Gå til innhold

Burde jeg reklamere?

Ranger emnet


Bambozle

Anbefalte innlegg

Goddag!

 

Jeg kjøpte meg da en Mazda 323 1.5LX 9 Oktober den skulle inn til eu gokjenning og måtte ha no småtterier for og bli godkjent,dette gjorde jeg på et _MAZDA_ verkste.

 

 

Skifte 2 Bremserør på Venstre side bak

hånd bremsevirer høyere og venstre

Lufting av bremser.

Luftenippel

Nipple 10X1 Helgjenget

Håndbremswire

 

greit nok da jeg dro derfra. Men dagen etter

 

løsnet bremsebåndet på venstre trommel bak.

Jeg sendte den inn til rep igjen, og da jeg fikk tilbake bilen sa dem at det var veldig dårlige bremser på bilen. Det jeg fikk høre av sjefen der da, var at jeg skulle få bestemme selv om hvor mye det var verdt og koste på bilen, og at det ville koste ca en 1000 kroner og lufte bremsene. Jeg tenkte meg om og gadd ikke dette, fordi jeg ikke hadde råd rett og slett.

bremsene var helt greie men ble dårligere og dårligere

 

i dag er det 8 november, jeg satt meg inn i bilen og skulle dra og kjøpe meg polarbrød og da jeg nærmet meg en rundkjøring merket jeg at bremsene nesten var borte.Og at jeg måtte pumpe for og få dem tilbake. Så jeg ringte til et ANNET verksted og sa dem måtte sjekke det.

 

Da jeg fikk igjen bilen fortalte han meg at bremsenipplene bak var runda slik at det ikke var mulig og skru dem opp uten og ta av hjulene og de måtte i tillegg bruke en spesiell tang.. og at det var MASSE luft i systemet.

 

så det jeg lurte på er. Når et verksted reparerer noe med bremser er det ikke da vanlig og lufte bremsene samtidig? Eller i det heletatt når dem skrur på deler er det meningen at dem skal runde skruene slik at det ikke går ann og skru av?

 

Hva syns dere jeg skal gjøre med saken ?

 

er jeg helt dum som skriver dette? eller er det faktisk noe jeg burde reagere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at niplene ikke var runda før forrigie verkstedbesøk?

 

Edit, ser de har bytta bremsebånd, da skulle de vert lufta og ja du bør kanskje reklamere. Ta iallefall og ta en telefon til de og hør

 

EDIT: skal stå bremserør.....:hide

 

altså da jeg kjøpte bilen måtte bremsene fikses, jeg har KUNN brukt krogstad bil på stjørdal som er ett mazda verksted hvor jeg har eu kontrolert bilen fått mangel lapp og sagt til dem , OK jeg vil at dere skal fikse sånn at den kan bli godkjent, de ga meg en pris og vi ble enige, da jeg omsider fikk bilen og den var eu godkjent kom jeg tilbake dagen etter med ødlagt bremsebånd på venstre trommel bak, og de sa de skulle se på det. jeg sa ok og dro ..

 

så da lurer jeg på . ettersom de har skiftet bremserør osv, hvordan skal det da ha kommet luft i systemet OM dem har lufta det? jeg har ikke vært inærheten av bremsesytemet. og ja . på den ene kviteringen jeg har stod det at nippler bak ble byttet. så det må være di som har rundet dem.

 

 

ser heller ingen grunn til at det skal komme luft i bremsesystemet da jeg sier fiks det og dem sier ok. så blir bremsene enda dårligere når jeg får dem igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

lufte bremser er lett ! hvis det er det dere snakker om :P? Jeg skrudde av hjula så var det en liten ventil der som jeg skrudde opp.. så pumpa pappa på bremsen til det kom bremse olje ut da skrudde jeg i gjenn ventilen...Det samme på andre siden.. Er bare 15 år så vet ikke om det jeg sa er helt riktig måte å gjøre det på men Bremsen virker som alldri før :D!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår