Gå til innhold

Sikringer

Ranger emnet


virtouz

Anbefalte innlegg

Det finnes ikke sikring til bremselys og kjørelys bak, da dette blir styrt av canbus signal. På min bli ble den ene av de fire baklampene deffekt og jeg prøvde å bytte pære og lette bilen rundt etter sikring. Da jeg dro på Møller med bilen så kunne de fort konstantere at en styringsboks måtte byttes og den var på verksted to ganger før de fant feilen:( Dette gikk selvsagt på garantien, og det bør ikke være noe problem på en 2003 modell heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke sikring til bremselys og kjørelys bak, da dette blir styrt av canbus signal. På min bli ble den ene av de fire baklampene deffekt og jeg prøvde å bytte pære og lette bilen rundt etter sikring. Da jeg dro på Møller med bilen så kunne de fort konstantere at en styringsboks måtte byttes og den var på verksted to ganger før de fant feilen:( Dette gikk selvsagt på garantien, og det bør ikke være noe problem på en 2003 modell heller.

 

F7 i panseret er break-light switch sikring.

23 under rattet er bremeselyset :)

 

F7 er problemet mitt ryker hele tiden , så er litt i tenkeboksen :)

 

Takk for svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, på min 2007 modell så er disse plassene tomme i sikringsboksen:) Det stod i instruksjonsboka at de var der, men det finnes altså ikke sikringer der. Men det virker jo litt rart om den ryker hele tiden og resten av baklampa virker, for det er kun bremselyset ditt som er deffekt, ikke kjørelys, blink og tåkebaklys?

 

Ingenting annet , på din 2007 er de plassert på andre nummre har en kopi her av en 2007 instruksjonsbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
F7 i panseret er break-light switch sikring.

23 under rattet er bremeselyset :)

 

F7 er problemet mitt ryker hele tiden , så er litt i tenkeboksen :)

 

Takk for svaret

 

Hei. Blinker "glødeplugg" indikatoren ? Får du cruisekontrollen til å fungere? Tilsvarende problem på min 2003 touran. Blåser F7 sikringen, Bremselyskonstant på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma greiene jah , har du skiftet bremselysbryter ? :)

 

Japp - skiftet. Samme resultat. Men fant løsningen etter litt om og men. Du trenger denne delen : 1K0-927-810D HALLGEBER. Denne er lokalisert på master clutch sylinder - og kun "kneppt" på sylinderen. Denne har en tendens til å ryke. Ligger vel på ca 1000-lappen på Møller.

 

Etter denne var skiftet - kjørte vi VAGCOM - slettet feilminne - og kjørte ny diagnostikk. 0 feil :-) . tom cruisekontrollen fungerte igjen.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp - skiftet. Samme resultat. Men fant løsningen etter litt om og men. Du trenger denne delen : 1K0-927-810D HALLGEBER. Denne er lokalisert på master clutch sylinder - og kun "kneppt" på sylinderen. Denne har en tendens til å ryke. Ligger vel på ca 1000-lappen på Møller.

 

Etter denne var skiftet - kjørte vi VAGCOM - slettet feilminne - og kjørte ny diagnostikk. 0 feil :-) . tom cruisekontrollen fungerte igjen.

 

Lykke til.

 

Hvilken feilmelding hadde du i vagcom før du skiftet den ?

Bremselys bryter malfunction elns ?

 

Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken feilmelding hadde du i vagcom før du skiftet den ?

Bremselys bryter malfunction elns ?

 

Kai

 

Det begynnte med at fruen (hennes bil) ringte og sa at glødelyset blinket konstant. Da hun kom hjem så la vi også merke til at bremselysene var konstant på. Koblet på en diagnosemåler - som fortalte at bremsebryteren (under pedallen) var gåen. I forkant av dette hadde jeg tidligere registrert at cruisekontrollen ikke fungerte skikkelig - av og til fungerte den - av og til ikke.

 

Så bestillte jeg en ny slik bryter - skiftet den på mandag kveld - fortsatt bremselys på. Det var da jeg sporet opp din tråd på bilforumet og leste om F7 sikringen. Den var røket - så jeg satte i ny - smalt med en gang. Men jeg la merke til at bremselyset forsvant i en brøkdel av et sekund hvor hver sikring jeg satte i.

 

Så jeg gav totalt F , fant en binders, og trødde denne i istedenfor sikringen. Bremselysene forsvant - men en stram lukt og blålig røyk steg opp ifra motorrommet, under batteriet. demonterte alle deksler, tok ut batteri og batterikasse - og lokaliserte den delen som var begynnt å smelte.

 

Koblet denne ifra; satt i ny 5A sikring i F7, og nå holdt sikringen, bremselysene var av - men nå fungerte de ikke i det hele tatt.

 

En telefon til Møller; dette var et problem på de første Touran'ene - og hadde på lager.

 

Skiftet denne (sikring holdt fremdeles) - Koblet på diagnostikk, slettet feilmeldingene - og glødelyset sluttet å blinke. Kjørte ny dignostikk - ingen feil funnet.

 

Puii - lang PM dette

 

Det som var det greieste av alt - var at kraften i motoren kom tilbake (spesiellt ifra 2500rpm - 3500rpm. Akkurat som motoren har kjørt på en form for "sparebluss"

 

Håper dette kan hjelpe deg videre - var ihvertfall di tråd som hjalp meg videre...

 

Kurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår