Gå til innhold

Hva må gjørest for å tilpasse Getrag 262CR til og passe Rødblokk?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sailorboy: Om du ikke skal over 600nm så tror jeg den løsningen jeg sa til deg holder i massevis. Om du har samme svinghjul som meg så handler du clutch hos Pedersen.

 

Bare ring til de og spør etter Stein, han har peiling på clutch og Volvo.

 

Jeg kjører med den forsterka trykklata til Sachs (440nm) og 6 puck zinter uten fjærer. Den kombinasjonen tåler 635nm tror jeg det var. Dette bruker jeg daglig, da bilen er bruksbil. Ingen problem med å kjøre med det i det hele tatt!!

 

 

SO du har ikkje slik super hard pedal? slik at du blir sleten av å kjøre ei stund? Holder på me akkurat samme greiene sjøl her. Var redd for att clutchen skulle ver so forbanna hard att det ikkje kunne gå and å bruke som bruksbil og til ha kvinneli sjofør i helga...

Volvo 164 e bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SO du har ikkje slik super hard pedal? slik at du blir sleten av å kjøre ei stund? Holder på me akkurat samme greiene sjøl her. Var redd for att clutchen skulle ver so forbanna hard att det ikkje kunne gå and å bruke som bruksbil og til ha kvinneli sjofør i helga...

 

Jeg har lignende specs. på min klutsj,og den er hard sammenlignet med std.

Blir jo fort sånn når det ikke er hydraulisk,og man blir fort vant til det.

Klutsjarma Sprakk/knakk forleden av materieltrøtthet,grunnet den harde trykkplata. men den var jo noen år da sef.

 

Plant svinghjul med Sach's racing TP618 trykkplate(BMW) og sinter er det på min.

 

Fungerer dårlig i kø, blir sliten i foten..

 

Kvinnfolket mislikte den sterkt :)

 

Men finner du en skikkelig traktorguri som kan være sjåfør så blir det greit vettu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lignende specs. på min klutsj,og den er hard sammenlignet med std.

Blir jo fort sånn når det ikke er hydraulisk,og man blir fort vant til det.

Klutsjarma Sprakk/knakk forleden av materieltrøtthet,grunnet den harde trykkplata. men den var jo noen år da sef.

 

Plant svinghjul med Sach's racing TP618 trykkplate(BMW) og sinter er det på min.

 

Fungerer dårlig i kø, blir sliten i foten..

 

Kvinnfolket mislikte den sterkt :)

 

Men finner du en skikkelig traktorguri som kan være sjåfør så blir det greit vettu!

 

Forbanna...Jaja..men den trykkplata, hvor mange NM var det den holdt til? Har bestilt meg en trykkplate fra Usa som skal tåle 450-500nm. Blir vell å bygge om til hydraulisk clutch, ka so må gjerast for og få til det?

 

Janei faen, kan ikkje risikere å ikkje ha kvinneli sjofør i helga:P

Volvo 164 e bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ot...

Tryckplatta Spec 228mm. Till motorer med plant svänghjul. Kräver specialbearbeting av svänghjul. För vridmoment upp till 455 Nm med organisk standardlamell. Med sinterlamell klarar den vrid upp till 637 Nm. Lamelltryck ca 1000kpm. Mycket bra koppling som täcker de flesta behov på gata eller rally. TP-618 2695:-

 

Hva er det som må modefiseres på svinghjulet for at trykkplata tp-618 skal passe?

- 1981 Volvo 240 Turbo intercooler -

- Motorhispania Furia -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ot...

Tryckplatta Spec 228mm. Till motorer med plant svänghjul. Kräver specialbearbeting av svänghjul. För vridmoment upp till 455 Nm med organisk standardlamell. Med sinterlamell klarar den vrid upp till 637 Nm. Lamelltryck ca 1000kpm. Mycket bra koppling som täcker de flesta behov på gata eller rally. TP-618 2695:-

 

Hva er det som må modefiseres på svinghjulet for at trykkplata tp-618 skal passe?

 

Mitt svinghjul er dreid av så anleggsflaten til sinterlamellen kommer mere ut enn resten av hjulet. I tillegg så er vel bolt/stiftmønster annerledes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SO du har ikkje slik super hard pedal? slik at du blir sleten av å kjøre ei stund? Holder på me akkurat samme greiene sjøl her. Var redd for att clutchen skulle ver so forbanna hard att det ikkje kunne gå and å bruke som bruksbil og til ha kvinneli sjofør i helga...

 

 

Jeg synst ikke pedalen er har i det hele tatt, men det kommer an på hvor sterk du er i foten selfølgelig. De fleste som prøver clutchen sier "åååå fyy faen, den var hard", så den er nok ganske hard.

 

Når du har kjørt med det og blitt vant det det så er det pyton og kjøre andre biler. Har ca 3cm vandring så det høgger greit om du er uforsiktig. Jeg liker det så godt at jeg vurderer å sette 6puch zinter og forsterka sachs plate på BMW'en og for å få rette feelingen der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Du kan bruke spakstellet fra M45 kassen, letter det siden du sikkert har det liggende.

 

Tar bare tre firkantrør som du sveiser spakstellet til M4(X) kassen på når du har rett lengde. Total lengda skal være 680mm fra kanten på clutch-huset lil senter av det hullet du setter girspaken nedi. Det var slik en kompiss gjorde det med sin kasse som kom fra E30 M3.

 

Festet til traversen kan du og bruke fra din gammle kasse. Du ser hva hull den passer til. Tror du må borre nye hull i braketten eller frese utav de litt.

 

Så må du selfølgelig kutte av de to ørene som stikker ut på siden av kassen. Du trenger ikke kutte av den som går bakover.

 

Du må og ha deg nytt lager som sitter i veiva.

 

Første del av mellomakslingen må bygges sammen av 240 og en ende med hardy kobling.

 

Kjøp deg 6puck zinter lamell og forsterka sachs plate fra Pedersen med det samme du er igang. Jeg tok knekken på den orginale lamellen etter en liten stund.

 

Husk maskinering av svinghjul ved montering av ny clutch.

 

DSC01518.jpg

 

 

Min kasse derimot kom fra en Volvo 264. Så her er hvordan den er ut.

 

Volvo519.jpg

 

Volvo613.jpg

 

Volvo614.jpg

 

Volvo621.jpg

 

Volvo623.jpg

 

Volvo628.jpg

 

Volvo629.jpg

 

Volvo626.jpg

 

Volvo639.jpg

 

Volvo692.jpg

 

Volvo679.jpg

 

Volvo695.jpg

 

Volvo696.jpg

 

Volvo697.jpg

 

Volvo698.jpg

 

Volvo701.jpg

 

Volvo699.jpg

 

Husk at jeg har kasse fra en Volvo. Så jeg har ikke Hardy plate på mellomakslingen.

 

Første gang jeg tok kassen opp om monterte den så satt den for høyt, da tok den oppi bilen og det lagde mye lyd. Du ser på et par bilder der at kassen har vert oppi med spakstellet og en kant.

 

Da tok jeg å borra nytt hull til gummi festet og fikk flytta den litt ned.

 

Håper dette hjalp deg litt på vei:)

 

Åssen girkasse har første ned og andre opp som var vist på bildet av girkula? Det er jo dritøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår