Olav'en Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Skal flytte over gasseren og insuget frå ein b230a til k motoren som står i bruksbilen, i håp om litt mindre bensin forbruk. Er det noke meir som må skiftast? Har høyrt snakk om gasswaier eller chokewaier, noken som kan bekrefte? Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 gasswire må byttes, men sånn midlertidlig går det ann og stripse den fast, men den ryker i løpet av en mnd eller 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Jeg måtte også bytte chokewiren på en 240. Når jeg bytta fra K til A-motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Bør han ikkje bytte tenninga med da?eller funka det med bendix tenninga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Det burde funke med bendix tenninga jo. Det systemet er jo knall med knakkesensor og greier. Forgasseren har vel ingen tilknytning til tenninga. Eneste er vel vakuumslangen til den sensoren på venstre fjærbein ved coilen av merke GM, men den kan man jo bare finne et uttak med lignende plassering hos A-innsuget.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 evt kan du bygge om til ford Weber forgasser og A-tennings anlegg, hadde dette på den forje volvoen min, funka helt topp, brukte mindre bensin og gikk bedre. bare synd det begynner å bli langt mellom de gode Weberene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg