Gå til innhold

Bakaksling - hva er smartest?

Ranger emnet


240ft

Anbefalte innlegg

Har en `85 mod 240 med 1031 aksling... Har nå lyst på sperre.

 

Hva er smartest av:

 

1. Truetrack - og bruke bakakslingen som jeg har

 

eller

 

2. Bytte til Volvos originale sperreaksling slik som LSD

 

Kanskje noen har andre forslag? Må ha med el. signal fra akslingen til speedo...

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel heller hva som blir billigst, Blir jo mye dyrere å kjøpe truetrac. Du kan vel ikke shimse den selv? Også må det dreies inn spor til speedoringen.

 

Så før du får montert truetrac på bilen så blir det fort det dobbelte av hva du betaler for selve truetrac`n.

 

Jeg sto også over det valget, og jeg fant ut at det blie dyrt med truetrac, så jeg fikk tak i orginal sperreakel. Den var med riktig speedoring, så det bare var å sette rett på bilen.

 

Hvis du skal ha tak i billig sperre aksel så er det bare å ta en tur på et huggeri, så leiter du rundt til du finner en bil med sperreaksel. Er du da heldig så finner du en bil som huggeriet ikke veit at det er sperre aksel på, Så får du den billig.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for truetrac du. Det som er digg da er at du vet at bakakselen din er i god stand og kommer til å holde.-med tanke på at alt er shimsa opp og justert riktig. Koster jo litt mer, men da har du jo en grom bakaksel som holder.

 

Bruk akselen du har og få montert truetrac i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo først og fremst avhengig av hvor mye penger man vil legge i.

 

Er flere med både 3-400hk som har orginal overhalt (oppshimset) 1031 lsd, som ikke har problemer.

 

Har selv kjørt med 1031 m lsd uten noen som helst form for problemer.

 

Så skjønner ikke helt hvordan flere mener å ha klart å tatt livet av 1031 med lsd. Da må det være dårlig med service på de aktuelle akslingene isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginal sperren funker jo fin så lenge dn har nok og riktig olje.. har spunnet ut 3 sett 225/45 17 i år å sperra funker liiiike fint, eneste er jo de hersens momentstaga og foringen inni dem som ryr sammen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår