Gå til innhold

Stabæk`n: Volvo 244GL 1975

Ranger emnet


LangFørr

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel på tide me en liten update her, ikke gjort så mye , bare litt småtteri.

 

*Har blandt annet lagt om til Oz felgene foran igjen.

 

*Så har jeg satt inn et par Sparco stoler.

 

*Planen framover nå er Truetrack, skal bestille det i morgen tenker jeg.

 

Her kommer i hvertfall noen bilder (Kverna som er fotograf).

 

DSC_1964.jpg

DSC_1956.jpg

DSC_1954.jpgBulk kor?

DSC_1957.jpg

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt litt fler bilder av stolane, pluss noe annet rask!

 

DSC02804.jpg

DSC02802.jpg

DSC02813.jpg

DSC02818.jpg

DSC02815.jpg

 

Kunne tenkt meg svart listverk egentli, noen som vet om noen som selger, send PM.

 

Har forresten nye typen plastfangere oppe til høring her nå, men er veldig usikker på om jeg skal bytte:wonder:

 

Noen som har en formening om det?

 

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt litt fler bilder av stolane, pluss noe annet rask!

 

DSC02804.jpg

DSC02802.jpg

DSC02813.jpg

DSC02818.jpg

DSC02815.jpg

 

Kunne tenkt meg svart listverk egentli, noen som vet om noen som selger, send PM.

 

Har forresten nye typen plastfangere oppe til høring her nå, men er veldig usikker på om jeg skal bytte:wonder:

 

Noen som har en formening om det?

 

 

Mvh Stian

 

ventil tic...hehe

 

bilen ser bra ut men må senkes litt mer. behold de listene du har og de gamle fangerne...det ser bra ut!

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tenkt på å kappe et par runder foran.

Bak synes jeg den er lav nok.

Men har for breie dekk bak, det subber inn mot selve hjulkassa, men hvis jeg spacer den ut vil den subbe i hjulbua:|

Å hvis jeg da skal senke den enda mer bak tror jeg det bare forverrer hele greia.

 

Noen som har en idè på hva som er opptimalt der?

 

Og me tanke på fangerne, så sier jeg meg enig i skrotnisse tror jeg. Vil ha mest mulig av det originale utseende, så noe fanger bytte blir det neppe, men liker at folk kommer med synspunkter.

 

Og en annen ting, siden jeg skal betille meg truetrack, tenkte jeg å bestille en Griffin radiator i samme slengen. Noen som vet hvor stor radiator det faktisk er plass til, uten at det blir for mye ball med slanger og bend osv?

 

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på å trimme motoren min, så derfor lurer jeg på hva jeg bør gjøre. Målet er 160-170hk++

Motoren sånn den er nå:

1983mod B23e:

*k-kam

*405topp

*4-2-1 gren m/2,5" eksos

*K-jetronic innsprut

 

 

Er det mest å hente på en ny topp med større ventiler, forbrenningskammer etc etc og dobble gassere?

eller

Kun dobble forgassere?

eller

Nytt innsprut og topp?

 

Har ikke tenkt på turbo.

 

Hørt det er ganske brukbar innmat i blokka(smidd?), så dette bør vel holde greit.

 

Håper på vettuge svar og hjelp.

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har nok en 405 med k kam og den gir ikke mer en 531 med k kam sån som den er std værtfall,porting av topp og innsug vil hjelpe og ikke minst en frisk Bunndel(honing nye ringer/lager)Dette og grenrør litt grøvere eksos og riktig justert kjet vil gi deg en 150-170 gamp( VOC oppsett på motor gir dette ved riktig justert.)

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår