slitenvolvo Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Siden du forholder deg til en teoretisk og uendelig stor hjulstørrelse så har vi selvsagt også en uendelig stor motoreffekt fra lave turtall som fint klarer å dra i gang dette kjøretøyet... Hvis du har uendelig stor motoreffekt på lave turtall, så kan du ha uendelig store hjul, slik at topphastigheten blir uendelig høy. Jeg hadde ikke brukt od i revers på m46 kassa. Varer ikke mange gangene da. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-zlurv- Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 kjøp deg en gammel tempo, å trill den igang bakover, så kan du kjøre baklengs :D Hehe er nok det eneste jeg kan bidra med.. Siter - 86 Nissan Bluebird Turbo SR x 90 Mazda 626 x 86 Nissan Laurel 2.4 (Med coilovers) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Akkurat som de fleste biler ikke ville klare å starte om de hadde 1:1 utveksling i bakakselen. Men det skal sies at jeg egentlig tenkte på split-aksling som fungerer som halv-gir, ikke som krypegir. Men det er strengt tatt bare semantikk og utvekslingsforhold. Se for dere boka: Semantikk og utvekslingsforhold - En lingvistisk tilnærming til utvekslingsforhold og uendelig store hjul Forfatter: Slitenvolvo - Moralist fra NORD Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai_G Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Postvesenet i Oslo hadde da postbiler som gikk like fort bakover som framover engang i tida. Sikkert moorro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 kjøp en volvo 340 eller no sånt, har ikke de med det reimdrift systemet. har ikke de lik fart begge veier ? Ja kjøp en rem-johan.. automat variator sak... toppfart 70 km/t, fremover og bakover :D 340 med 1,4 renault og med automatvariatorgirsystem er ikke akkurat noe akslerasjonsmonster.. bare sluring og during!! Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Postvesenet i Oslo hadde da postbiler som gikk like fort bakover som framover engang i tida. Sikkert moorro! Kan jeg og få til det, ingen som sier at dem er ræsere fremmover heller ^^ Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Du kan karnsje bruke en gear vendor kasse etter en amerikansk automat kasse det er en girkasse med høy lav utveksling som gir deg et overdrive på gamle 3trins automater. Tror du med den kunne få to revers gir og 6 gir forover. Vil nok fungere som gamle split gir kasser til lastebil tror jeg. Har lyst på en selv til hobbybilen. Kjedelig å kjøre langt med høyt turtall, men gud så gøy å trå på gassen og kjenne at ting skjer fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Flåklypa Racing Team ved styreformann Felgen har kommet til at det er Buskmann som er Dovrebanen og omvendt. De representer begge Harrypolitiet, hverfall inntil nylig hvor Buskmann heller er "Banned". Imponerende stykke detektivarbeid av deg. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd det var buskmann som laget denne topicen Poeng til deg også, gratulerer. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Imponerende stykke detektivarbeid av deg. Deg har tiden løpt fra buskmann. Rykk tilbake til dvale! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
madsern Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 synes denne passet bra inn her http://www.break.com/usercontent/2007/6/Crazy-back-to-front-driving-car-310068.html Siter Bmw 320 coupe MB 190E 2,5 16v MB 190E 2,3 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Når temaet først er på banan kan jeg fortelle en liten historie om min far. Han hadde en gang en 1929 A-ford lastebil, som han syntes hadde utveksling i laveste laget... Han fant derfor ut at det var en god ide å kappe ut en bit av mellomakslingen, å sette inn en gearkasse fra en volvo duett elns. Denne var selvsagt montert bak-fram, slik at man hadde plenty med overgear å velge mellom. En av bivirkningene av dette var at han plutselig også hadde sju eller åtte reversgear:driving Ettersom fattern jobber på flyplass hadde han også gode muligheter for å teste nettopp hvor fort den gikk bakover... jeg har aldri fått noe tall, men han påsto han "holdt trafikken fint". Dette gjalt da riksveien som går langs rullebanen, som forøvrig hadde 80-sone på denne tiden. Det hører med til historen at volvokassa måtte byttes et utall ganger. Den måtte stå i direkte hvis det var snakk om høye belastninger, noe som ble glemt til stadighet. Jeg lærte mange stygge ord hver gang vi lista oss hjem med kubbeakslingen i alle retninger:) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Deg har tiden løpt fra buskmann. Rykk tilbake til dvale! Å nei du. Harrypolitiet trengs som aldri før. Noen må holde ungguttene i ørene, så det ikke sklir helt ut. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Når temaet først er på banan kan jeg fortelle en liten historie om min far. Han hadde en gang en 1929 A-ford lastebil, som han syntes hadde utveksling i laveste laget... Han fant derfor ut at det var en god ide å kappe ut en bit av mellomakslingen, å sette inn en gearkasse fra en volvo duett elns. Denne var selvsagt montert bak-fram, slik at man hadde plenty med overgear å velge mellom. En av bivirkningene av dette var at han plutselig også hadde sju eller åtte reversgear:driving Ettersom fattern jobber på flyplass hadde han også gode muligheter for å teste nettopp hvor fort den gikk bakover... jeg har aldri fått noe tall, men han påsto han "holdt trafikken fint". Dette gjalt da riksveien som går langs rullebanen, som forøvrig hadde 80-sone på denne tiden. Det hører med til historen at volvokassa måtte byttes et utall ganger. Den måtte stå i direkte hvis det var snakk om høye belastninger, noe som ble glemt til stadighet. Jeg lærte mange stygge ord hver gang vi lista oss hjem med kubbeakslingen i alle retninger:) Haha! Er jo 80-sone og greier! EDIT: Er det andreas? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg