Gå til innhold

Start pakke....?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Vaske i vaske hall funker vel....

 

bare passe på dørlåser og dørlister, og tørke bilen godt, samt ikke vaske når det er alt for kaldt....men sikkert ikke noe smart med motorvask når det er kaldt, naboen prøvde det for noen år siden, og det fant han ut ikke funket...he he

 

Et tips mht vasking av bil om vinteren er å sette varmeapparatet på full spiker og bare lukke dørene inntil bilen dvs ikke helt igjen og la den stå å gå noen min, da går varmen ut døra og så tørker det opp i dørene/lister..men, uansett lurt å smøre listene rundt dørene om vinteren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster 99 dollars, du får 60 dollars i avslag...(160$ er ord pris)

 

Trykkluft funker bra det, men olje i dørlåser/nøkkelhull bør du ha, blåser du inn der kan du trykke vannet innover i låsen og så setter dens seg bra fast, spør meg!!! over 1 time etter jobb her om kvelden, i mørket, pissa treng med skyvedør som ikke ville igjen, trodde jeg skulle bli gal der i kulda..og når dørlåsen endelig bestemte seg for å "smette" på plass, var sef døra ÅPEN og da kan du bare drite i å få den igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det :) Har man bruker, så sparar man ekstra 15%. Godt som gull :D

 

Ang vasking om vinteren.. Har man fjernstyrt sentrallås, så trenger man ikke frykte igjenfrosset nøkkelhull. Men pakninger o.l stiller man likt med.

 

I slike vaskehaller, betaler man for høytrykken for eks. 2 mins? så må man spyle så fort man bare orker, eller stopper klokken når du slipper håndtaket?

Lurte også litt på tilgangen til varmt vann?

Må jo ha varmt såpevann i vaskebøtta :)

 

Jeg har aldri vasket bilen i en slik vaskehall, men i vinter må jeg vell innom de dagene det er for kaldt til å bruke eget garsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det :) Har man bruker, så sparar man ekstra 15%. Godt som gull :D

 

Ang vasking om vinteren.. Har man fjernstyrt sentrallås, så trenger man ikke frykte igjenfrosset nøkkelhull. Men pakninger o.l stiller man likt med.

 

I slike vaskehaller, betaler man for høytrykken for eks. 2 mins? så må man spyle så fort man bare orker, eller stopper klokken når du slipper håndtaket?

Lurte også litt på tilgangen til varmt vann?

Må jo ha varmt såpevann i vaskebøtta :)

 

Jeg har aldri vasket bilen i en slik vaskehall, men i vinter må jeg vell innom de dagene det er for kaldt til å bruke eget garsrom.

 

Bor selv i Bærum og var hos Hydro Texaco på Rud på lørdag og brukte selvvasken der, for så vidt greit nok men jeg ble ikke imponert på noe vis.

 

Høyttrykk og "vask" sluker ikke minutter eller pengene dine, men avfetning/skum/forvask. jeg slengte på en pollet og det var ikke noe synlig tidsur og før jeg viste ordet av det så var polletten brukt opp. høyttrykksvasken gikk veldig greit.

 

Om du får tid til å bruke vaskebøtte er nå en annen ting, er det flere biler bak deg så vil jeg anbefale å skippe det (med mindre det er flere båser hvor de andre kan kjøre inn).

 

truha: har sentrallås med fjernstyring så trokke det skal blir noe problem ;)

 

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så verfall på noen vaskehaller der man kan bruke sånn kost det kommer vann og såpe ut av, ligner på den jeg koster gårdsplassen med å den lager jo nesten riper i asfalten. dette syntes folk er kjempefint og gnir til da, gjerne litt hardt, da grøsser jeg vertfall. også legger de den på bakken der alt grusen og dritten har lagt seg, flott konsept, nesten like bra som maskinvask...hvis noen lurte så har jeg ikke prøvd selv, men smugtitta på en bil som hadde blitt gnidd inn (eiern batalte faktisk??) og det var ikke et pent syn for å si det sånn, reine swirlsmaskinen.....

nei, ja så det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste "showet" i vaskehaller er de som først legger på såpe og tar deretter en svamp og gnir over bilen FØR de spyler bilen....De bare JOBBER møkka inn i lakken....da gråter jeg stille (eller er det latter kansje?)

 

De børstene er jo tragiske, sikkert sponset av en bilpleier eller lakkerer....he he

 

Og jeg vasker med bøtte/ShMitt stort sett hver gang, og de som venter ute får vente de, jeg venter jo på andre, men i Oslo er det vel mere stressa mennesker vil jeg tro, som rusler rundt i hallen og lurer på om du er ferdig snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste "showet" i vaskehaller er de som først legger på såpe og tar deretter en svamp og gnir over bilen FØR de spyler bilen....De bare JOBBER møkka inn i lakken....da gråter jeg stille (eller er det latter kansje?)

 

De børstene er jo tragiske, sikkert sponset av en bilpleier eller lakkerer....he he

 

Og jeg vasker med bøtte/ShMitt stort sett hver gang, og de som venter ute får vente de, jeg venter jo på andre, men i Oslo er det vel mere stressa mennesker vil jeg tro, som rusler rundt i hallen og lurer på om du er ferdig snart....

 

Har også samme tankegang som deg. Det er SELVvask ikke KJAPPvask. Står jeg på en plass så står jeg til jeg er ferdig om så hele byen står bak meg. Slik fungerer køsystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår