Gå til innhold

Hansa1975

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Hansa1975 vant dagen sist November 18 2015

Hansa1975 hadde mest likt innhold!

Om Hansa1975

  • Bursdag 10/03/1975

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Tiguan
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2012
  • Motor (eks 1.6)
    2.0

Contact Methods

  • Bosted
    Haugesund

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Haugesund

Hansa1975's Achievements

  1. Trykket du meny 2 ganger etter at klokken var justert korrekt?
  2. Ja - varm eller kald, regn eller opphold, vinter som sommer. Jeg har og tenkt tanken om det kan være gasspjeldhus(ene) som ikke spiller på lag med meg. Men er lite lysten på å kaste bort pengene hvis et nytt et gir meg samme utfordring. btw: delebilen er kjørt ca 150k. Jeg har også sjekket for falsk luft på slanger/pakninger - men kan ikke finne noe unormalt.
  3. Hei. Det er ikke et stort problem dette, men jeg er (dessverre) laget slik - at er det noe som ikke er slik det skal/bør være - så må jeg prøve å fikse det. Først - info om bil: Bil nr 2 i heimen (jobbkjøring + til/fra aktiviteter med ungene) -96mod 6N, 1.6 75hk AEE motor, 5d, manuell kasse. Kmstand - 110k Ved konstant hastighet (la oss si 50km/t - 3. eller 4. gir) så føler jeg bilen nykker - går litt ujevnt. Du kan se det på girspaken også - beveger seg litt i takt med nykkingen. Akkurat som om den er overfølsom på pedallen. Vanskelig å forklare. Ved pådrag så responderer den akkurat slik den skal gjøre. Merker det også ved køkjøring i 10-20km/t. Prøver å holde trafikken, så finner den på å gi litt - hvor min respons er å slippe opp pedallen et par mm - som resulterer i bilen bremser på motoren. Da er det inn med clutchen og prøve igjen. Føler meg av og til som en klovn pga nykkingen i morgentrafikken - helt sikkert til fornøyelse til han/hun bak meg. Jeg kan jo heller si litt hva jeg har gjort med denne det siste året - kanskje noen kommer på noe som jeg ikke har testet: - Skiftet Lambda - nye pluggledninger, plugger, rotor og fordelerlokk. - Generell service - luftfilter, olje, oljefilter, girkasse oljeskift - ny termostat + 4polt tempgiver i termostathuset. - rengjort gasspjeldhus + nullstilling grunninnstilling med VCDS - testet/renset gasspjeldhus ifra delebilen min og satt over - samme resultat. - Skiftet gassvaier. - VCDS - ingen feilmeldinger. Bilen starter like bra om den er varm eller kald. Temperatur viser 90'. Stabil tomgang. Så hvis noen har diverse innspill / ting jeg bør se nærmere på - så setter jeg pris på dette.
  4. Hei. Noen som vet om jeg (Volvo) må kode noe på bilen hvis jeg bytter til samme instrumentpanel (tachometer) ? Jeg mistenker brudd i elektronikken på det jeg har nå (fjernlys indikator fungerer ikke + baklyset for klokke og temperatur) - og har funnet et panel hos en hogger med samme delenr. Har skiftet lyspærer - men hjalp ikke.
  5. Hei alle. Fikk en kompis til å lese ut data på min Touran -04 (1.9 TDi - 74KW) med sitt nyinnkjøpte leketøy. Er EGR ventilen og turboen "gåen" ? ifjor hadde vi med oss en 540 campingvogn - og flere ganger under belastning "mistet" vi alt drag. Stoppet bilen - startet den igjen - og vi kunne fortsette en stund til. Hvor vanskelig er det å skifte en turbo - og hvor anbefaler Dere at denne kjøpes ? Har også en risting/vibrering i bilen under pådrag (ifra 1300-2000 rpm) og jeg merker det spesielt i svinger. Er dette noe som er kjent fenomen med Touran ? Kmstand - 118.000km. Ytre drivledd er skiftet uten forbedring. Nye felger + dekk - så det er heller ikke ubalanse som gjør dette. 2 fejlkoder fundet: 16785 - Udstødningstilbageføringssystem gennemstrømning for svag P0401 - 000 - - Fryseramme: Omdr.: 2016 /min Moment: 78.0 Nm Hastighed: 88.0 km/h Last: 0.0 % Tastforhold: 14.7 % Bin. Bits: 01101000 Luftmasse / omdr.: 295.0 mg/slag Luftmasse / omdr.: 450.0 mg/slag 16618 - Ladetrykregulering: Over reguleringsgrænse P0234 - 000 - - Fryseramme: Omdr.: 2688 /min Moment: 268.0 Nm Hastighed: 77.0 km/h Last: 100.0 % Volt: 13.83 V Bin. Bits: 00001000 Absolut tryk: 2029.8 mbar Absolut tryk: 2560.2 mbar Readiness: 0 0 0 0 0 1 Fejl fundet: 01044 - Styreenhed forkert kodet 000 - - Fryseramme: Fejl status: 01100000 Fejl prioritet: 1 Fejl hypighed: 254 Nulstil tæller: 106 Kilometerstand: 108034 km Tids indikation: 0 Dato: 2000.00.00 Tid: 18:54:38 Håper noen har litt info/formeninger om dette og tar seg tid til å dele dette med meg. :-)
  6. Hansa1975

    Sikringer

    Det begynnte med at fruen (hennes bil) ringte og sa at glødelyset blinket konstant. Da hun kom hjem så la vi også merke til at bremselysene var konstant på. Koblet på en diagnosemåler - som fortalte at bremsebryteren (under pedallen) var gåen. I forkant av dette hadde jeg tidligere registrert at cruisekontrollen ikke fungerte skikkelig - av og til fungerte den - av og til ikke. Så bestillte jeg en ny slik bryter - skiftet den på mandag kveld - fortsatt bremselys på. Det var da jeg sporet opp din tråd på bilforumet og leste om F7 sikringen. Den var røket - så jeg satte i ny - smalt med en gang. Men jeg la merke til at bremselyset forsvant i en brøkdel av et sekund hvor hver sikring jeg satte i. Så jeg gav totalt F , fant en binders, og trødde denne i istedenfor sikringen. Bremselysene forsvant - men en stram lukt og blålig røyk steg opp ifra motorrommet, under batteriet. demonterte alle deksler, tok ut batteri og batterikasse - og lokaliserte den delen som var begynnt å smelte. Koblet denne ifra; satt i ny 5A sikring i F7, og nå holdt sikringen, bremselysene var av - men nå fungerte de ikke i det hele tatt. En telefon til Møller; dette var et problem på de første Touran'ene - og hadde på lager. Skiftet denne (sikring holdt fremdeles) - Koblet på diagnostikk, slettet feilmeldingene - og glødelyset sluttet å blinke. Kjørte ny dignostikk - ingen feil funnet. Puii - lang PM dette Det som var det greieste av alt - var at kraften i motoren kom tilbake (spesiellt ifra 2500rpm - 3500rpm. Akkurat som motoren har kjørt på en form for "sparebluss" Håper dette kan hjelpe deg videre - var ihvertfall di tråd som hjalp meg videre... Kurt
  7. Hansa1975

    Sikringer

    Japp - skiftet. Samme resultat. Men fant løsningen etter litt om og men. Du trenger denne delen : 1K0-927-810D HALLGEBER. Denne er lokalisert på master clutch sylinder - og kun "kneppt" på sylinderen. Denne har en tendens til å ryke. Ligger vel på ca 1000-lappen på Møller. Etter denne var skiftet - kjørte vi VAGCOM - slettet feilminne - og kjørte ny diagnostikk. 0 feil :-) . tom cruisekontrollen fungerte igjen. Lykke til.
  8. Hansa1975

    Sikringer

    Hei. Blinker "glødeplugg" indikatoren ? Får du cruisekontrollen til å fungere? Tilsvarende problem på min 2003 touran. Blåser F7 sikringen, Bremselyskonstant på.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår