Kalleklovn Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Hello godtfolk. Har søkt masse, og finni masse, men ikke en skikkelig svar. Men får spørre her da, så jeg får svar på akkurat det jeg lurer på. Jeg tenkte å bygge Turbo på en GTI 2.0 8v maskina med 16v topp. Da får jeg jo en grei turbokompresjon har jeg lest meg frem til. Lurer da på, hvor høyt trykk osv kan jeg kjøre med da med orginal bensintilførsel? Er ikke det bensinopplegget til 16v brukbart til et visst trykk/hk? Tenkte også å få smelt på en kanskje litt feit topp-pakning som tåler litt samt få til et fint innsug og få bygd en fin eksos. Takker for svar, mer spørsmål kommer nok løpende! ;) Siter Member of; GetAwaySkien BMW E30 345 Turbo! Har hatt: BMW E28 520i-BMW E30 320i-BMW E28 528i-MB w123 230et BMW ///M Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 hva mener du med orginal bensintilførsel da? hvor stor turbo? 1 bar med T25 er ganske mye mindre O2 enn med T4 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 jeg tipper 0.5bar uten ekstra bensin Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet November 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Vet kanskje ikke helt selv hva jeg mente, men mente liksom uten noen svære endringer som datasprut osv. Størrelse på turbo er usikkert. Siter Member of; GetAwaySkien BMW E30 345 Turbo! Har hatt: BMW E28 520i-BMW E30 320i-BMW E28 528i-MB w123 230et BMW ///M Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Største problemet blir jo at du må mappe om orginalsprutet, enten du bruker 8v eller 16v systemet, da du trenger mye større dyser. Kan hende du klarer deg med orginal dyser hvis du bruker K03 og kjører 0,5-0,6 bar, men da har du ikke stort mer effekt enn en orginal 16v heller. Når du endrer komp, krever det annen map, samme når du endrer dysestørrelsen eller setter på turbo. Bruker du 8v blokk med 16v topp trenger du ikke tykk pakning Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet November 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Aah, okai. Åssen er det å få skaffet seg noe slikt til G60 da? Synes jeg har lest noe om at det er helt ok i starter. Burde vel ikke være umulig å få tak i osv heller vel? Siter Member of; GetAwaySkien BMW E30 345 Turbo! Har hatt: BMW E28 520i-BMW E30 320i-BMW E28 528i-MB w123 230et BMW ///M Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.