Rolla_RS Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 siste. som foresten er en 15" cerwin Vega + cd magasin + phoenix gold amp + pioneer amp + DLS 7x10" meget bra lyd! Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|nF Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Det var ei rå kasse baki der om det er det jeg syns jeg ser.. bygd med så hendige rom og allting:P Kjempe fin bil, det skal du ha. koster de mye de der eller? snart bil på meg å :D:D:D Siter -vw golf II 1.8 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Ikke dyr nei. Har du 10-15000 får du en bra en. Men du børr kunne sveise rust :D Kul bil er det, toyotas svar på vtec Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by Rolla_RS enda en Attachment: st18_20.jpg This has been downloaded 64 time(s). noen som vet hva slags styling som er på denne bilen?? Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Originally posted by zlinky noen som vet hva slags styling som er på denne bilen?? ligner litt på det du finner her: http://www.erebunicorp.com/ge/toycel90.htm Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 det synes jeg og, men bare fronten. vingen og sideskjørtene er helt annerledes. Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Originally posted by Rolla_RS toyotas svar på vtec hmm... er ikke det vvti'a?? Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Egentlig jo. Men det er jo nesten samme prinsipp på twincam. Dobbelt sett med innsugs porter, og de 4 siste åpner rundt 4500 omdr. + at den tar rimelig bra med turtall og. Turtalls sperren på min er på ca 7900 omdr. Og det er originalt. Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
celicaturbo Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 hm, mulig jeg har misforstått hva du prøver å si her, men uansett: "twincam" betyr bare at det er en DOHC motor (to kamaksler), mens de 8 innsugsløpene hvor fire åpner ved høyere turtall/last kalles TVIS.. det er også et annet navn for de tidligere motorene som hadde dette systemet men jeg husker ikke hva det ble kalt da. For de som lurer, prinsippet er at ved lave turtall er det mer interessant at luften beveger seg i høy hastighet gjennom trangere rør enn at den beveger seg uhindret, blir mer dreiemoment av slikt (bedre blanding av bensin/luft, bedre fylling av sylinderen). :) Siter - Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Originally posted by celicaturbo hm, mulig jeg har misforstått hva du prøver å si her, men uansett: "twincam" betyr bare at det er en DOHC motor (to kamaksler), mens de 8 innsugsløpene hvor fire åpner ved høyere turtall/last kalles TVIS.. det er også et annet navn for de tidligere motorene som hadde dette systemet men jeg husker ikke hva det ble kalt da. For de som lurer, prinsippet er at ved lave turtall er det mer interessant at luften beveger seg i høy hastighet gjennom trangere rør enn at den beveger seg uhindret, blir mer dreiemoment av slikt (bedre blanding av bensin/luft, bedre fylling av sylinderen). :) ACIS (Acoustic Control Induction System) er det vel du tenker på? :) Denne TVIS/ACIS funksjonen er faktisk ganske merkbare for de som ikke har prøvd den...Godt forklart foresten... :) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 bilde av celica'n jeg hadde: http://tg1.kabelsko.net/bilder/celica.jpg Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
celicaturbo Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 stemmer at det er ACIS jeg tenkte på ja :) TG1: rimelig lav fremme den Celicaen der da :) Siter - Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Originally posted by celicaturbo TG1: rimelig lav fremme den Celicaen der da :) hehe..ja,nå var den vel litt ekstra lav når den stod i bakke sånn som på bildet.. men den var lav _nok_ foran ja... :) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ecko Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Burde fjerne toyota logoen Siter Sierra-> FuckedOnRaceDay MR 2 '86-> Solgt Celica 87-> Ribba -> Spiker Charade-> Solgt tilbake Citröen ZX -> borte Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Originally posted by celicaturbo hm, mulig jeg har misforstått hva du prøver å si her, men uansett: "twincam" betyr bare at det er en DOHC motor (to kamaksler), mens de 8 innsugsløpene hvor fire åpner ved høyere turtall/last kalles TVIS.. det er også et annet navn for de tidligere motorene som hadde dette systemet men jeg husker ikke hva det ble kalt da. For de som lurer, prinsippet er at ved lave turtall er det mer interessant at luften beveger seg i høy hastighet gjennom trangere rør enn at den beveger seg uhindret, blir mer dreiemoment av slikt (bedre blanding av bensin/luft, bedre fylling av sylinderen). :) No har det seg jo slik at bilen heter jo ikke Corolla GT- Tvis Derfor nevnte jeg Twin Cam. Og jeg vet inderlig godt hvordan dette systemet virker. Det oppereres av vakum og åpner ved 4800 omd. Og det merkes godt.(Derav sammenligningen med Vtec) Grunnen til at det er bare 4 porter som er åpen fra 0 er for å sikre moment/bunndrag på lavere turtall. Dette ble senere endret på en nyere type motor som ikke finnes i Norge som yter 140 hk. Denne har 4 porter på innsuget og en annen utforming. Dette innsuget er mye brukt ved turbo montering på en 4AGE, pga bedre luftstrøm og jevnere drag over hele registeret ;) Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg