Gå til innhold

Hvordan lage egen downpipe?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

blir mindre bråke med mindre dimensjon på røra... 3" eller 2,5" på den motoren der har ingenting å si for annet enn eventuelt lyden eller eventuelt egoet til personen som eier bilen. Ikke kjøp simons rør på mekonomen og sveis sammen da de ruster FÆÆÆÆN når du har sveisa i dem. har du den orginale downpipen så bruk fremstykker fra den og lag resten nytt. om du får en overgang frå 2,5" (som jeg mener å huske utløpet på den turboen er) til 3" har det ingenting å si for deg.lag heller sjikkeli downpipe "from scratch" når du oppgraderer til større turbo og henter ut så mye effekt at du virkelig har behov for 3" eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem ruster vel ikke om man lakkerer dem etter sveisingen?

 

Har ikke den orginale downpipen nei, men har laget meg en downpipe før, da av den orginale endestussen til 240. Funket bra det, men ble for liten dim på røret synes jeg.. Vanskelig å få 2-2.5" inni et 3" rør.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en turbobil med 200hk bør ha 3" da eller? :)

2,5" fungerer som regel bra opp til 350hk om ikke eksosanlegget er alt for dårlig laget.

Andre fordeler med å ikke overdrive dimensjonen er jo kulere lyd, mindre plasspoblemer, og til dels bedre respons?

 

Bedre respons med mindre rør på turbobil?

Ikke bland turbobil med sugemotorbil..

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem ruster vel ikke om man lakkerer dem etter sveisingen?

 

Har ikke den orginale downpipen nei, men har laget meg en downpipe før, da av den orginale endestussen til 240. Funket bra det, men ble for liten dim på røret synes jeg.. Vanskelig å få 2-2.5" inni et 3" rør.. :p

 

går egentli greit og lage den overgangen. kutt flere snitt ca 2 cm inn i 3" røret og så bank dem inn til det passer dem resterende 5cm av orginalrøret og sveis i vei :) nytter ikke så veldig gådt å lakke. ruster uanz og downpipen blir ganske varm uanz. i tillegg er di jo jævli tynne 0,9mm. kjøp sjikkeli rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Hadde håpet på å slippe å sveise på anlegget.. Må ha det delbart når jeg har fått montert det..

 

Uansett, hvor får man kjøpt skikkelig rør her oppe i nord da? Er jo ikke slike fancye butikker her oppe vel.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår