Gå til innhold

Kupé-temperatur golf 2

Ranger emnet


EskilF

Anbefalte innlegg

Hei, på golfen min tar det lang tid før det blir skikkelig varmt i varmeapparatet. Har nok kjølevæske på ekspansjonstanken + at vifta fungerer greit på alle hakk... Er det normalt at 2'er-golfer er trege til å bli skikkelig varme?

 

Og når tempen har nådd driftsnivået sitt er ikke det sånn kjempevarmt heller.... noen forslag til forbedringer, eller må jeg bare leve med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok termostaten tenker jeg! same shit med min! bruker tjah.. 10 min på å bli litt smålunk

 

og tempen på bilen går aldri dit den skal! bare latskap som hindrer meg i å bytte termostaten.. og at det sitter en servo i veien!

 

 

men, back to topic, bytt termostaten din, så kommer dette seg! :)

 

samt. mens du holder på, kjør igjennom litt rens og spyl rent anlegget ditt

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Slenger meg på denne tråden jeg også. Varmeapparatet mitt funker på alle innstillinger, men det blir ikke like varmt som det var før. Noen som kunne gitt meg en link til denne termostaten?

Er det noen spesiell måte å evt. feilsøke dette proplemet? Ble jo nevnt at det kunne være andre grunner til problemet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis spylervæska renner ut da du plukker ut thermostaten så har du plukka ut feil sak vil jeg anta!

 

kjølevann derimot..

 

den sitter forresten i bunn av vannpumpa, bak et svart deksel/rør som går til bunn av radiator

 

2 10mm utvendig 6kant

 

Var litt for trøtt når jeg skreiv det der. Jeg mener selvfølgelig kjølevannet ;)

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår