Kastel Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Er det noe fasitsvar på det her?Har en bil som sluker for mye bensin å har skiftet plugger stilt ned coen å har prøvd meg litt fram med nålen men er litt usikker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Hm, har du sjekket CO-en med avgassmåling? Jeg hadde samme problem, da hørte man at den gikk på feit blanding også. Så tok den inn på verksted, der ble det justert litt på 10mm og sjekket avgass. Ble mye bedre etterpå. Hva mener du med sluker for mye? Ligger den 1-1,4 liter på milen, så er ikke det unormal for en litt eldre b230a. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Stille nåla? Er det ikke bare en måte å sette den på? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet November 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 ja hadde den på avgass coen var alt for høy stilte den ned , så dagene etter justerete jeg litt på nåla flyttet den pittelitt ned men forsatt vanskli å starte å sluker bensin målte 1,8 hehe men finst der ei filter/sil i forgasseren ta noe slag?kansje jeg skal bare bytte gasseren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Nåla skal stå som den står, men under flottørhuset sitter det en 8mm skrue som man justerer hoveddysa opp og ned med i forhold til nåla. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Er det noen "grunninnstilling" på den 8mm skruen da? Helt inn og 4runder ut f.eks? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Det vet jeg ikke. Mulig det står noe om det i Haynesbok etc. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Har lest haynesboka både opp og ned å i mente, men finner ingen plasser hvor det står noe om "grunninnstilling". Står bare hva den skruen er til å hva den gjør. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Når man bytter dysa, så skrur man den nye dysa like langt inn/ut som den man bytter ut som grunninnstilling for å få bilen til i det hele tatt å starte. Eneste råd jeg kan gi hvis bilen går, er å stikke innom et verksted og låne CO måleren og justere selv. Det har jeg pleid å gjøre. Da blir det riktig med en gang.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Jeg og bruttern drev og justerte litt på gulkork-gassern på en B23A i fjor vinter. Husker ikke eksakte tall, men var noe sånt som helt inn og så 4-6-8 runder ut. Er jo bare å skru den ut så bilen soter på tomgang for så å skru seg inn til det går rent. Da kaster du deg i bilen og kjører en runde før du skrur ut pluggene og sjekker tilstanden. Jeg justerte litt magert til arbeidskjøring. Lys grå-brun farge er sånn passe. På isbanekjøring ga vi den en runde eller så ekstra for å klare de siste 500rpm før rødmerket. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Du får start på bilen nesten hva instillingene måtte være. Så justerer du på skruen til du får den høyste tomgangen. Kjør så en tur med varm motor og kjør med delgass på lavt turtall opp en bratt bakke i høyt gir. Hvis motoren hakker, skrur du skruen ut til den ikke hakker mer. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet November 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Skal prøve å bytte forgasser i morgen , har 2-3 stk liggende å se om den er like tungstartet å tørst da.Vist ikkje den er noe forsjell da veit jeg ikkje hva jeg kan gjør:P Bilen er foresten kjørt av en eiger fra 86 til 07 en gammal mann å er sikkert så daukjørt å tilsota som mulig. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg