Gå til innhold

Solgte bil, nye eier krasja..

Ranger emnet


Kai_G

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg solgte bilen min igår, og på tur hjem så gled bilen i autovernet, og fikk skader på Høyre framskjerm, og høyre baksjerm , det var også griseglatt, ifølge nye eier. hadde kjørt i 50-60 i 80 sona, men allikevel mistet kontrollen.

I kontrakta skrev vi overtakelsesdato 10.11-07, og at jeg sa opp forsikringa fra 16.11-07(for at han sku få tid til å få egen forsikring.) Bilen hadde toppkasko, og den ble solgt for 200 000.

Jeg har 75% full forsikring("gratis" skade)

 

Bilen står nå hos et karroseriverksted, og skulle bli sett over imorgen.

 

Er det virkelig jeg som blir lidende for dette?? Hva er mulighetene? Skal sies at jeg har tro på at nye eier også er innstilt på å ordne en løsning så jeg ikke taper på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når han sa opp forskiringa har da ikkeno å si! men det som gjelder er HVILKEN dato de skrev i kontrakta ved overtagelse!

Fra og med den datoen. eventuelt klokkeslett er du fritatt for alt som måtte skje. selv om forsikringa di gjelder 3 dager fra overtagelse.

 

Jeg ville nokk bare kontakta han kødden og sørga for at HAN påtar seg skylda for smellen! i værstefall. er det ikke andre biler innvolver i dette får han bare punge ut av egen lomme, og bare drite i å en gang prøve å bruke DIN forsikring på dette!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skrive feil salgsdato?

Ved salg gjelder vel forsikringen din på bilen i 3dager etter salg. Så nye eier har alltid tid til å skaffe seg egen forsikring selv om du sier opp forsikringen med en gang.

 

Riktig salgsdato i kontakta, 10.11, altså igår. Det med forsikringa sto som et punkt i salgsmeldinga, så førte opp den daton.

Faen, jeg håper dette ikke går utover meg ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når han sa opp forskiringa har da ikkeno å si! men det som gjelder er HVILKEN dato de skrev i kontrakta ved overtagelse!

Fra og med den datoen. eventuelt klokkeslett er du fritatt for alt som måtte skje. selv om forsikringa di gjelder 3 dager fra overtagelse.

 

Jeg ville nokk bare kontakta han kødden og sørga for at HAN påtar seg skylda for smellen! i værstefall. er det ikke andre biler innvolver i dette får han bare punge ut av egen lomme, og bare drite i å en gang prøve å bruke DIN forsikring på dette!

 

 

Jada, hper du kan dette! :) Nei, tror ikke han er noen kødd, virka som en ærlig og redelig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt vanelig at du beholder forsikring på bilen til salgsmeldingen er levert inn, du får faktisk ikke si opp forsikringa di før ( i Gjensidege iallefall)..

 

Men når salgsmelding er fylt ut, så dekker den forsikring.. Ingenting og være bekymret for, bare hør med forsikringsselskapet ditt.

 

Nå virker det faktisk som det går på forsikringa mi, HVIS den skal bli brukt.. Får høre mer imorra.

Han hadde fått beskjed om at det var greie skader ihvertfall, så det blir kanskje ikke så dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

din jævla nisse! er jo forsikring med i salgsmeldinga! stå på ditt, så lenge du har kontraktaog salgsmelding med riktig dato der så driter vel du i om kjøper krasjer bilen! fikk igjen såpass for na riskokern assa? du får kjøpe deg et par cossier så du også får lekt deg litt!

 

Finnes biler som ikke taper seg så mye vettu!

Nai, blir ingen Cossie, blir noe billigere i vinter ihvertfall, får se. kanskje morrobil tel våren at! ;)

får høre mer om den jævla forsikringa imorra.. styr ass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.naf.no/dav/f1fff2b10f.pdf

 

Selger sier opp sin forsikring på bilen frå overtagelsesdato.

 

Ergo ikkje selger sitt problem, dersom ein bruker NAF si bruktbilkontrakt.

NAF har da vel ikke noe med det... Bare å fakse salgsmelding til forsikringsselskapet så fort bilen er solgt det.. Finnes en slags ordning selskapene i mellom som dekker disse tre dagene.

 

NAF er gode til en ting: Skryte av seg selv

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår