plugg på girkassa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet November 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 oki. Takk til alle så langt Jeg skal bestille 3liter castrol, mest sannsynlig pga at han jeg kjøper av ikke finner Mobil1 sitt Mobilube 75w-90 i varelista... Men hva heter Castrol's girolje spesifikt? Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Som jeg nevnte tidliger i tråden din: Castrol TAF-X 75W-90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet November 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Takk skal du ha. Nå har jeg lest at denne oppfyller GL 4+ :) Skal prøve å se om jeg får tak i den til en bra pris. Ligger jo på over 250Kr/L, sykt pris!!! Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Da har jeg bestilt Catrol TAF-X, får for ca 92/ 0,5L, ganske dyrt => 194/L !! Tok en titt rundt girkassa når jeg bytta motorolja idag :) Ser ut som tappepluggen sitter i midten, på undersiden mot bakken. Det så ut som påfyllingspluggen sitter litt lenger oppe mot sjåfør siden, omtrent like stor skrue, stemmer det? Som noen har påpekt må jeg skru ut påfyllingspluggen før jeg tapper ut giroljen :) Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 det stemmer,umbrako 17mm pleier det være. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet November 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Hva synes dere om Royal Purple sin girolje MaxGear 75W90? Men den er også GL5 sertifisert. noen påpekte at det kan være farlig, da min skal være GL4? http://www.royalpurple.no/giroljer.htm Jeg tror jeg går for denne her jeg. Prøver denne som alle skryter av. Kan det være STOR risk? Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Så lenge giroljen er GL4/5 (begge deler) er det ok. Ville bare valgt denne hvis jeg fikk en god pris (er veldig dyr i utgangspunktet). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg