240ft Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Har en `85 mod 240 med 1031 aksling... Har nå lyst på sperre. Hva er smartest av: 1. Truetrack - og bruke bakakslingen som jeg har eller 2. Bytte til Volvos originale sperreaksling slik som LSD Kanskje noen har andre forslag? Må ha med el. signal fra akslingen til speedo... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Blir vel heller hva som blir billigst, Blir jo mye dyrere å kjøpe truetrac. Du kan vel ikke shimse den selv? Også må det dreies inn spor til speedoringen. Så før du får montert truetrac på bilen så blir det fort det dobbelte av hva du betaler for selve truetrac`n. Jeg sto også over det valget, og jeg fant ut at det blie dyrt med truetrac, så jeg fikk tak i orginal sperreakel. Den var med riktig speedoring, så det bare var å sette rett på bilen. Hvis du skal ha tak i billig sperre aksel så er det bare å ta en tur på et huggeri, så leiter du rundt til du finner en bil med sperreaksel. Er du da heldig så finner du en bil som huggeriet ikke veit at det er sperre aksel på, Så får du den billig. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 truetrack. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Gå for truetrac du. Det som er digg da er at du vet at bakakselen din er i god stand og kommer til å holde.-med tanke på at alt er shimsa opp og justert riktig. Koster jo litt mer, men da har du jo en grom bakaksel som holder. Bruk akselen du har og få montert truetrac i den. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 ikke noe triks å gå på huggern å få en org aksling hvertfall..har jo ikke peiling på hva den har vært igjennom, i tillegg så tåler de jo faktsikt ikke herjing i lengden, truetrac derimot:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'en Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Orginal sperra mi tålte 2 dager sidelengs...:uhhmmwhat?: Så blir truetrack i bilene heretter. Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Orginal sperra mi tålte 2 dager sidelengs...:uhhmmwhat?: Så blir truetrack i bilene heretter. må ha vært i dårlig forfatning den ;) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Like greit å bruke penger på noe ordentlig når du først skal bruke penger! :) Min mening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Dette er jo først og fremst avhengig av hvor mye penger man vil legge i. Er flere med både 3-400hk som har orginal overhalt (oppshimset) 1031 lsd, som ikke har problemer. Har selv kjørt med 1031 m lsd uten noen som helst form for problemer. Så skjønner ikke helt hvordan flere mener å ha klart å tatt livet av 1031 med lsd. Da må det være dårlig med service på de aktuelle akslingene isåfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 ..eller feil bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 ..eller feil bruk. Exactly... Var en 240 med 2,5l 16v som hadde over 400hk jeg var å titta på. Han hadde 1031 m / lsd.. Kjører drag race og baneløp årlig, ikke hatt noe problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 http://www.bakaxel.se kjøp aussie locker... funker kanon...3k for sperre, å 5k for komplett aksling me sperre montert! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 orginal sperren funker jo fin så lenge dn har nok og riktig olje.. har spunnet ut 3 sett 225/45 17 i år å sperra funker liiiike fint, eneste er jo de hersens momentstaga og foringen inni dem som ryr sammen:P Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'en Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 må ha vært i dårlig forfatning den ;) Forgje eiger hadde køyrt med 2 forskjellige dekk dimensjoner bak, og det liker den vell ikkje så godt. :P Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Jeg kosta på min 1031 aksling 9000,- i sommer. Det angrer jeg ikke på!! Det er da truetrac det er snakk om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg