Gå til innhold

spiller og 6x9

Ranger emnet


Torgeirs

Anbefalte innlegg

Er ikke helt enig jeg da.. Frontsett er viktigs ja... men jeg personlig synes lydbildet blir MYE mer fyldig med et sett 6x9 bak og. Har du stilt det riktig får du en illusjon on at du sitter "inni" lyden. Ikke at den kommer foran eller bak.

Men enig.. frontsett først, så spe på med 6x9 for dem som liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye erfaring med jbl 6x9 høyttalere i den prisklassen. Har ikke hørt akuratt denne høyttaleren, men hadde selv JBL Power P-953 og har jbl sine 6x9 og 6,5" marine høyttalere i en båt.

 

Det er ganske greie høyttalere, men til prisen kan du få mye bedre.

 

selv greide jeg å sprenge mine JBL Power. har også en kjenning som har gjordt det samme med sine. De leverer greit med trøkk og spiller ganske høyt, men de tåler ikke mye misbruk før dem tar skade av det.

 

var aldri helt fornøyd med dem før jeg hadde dempa bagasjerommet med brownbread. Da fikk du en mye strammere og mer kontannt bass, du kunne spille høyere uten at det bare ble støy og de funka ganske greit, men var ikke lenge etterpå da jeg greide sprenge dem.

 

Nå har jeg den billigste morel coax høyttaleren montert framme i døra. skal du samenligne disse høyttalerene med de jblene jeg har prøvd. så er det som natt og dag. Morel er minst en klasse over JBL. denne coax høyttaleren får du for 1 198 som også er mye billiger en JBL'ene.

 

Morel høyttalerene jeg har nå. tåler også veldigt mye misbruk. siden disse har vært midlertidige høyttaere for meg. til Morel elate skal inn. så har jeg ikke passet spesiellt godt på dem. har spillt veldigt høytt på dem og misbrukt dem veldigt, Hatt problem med veldigt mye vann som kom inn i dørene osv. De har aldri tatt skade av noe. spiller like klart og fint nå, som dem gjorde den dagen jeg kjøpte dem :) Utroligt bra kvalitet.

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller satset på et greit komponentsett eller coax av f.eks. Morel, focal eller Hertz osv. som regnes som noen av de beste høyttalerene på markede i norge. Du vil få mye mer ut av billigseriene til disse produsentene. en du vil få fra mange andre mer "vanlige" produsenter.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morel er bra saker ja... men du kan ikke sammenligne jbl power og decade. Hvis det er noe høyttalere som tåler missbruk, så er det jbl decade...

 

Trådstarter: hvis du har mulighet til å montere høyttalerene i kasser, så spiller de meget bra.... men du skal nok ha ganske store kasser, T595 skal ha 55 liter pr.stk i portet kasse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår