Gå til innhold

I hvilke modeller finner jeg C20XE ? Ev. noen som selger ??

Ranger emnet


ProtoZo

Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle meg alle modellene jeg finner C20XE motoren i ?

 

Jeg vet den er å finne i blant annet calibra, vectra og kadett.

men ikke spesifikt hvilke av dem, som i a, b, 2000, gsi osv..

samt årsmodeller fra-til !

 

 

 

 

I all hovedsak er jeg ute etter å kjøpe en, men har kun sittet og lett på Calibra da jeg vet alle modellene med 150hk er den motoren.

 

Gjerne en bil som er i kjørbar stand, bare motoren er bra.

Helst ikke km stand over 200.000,-.

Kan også være "motorpakke med girkasse"

-00 Audi A4 Avant

-96 Tigra

-90 Calibra

-86 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20xe første utgave av kadett, kom uten kat og hadde 156hk

c20xe i resten opp til 93 mener jeg.

Siste astra GSI som kom seint i 93 har ikke fordeler, men DIS tenning. Denne motoren ligger litt høyere i pris.

Girkasse du bruker er F20 fra samme motor

Vectra-A 2000 16v 89-92

Calibra 2.0 16v 90-93 eller no sånt

Kadett-E GSI 16v 88-91

Astra-F GSI 16v

 

http://www.opelhugg.no kan vell sikkert ha no motorer.

Eller sjekk salgssidene til opel motorsport club, calibra.no

 

Håper dette hjalp deg litt.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Der var en jeg skal ringe på i morgen ja :-)

 

Spørsmålet er igrunn å få den fraktet uten å betale like mye som motoren i frakt :P

 

hmm, oljelekasje i toppdekselpakninga? blir ikke den pakninga som oftest byttet ved register bytte da ?

 

Og sikkert et dumt spørsmål, må jeg bytte kalipperne på tigraen framme om jeg skal sette på calibra turbo skiver ?

 

og opelhugg/blomdahl har gjerne motor ja, og har tidligere snakket med dem, men da betaler jeg for motor med ukjent kmstand som mest sannsynlig er importert fra tyskland eller noe slikt... snakket med dem for en stund siden så har i grunn utelukket dem.

-00 Audi A4 Avant

-96 Tigra

-90 Calibra

-86 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve igjen for fikk ikke svar, men en lekasje fra toppen kan vel også skylles skjev topp !?

 

men er vel igrunn mere jeg må bytte om jeg skal sette på calibra skiver, greit - bake skal jeg hente en bakaksling fra en astra siden det er tromler der fra før.

 

er det 4 eller 5-bolts på calibraen med 150hk ?

og er vel 5-bolts på turbomaskinen !?

-00 Audi A4 Avant

-96 Tigra

-90 Calibra

-86 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke blande toppakkning med toppdekselpakkning;)

Her er det toppdekselpakkningen som svetter litt= ingen fare, bare å bytte den.

 

Bakstilling fra astra passer IKKE, du må bygge om den du har på bilen. Skjære av orginal ankerplate og få laget/kjøpt en nye som passer større nav for så å sveise på den igjen.

 

Skiver fra cali 16v har 4 bolt ja. Skal du ha turbo skiver må disse borres om til 4 bolts og lage en senterring. Calipper er bolt on.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo mulig å få kjøpt skiver med 5 bolter som jeg kan bruke på tigraen.

da bare bruke en slik: http://www.mathijssentechnics.nl/start.php?View=page&part_id=720089&hid=370&lhid=&lvid=

 

Merket teksten ble på nederlandsk, gå inn via forsiden og velg tigra a - rear disk convertion og 2.0L Driveshafts and hubs så finner du hva jeg mener

http://www.mathijssentechnics.nl/

 

samt etter hva jeg har fått vite av blomdahl så skal jeg kunne bruke en bakaksling fra en Astra GTE.

 

men så skal jeg inrømme at jeg kan stortsett bare det jeg blir fortalt :P

 

Er i såfall ute etter en C20XE som jeg skal ha i en Tigra, og da må jeg jo forsterke bremsene, hovedsaklig forran - men tenkte jeg skulle gjøre om til skiver bake i samme slengen.

trenger riktig nok ikke turbo skivene da..

-00 Audi A4 Avant

-96 Tigra

-90 Calibra

-86 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astra GTE er samme somm kadett E GSI 16v.

Bakstilling passer ikke over, da må du kjøpe ett ombyggningssett som M-tech selger.da bruker du kun bremsene fra astra/kadett 16v

Har handlet av dem før så de er greie å ha med å gjøre. De har også turboskiver i 4 bolt.

Du trenger også nye drivaksler.

 

har bygget om en corsa til c20xe så vet stortsett hva som trengs;)

Var forsåvidt corsa a, men corsa a/b og tigra er stortsett likt

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er jeg litt mere på nett :P

 

har kjøpt konverteringskit for C20XE fra m-tech som jeg har stående her og venter på motoren jeg hadde avtalt å kjøpe av en dude for en stund siden som i sisteliten fant ut han skulle selge hele bilen istedenfor...

 

så er fremdeles på leting...

 

Så i denne omgang blir det bytting av motor osv, så blir det nok bytting av bremser en gang før våren når jeg forhåpentligvis kan begynne å kjøre på bilen igjen :-)

 

hvordan var det forresten å få godkjent corsaen med c20xe ?

...om du godkjente den da...

-00 Audi A4 Avant

-96 Tigra

-90 Calibra

-86 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg solgt bilen så nå tenker jeg ikke mer på det;)

 

Men sendte en forespørsel til GM norge, de kunne ikke hjelpe meg.

Er å få TÜV papirer fra tyskland, koster vell rundt 4-5000.-

Det beste er bare å sende er seriøs og utfyllende søknad til din lokale trafikkstasjon, evnt ta en prat med dem før du begynner ombygging.

Bare legg frem hvilke motor du skal sette inn og forklar du skal bruke bremser fra samme bil.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har merket at GM Norge er ikke noe hjelp å få fra :P

 

har kopi av tüv papirer fra en tigra og en corsa-b i tyskland med c20xe som har brukt samme kit fra M-tech.

 

hvor mye det hjelper er ikke godt å si, en annen sak er at jeg er litt skeptisk til kompetansen lokalt her på biltilsynet.

Ikke så det er hverdag dem får inne en modifisert bil på denne måten de skal sjekke for å godkjenne. så regner med om jeg gjør det lokalt så kommer dem til å føle seg fram på hver en mutter...

i motsettning til om jeg drar på et annet biltilsyn hvor de gjerne har møtt på endel modifiserte biler og vet hva de skal se etter og legge vekt på.

 

men hører folk si så lenge jeg gjør jobben ordentlig og har tilstrekkelige bremser så skal det gå greit. men treffer jeg på en kar på et biltilsyn som skal ha godkjenningpapirer bare man bytter felger o.l. så ja...

-00 Audi A4 Avant

-96 Tigra

-90 Calibra

-86 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det problemet du legger frem med kompetanse er ett kjent problem.

derfor er det ikke trafikkstasjonen som godkjenner. Alt blir vidresendt til oslo. Det er der alle avgjørelser blir tatt i forhold ombygging/godkjenning.

Jeg fikk svar fra dem att min ombygging var godkjent, så må bilen vises trafikkstasjonen, dem går over punker og sender inn bilder av bilen/ombyuggingen til oslo igjen. Tok 1.5mnd før jeg fikk skilter ved ett simpelt motorbytte på en annen bil jeg hadde.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår