johanfo Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Hei, Til alle der som har mye erfaring med mange forskjellige bilmerker og bilmodeller, og det vet jeg det er mange av her :) Hvilket bilmerke er enklest å gjøre "Do it youself" jobber på? Jeg tenker da på faktorer som: * Tilgjengelig diagnose utstyr til en fornuftig pris * Lite bruk av spesialverktøy * Lett plassering og demontering av slitasjedeler. * God tilgjengelig offisiell eller uoffisiell dokumentasjon. Enten gratis på nett, eller mulig å kjøpe * Tilgjengelighet og prisen på reservedeler PS. Ta gjerne med det motsatte, de mest kranglete modellene å skru :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Kan vel ganske greit utelukke vag fra denne med en gang med tanke på spesialverktøy Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_Lars Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 vil si volvo med bakhjulstrekk altså før 1994 (trur jeg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 stemmer på gammal volvo jeg! Saab kan du bare glemme... Nissan`en min var også lettskrudd men den trengte jeg heller ikke skru så mye på Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SRT-10 Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Stemmer for gammel volvo jeg også. Greie biler å lære å skru på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Personlig liker jeg å skru på Ford bakhjulstrekkere fram til di sluttet med bakhjulstrekk. Og Mopar biler(ikke di alt for nye) eller andre Amerikanske klassikere.:happyhappy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Volvo er enkelt å skru på! BMW er også greie å skru på.. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Volvo og Japansk..hehe Da trenger du ikke skru mye :) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Volvo og Japansk..hehe Da trenger du ikke skru mye :) jodda! Selv om volvo er påliteligheten sjøl, må man jo skru så man klarer å få duganes bil ut av det;) Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 jodda! Selv om volvo er påliteligheten sjøl, må man jo skru så man klarer å få duganes bil ut av det;) Tenkte mest på JAPANSK ;) Der skrur man LIIIITE. Volvoen er bare som Lego for voksne.. Skiftnøkkel,øks ,så har du verktøyet du trenger :) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 RWD-volvo får min stemme grunnet god plass i motorrom, god deletilgang på tvers av modellene, og lite teknisk sofistike løsninger. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Vet, japansk er jo genialt! Hatt ett par, bortsett fra rusta så er de knall! (men få med rwd og det må man jo ha....Derfor jeg kjører svenske) Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Gammel Opel, gammel volvo, og gammel Vag, det med spesialverkøty er ikke noe problem, de har alt du trenger på biltema til en slikk og ingen ting. Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 mye vanesak tror jeg:P hater å skru amrikansk,samme sies om franskt faenskap:P vag og opel er greit syns jeg,kommer ann på hvor nytt du skal ha,alt av nyere biler krever en del spesialverktøy til ting og tang. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanfo Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 mye vanesak tror jeg:Phater å skru amrikansk,samme sies om franskt faenskap:P vag og opel er greit syns jeg,kommer ann på hvor nytt du skal ha,alt av nyere biler krever en del spesialverktøy til ting og tang. Jeg ser det er en trend her: Volvo og Japansk. Men japsebilene, er det bare fordi de nesten ikke går i stykker? Ikke fordi de er noe "enklere" altså? Når vi snakker om spesialverktøy, hva er det typisk? Er det modell spesifikt, eller er det spesialverktøy som kan benyttes på andre modeller også... Jeg bare tenker høyt her :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg