Gå til innhold

Sveising av kanaler.

Ranger emnet


Kjetilj

Anbefalte innlegg

Skal sveise kanalene på bilen min, hvor jeg har tatt bort rusten jeg fant på ene kanalen. det er ett avlangt hull på ca. 200mm langt og "høyden" på hele kanalen er borte (langs de 200mm). Har tilgang på ett MMA (elektrode) apparat. Gidder ikke stresse med å skaffe MiG/ TIG for å sveise bare dette. det jeg lurer på er om jeg skal bruke basiske, rutile eller sure elektroder og hvor tykke de bør være. er ikke helt sikker på hvor tykke platene i kanalen er, men kan tenke meg de er rundt 2mm tykke Det andre hullet er rundt, ca 3-4cm i diameter. Noen som kan hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm ok. trodde det kunne gått fint med supertynne elektroder og ganske lav spenning, men da blir det nok å legge på ei plate på innsida og sparkle over. skal på eugodkjenning 30. november så må få det gjort før da, og er ikke sikker på om de henger seg noe serlig opp i det. Har hørt de går over ting som kanaler og andre steder som ofte er spesiellt utsatt for rust med magnet, og siden jeg legger en plate bak så er det vel mindre sjanse for at de merker at det er sparklet på. Men har vertfall tenkt å prøve med mma før jeg evt. legger det fra meg, planen var å punkte veldig smått og forsiktig bare for å få den til å henge på plass, og så pusse ned med vinkelsliper og sparkle over med stålsparkel. men om det ikke går så tar jeg den andre løsningen. har jo ca. 2 uker på meg så kan jo prøve å få fatt i ett mig/mag apparat.

 

Men uansett. Takk for svar :)

 

Kan jo lodde plata på :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår