Gå til innhold

Problemer med 8v GTI

Ranger emnet


Mikaelbs

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en 86mod GTI stående som jeg bruker minst mulig. Grunnen er at den irriterer meg noe fryktelig. På kalte vinterdager uler olje lampen. På varme sommerdager lyser den bare. Men chasen er den at jeg har i råd med Naf sjekket ut alt det mekaniske fra olje trykks regulatorer til oljepumpe(ny) og alt fungerer som det skal. Så de trodde at det hadde noe med det elektriske å gjøre. Noen som har har erfaring fra dette problemet?

 

Det andre er bremsene bak. De ser aldri ut til å fungere skikkelig. Nå har jeg byttet alt! Håndbrekk, vaiere, calippere, stempel, klosser og skive. Fulgt Haynes til punkt og prikke. Noen som har tips til hvordan håndbrekken kan fungere bedre ved en liten eller annen mod?

 

Takker for svar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å stramm håndbrekk vaieren om du ikke har gjort det... etter erfaring på min gammle gti så er det en fjær som heter noe som bremsekraftregulator tror jeg det var.. men det har noe med bremse efekten å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det blinkende oljetrykkslyset:

 

Utifra det jeg har lest på VWVortex, er det kretskortet inni speedometerhuset som feiler og får lyset til å lyse konstant eller evt. buzzeren til å ule... Kan jo prøve å bytte det? Altså ikke plasten bakpå instrumentpanelet, men det lille kretskortet som de har stappa inni speedometeret, bak speedometerskiva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte Calippere er vel det eneste som hjelper. Er noe dritt den håndbrekk mekanismen.

 

Har du prøvd å skifte oljetrykksfølerne?

Kjøp gjerne nye,er ikke dyre..

 

Det var vel lite vits i å kommentere det. Calippere er nye, ikke brukte, oljetrykks regulatorene er byttet står det ovenfor. Les litt nøyere neste gang, men takk uansett for at du gadd å hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det blinkende oljetrykkslyset:

 

Utifra det jeg har lest på VWVortex, er det kretskortet inni speedometerhuset som feiler og får lyset til å lyse konstant eller evt. buzzeren til å ule... Kan jo prøve å bytte det? Altså ikke plasten bakpå instrumentpanelet, men det lille kretskortet som de har stappa inni speedometeret, bak speedometerskiva...

 

Tusen takk, skal prøve å se om det hjelper. Må finne meg en delebil på huggern i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel lite vits i å kommentere det. Calippere er nye, ikke brukte, oljetrykks regulatorene er byttet står det ovenfor. Les litt nøyere neste gang, men takk uansett for at du gadd å hjelpe:)

 

ok

Viste ikke om calipperne var nye eller brukte.

Høres rart ut at dem skal fungere dårlig når dem er nye.

 

Brille2k har allerede nevnt lasteventilen bak som justerer bremsekraften. Er fjæren på den stram eller slakk?

Sjekk om ventilen er fastrustet.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår