PucheN Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Har en Passat -96 modell, 90 hk TDI. Har problemer med abs. Abs kontrollampe lever sin egen verden. Noen ganger virker abs noen minutter etter oppstart, noen ganger lyser den hele tiden. Tenker å måle sensorene i morgen. Noen med litt erfaring etter samme type feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PucheN Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Fikk endelig tak i noen med WOW så jeg fikk sjekket feilen. Var en ABS- sensor bak som ikke hang med. Nå skal jeg bytte den også får vi se om det blir bra:) Blir godt med abs igjen:) Noen som kan fortelle meg hvor jeg kan skaffe sensor billig? På Norsk Bildelesenter har de ikke sensor bak til bilen min... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Hmm sikkert ikke dette svare du vil ha,men jeg ville bestilt en ny orginal en, er trossalt bremser og sikkerhet det går utover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Koster vel ikke så mye for en orignal sensor? tror jeg betalte 4-500 for min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian var der Krug Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Har samme problemer på min passat 99 mod stv. ABS-hyler og blinker når jeg starter bilen, eller så begynner den å hyle etter noen minutter. Har også kjørt i over en time uten at feilen kom. Og inntil da fungerer ABS. Vil anta det er problemer med en eller flere sensorer, eller kanskje en kontaktfeil? Siter - 2006 mod. Ford S-Max Trend- 1999 mod. Volkswagen Passat Trendline stv- 2002 mod. Opel Astra G Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Har samme problem her blinker nesten hele tiden, sensorene er i orden de har jeg målt. Antageligvis er det ABS Sentralen som er gåen får ikke kontakt med den med måleinstrument når lampene lyser og blinker, men når lampene er slukket så får jeg kontakt med sentralen og ikke no feilmelding. Eller kan det være dårlig kontakt ne andet sted som gjør det,noen som har peiling på dette Tar imot alle forslag med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Har samme problem her blinker nesten hele tiden, sensorene er i orden de har jeg målt.Antageligvis er det ABS Sentralen som er gåen får ikke kontakt med den med måleinstrument når lampene lyser og blinker, men når lampene er slukket så får jeg kontakt med sentralen og ikke no feilmelding. Eller kan det være dårlig kontakt ne andet sted som gjør det,noen som har peiling på dette Tar imot alle forslag med takk Vilket måleinstrument bruker du,får du fram feilmeldinger og slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Vilket måleinstrument bruker du,får du fram feilmeldinger og slikt? Har en vag-com 409.1 selv som jeg bruker har også vært på Møller bil der fikk de heller ikke kontakt med sentralen så jeg fikk bare beskjed om at det kunne bli veldig dyrt og begynne og feilsøke på verksted får ikke no feilmelding annet en at jeg ikke får kontakt med enheten Dette er foresten en 1999 mod. Fikk lest ut dette i dag Address 03: ABS Brakes Controller: 8E0 614 111 A Component: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D00 Coding: 0273004284 Shop #: BB 24334 1 Fault Found: 01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster 03-10 - No Signal - Intermittent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg