Gå til innhold

Sierra svikter ved varm motor

Ranger emnet


codegen

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Vinterbilen har begynt og oppføre seg rart, før vintern er kommet.

det er en 85 mod ford sierra 2.0 med ne motor.

 

Har feilsøkt litt idag og byttet litt smådeler, men ingenting kommer til nytte.

 

Bilen går normalt når den er kald, men når den blir varm og får belastning på seg, spesielt fra 3. giret så kutter den. da er det bare og trille til nermeste avkjørsel og sette seg ned og ta en 5 minutts kaffe-pause før det er mulig og få liv i biln igjen. når den da til slutt starter igjen så er det full pinne opptil ca. 80kmt, hvor jeg bytter til 3. giret og da er det bare og trille videre igjen. fyfaen så irriterendes.

 

har renska fordeleren, kan ikke se noe spesielt feil med den. gått over vacumet, kan heller ikke se noe som er feil dær. byttet coil, også byttet jeg noe annet til bensina som jeg ikke er sikker på hva er, men det var iallefall en ventil på toppen, hvor ett rør gikk til forgasser og det andre gikk i retur`n(mulig dette er bensinfilteret også innbygd?). sjekka luftfilteret og det var strøkent.

 

noen som kan ha no idè om hva dette kan være?

btw. er det mulig og lese ut feilkoder på tenninga på den?

 

 

Mvh,

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skiftet tennplugger og pluggledninger? Husk å sjekke åpningen på de nye pluggene før montering. Tror det skal være 0,7mm på den motoren. Jeg anbefaler Bosch eller NGK plugger.

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår