Gå til innhold

coolerguy

Bruker
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om coolerguy

  • Bursdag 07/20/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

coolerguy's Achievements

  1. Oppdaterer litt (fordi alle hater saker med nøyaktig samme feil uten at noen har kommet med løsningen): Endte opp med å kjøpe ei ny dør fra høggern, og gå bananas på den gamle døra med vinkelsliper. Kappa et svært hull i ytre panel, så jeg fikk se låskassa fra innsiden. Der ble det tydelig klart hvorfor den hadde gått i vranglås, der var mye rust og gammel smøring klint utover, så ikke rart den hadde låst seg. Tok en kikk og fant en aksling som så viktig ut, så den ble behørig kappa med vinkelsliperen. Plutselig poppa døra opp og kunne tas av. Den gamle døra ble forøvrig levert på den lokale gjenvinningsstasjonen etter samtale med dem, viser seg at ei komplett bildør kan sorteres som metall :P
  2. Førersetet i min Touran har blitt jekket helt opp, men lar seg nå ikke jekke ned igjen. Skjønner ikke helt hvordan jekkemekanismen funker, er det noen som har knota med disse før?
  3. Hei! Høyre fordør på min 05 Touran har gått i vranglås, og nekter å la seg åpne på noen måte. Både innvendig og utvendig dørhåndtak drar i _noe_, men det skjer ingenting med opplåsing. Jeg hører mekanismen bevege seg, og da jeg har klart å ta av deler av dørpanelet kan jeg også se at det beveger seg nedi der, uten at døra blir låst opp. Leser litt rundt på nettet, og ser at Door Module feil skjer ganske ofte på disse bilene. Da sier de at de har tatt turen til merkeverksted, hvor man har gjort "noe" og så fått opp døra. Lurer på om det er noen som har en god idé for å få opp denne døra?
  4. Husk også at du må ha clutchutløserstanga fra femtrinnskassa når du monterer, da firetrinns-stanga er kortere enn femtrinnsstanga. Dette er da den runde stanga som sitter midt i girkassa og går gjennom hele mekanismen. Stanga har også en bestemt retning den skal monteres, sjekk hvilken ende som stikker ut når du demonterer.
  5. Hei! Jeg har en gammel Golf som trenger litt TLC, og da hadde det vært greit å hatt tilgang til et sted å få skrudd litt en dag eller to, gjerne med lift, da dette gjør livet mye lettere... Har brukt Shell på bilbyn før, men der har de stengt nå. Noen som har tilgang til et verksted i Trondheim jeg kunne fått sneket meg inn på en dag i nær fremtid?
  6. Ja, 020-girkassen i mk2 kom med to forskjellige reverslysplugger. Her er en guide til hvordan du kobler dem rett, og forsåvidt guide til alle andre feil du kan få med 020-girkassen :D: http://brokevw.com/reverseswitch.html
  7. Hvis det er en 92mod med motoren framme, har den en rekkefirer, og typebetegnelsen blir VW Type 2 (altså buss, ikke boble), generasjon T4. Lite peiling selv på vanlige problemer med disse, annet enn sikkert de samme rustflekkene i karosseriskjøtene... (er T3-person..)
  8. Tja, kan jo kikke etter min også, Stratosblau (LA5Z) 83-mod med en enorm bulk rett under bakluka :D Mest å se mellom Leangen og Gløshaugen :P
  9. Det ligger i navnet - "Selvjusterende" == kan ikke justeres manuelt. Bytt den ut med en skikkelig manuell-justerende, mye bedre :D
  10. Angående det blinkende oljetrykkslyset: Utifra det jeg har lest på VWVortex, er det kretskortet inni speedometerhuset som feiler og får lyset til å lyse konstant eller evt. buzzeren til å ule... Kan jo prøve å bytte det? Altså ikke plasten bakpå instrumentpanelet, men det lille kretskortet som de har stappa inni speedometeret, bak speedometerskiva...
  11. Svarte! Bilen ble ikke godkjent, virker som NAF her i trondheim er en smule inkompetente... 2erfeil for stor dødgang, er INGEN dødgang i rattet! 2erfeil for feil lambdaverdier, er jo for svarten ingen lambdasonde i bilen! 2erfeil for slakk i bærekule, denne er jo helt ny?? Forstillingskontroll ble ikke gjort, da han mente at forstillinga var for slitt til å justeres..
  12. Sånn, gjort avtale med NAFsenteret for EUkontroll og forstillingskontroll samtidig... kom på 1010,-, ganske bra, såvidt jeg forstår...
  13. Var heller ikke en knapp på mine, men det er en bitteliten låsesplint inni den plastgreia i setet, stapp noe langt og flatt (bordkniv elns) inn i sprekken, dytt ut splinten... du ser den hvis du lyser inn i sprekken... Dumt å ødelegge et nytt sett med setetrekk vettu :D
  14. Varnå ikke noe slakk i noe som helst før jeg begynte på jobben, så er nok bare hjulstillinga som er feil... Ringer NAF imorra og ser hva vi får til... Hva burde en forstillingskontroll koste?
  15. Jeg bytta nettopp ut hjullagret på venstre side foran, men da hjullagerhuset og navet var svært slitte, måtte jeg bytte disse. Måtte også bytte opphengskuleleddet nederst på venstre side, men da jeg satte alt sammen igjen, oppfører bilen seg helt merkelig i styringen, med svinging i hytt og pine i rattet, og hver gang den treffer et kumlokk eller noe sånt, rykker hele styringen overalt... Hva er galt? Trenger jeg en kontroll av forstillinga? Noen som vet hvor jeg kunne fått dette gjort i Trondheim? Kostnad?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår