ronnyaa Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Hei. En kamerat vurderer å kjøpe en MB E klasse 200T, 97/98 modell, med automat. Er det noe spesielt vi bør se etter, eller noe spesielt som er / kan oppstå av problemer med denne bilen ? Er litt skeptisk til disse bilene da jeg har hørt mye rart som oppstår av problemer, men vil helst høre det fra andre kilder igjen :-) Ronny Siter Opel Vectra B - 2.0DI - 1997 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Rust, rust, rust, og rust Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Du kjører jo Opel, så da burde rekken av problemer være kjent. (Bare at Mercedes sine motorer holder litt lengre). Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Trenger ikke være rust. Det kommer ann på vedlikeholdet. Har selv en E320 1997, og den har IKKE rust eller feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Sjekk etter rust som mercedes er kjent for.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 rust i dører, kanaler, skjermer, bakluke, panser, gulv , travers, tak, fjærfester foran som detter av pga rust, og ramme vangene foran er som oftest sterkt angrepet av rust. kan være endel problemer med commanden og diverse styreenheter, baklampenes printkort irrer og må rengjøres ofte... kan være vanskelig å selge igjen. jeg hadde styrt unna disse bilene! jeg har selv jobbet på en taxi bil hvor bremserørene sine klips ikke hang i gulvet pga rust! om ti år så er det ikke noe igjen av de fleste slike wdb210 ifra 98----> Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghia4x4 Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 rust i dører, kanaler, skjermer, bakluke, panser, gulv , travers, tak, fjærfester foran som detter av pga rust, og ramme vangene foran er som oftest sterkt angrepet av rust.kan være endel problemer med commanden og diverse styreenheter, baklampenes printkort irrer og må rengjøres ofte... kan være vanskelig å selge igjen. jeg hadde styrt unna disse bilene! jeg har selv jobbet på en taxi bil hvor bremserørene sine klips ikke hang i gulvet pga rust! om ti år så er det ikke noe igjen av de fleste slike wdb210 ifra 98----> Hør, hør. Jeg vil bare starte med å advare sterkt mot disse bilene. Særlig dette med at fjærfestene ryker: Det er LIVSFARLIG! Skjer det på motorveien i 100+ vil du få en solid oppgave å holde dritten på veien. Alle 210-eiere må sjekke dette regelmessig, spør du meg. Det er pinadø ikke lenge siden min var inne på EU kontroll, men slikt sjekker de ikke der. Så du må sjekke selv. BOS i Lillestrøm skulle ha 9000kr(!) for èn side. Vanligvis så er dette en reklamasjonssak men i.o.m at bilen var 13mnd over garantitiden, så mente BOS at jeg kunne ta regningen... Rakkere. Hehe, jeg kan faktisk ikke huske å ha hatt en såpass lunefull bil siden den gamle Sierra'en min. De rusta riktignok like mye, men så kosta jo ikke Forden en tiendedel av 210en. PS: Jeg tok selvf ikke BOS sitt tilbud... kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Hør, hør. Jeg vil bare starte med å advare sterkt mot disse bilene. Særlig dette med at fjærfestene ryker: Det er LIVSFARLIG! Skjer det på motorveien i 100+ vil du få en solid oppgave å holde dritten på veien. Alle 210-eiere må sjekke dette regelmessig, spør du meg. Det er pinadø ikke lenge siden min var inne på EU kontroll, men slikt sjekker de ikke der. Så du må sjekke selv. BOS i Lillestrøm skulle ha 9000kr(!) for èn side. Vanligvis så er dette en reklamasjonssak men i.o.m at bilen var 13mnd over garantitiden, så mente BOS at jeg kunne ta regningen... Rakkere. Hehe, jeg kan faktisk ikke huske å ha hatt en såpass lunefull bil siden den gamle Sierra'en min. De rusta riktignok like mye, men så kosta jo ikke Forden en tiendedel av 210en. PS: Jeg tok selvf ikke BOS sitt tilbud... kiddie Hvis den stelles litt,så blir den ikke slik. Andre bilmerker som hadde fått samme stell som din,hadde vært ren mold noe w210 var slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Behagelig biler å kjøre, middels kvalitet, en del er plaga med rust. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghia4x4 Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 E320: Ja, det er sårt når noen snakker ned om bilen din. Alle vet at fjørfestene ryker på disse bilene - det er ingen hemmelighet. Så hvorfor prøve å bortforklare det. Disse 210ene begynner å bli noe gamle og de ruster i stykker. End of story. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 E320: Ja, det er sårt når noen snakker ned om bilen din. Alle vet at fjørfestene ryker på disse bilene - det er ingen hemmelighet. Så hvorfor prøve å bortforklare det. Disse 210ene begynner å bli noe gamle og de ruster i stykker. End of story. Du har ingen aning om hva du snakker om. Min er en 1997 og er gått nesten 300.000 km, og den har ALDRI hatt noen feil du beskriver (kun stell og vedlikehold). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 min 98mod w210 har passert 318tusen og er igrunn ikke en eneste rustflekk på bilen, fremdeles originallakk uten åha byttet dører og greier...så kommer helt an på hvordan biler behandles...har hatt ett problem med den...gikk tom for bensin engang:) Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludde_190 Skrevet August 29, 2008 Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 ...jeg kan faktisk ikke huske å ha hatt en såpass lunefull bil siden den gamle Sierra'en min. De rusta riktignok like mye, men så kosta jo ikke Forden en tiendedel av 210en. Slutt å tull nå, selvfølgelig ruster ikke en Sierra SÅ mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Det er vel noen fælt dårlig vedlikeholdte biler som ruster fælt. Og de som omtales her er vel de verre eksemplene. Har opeln til en kamerat rasa så suger opel generelt.. det er bare sånn det er.. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Dette var vel de første mercene med tannstangstyring og kunne få problem med utslitt tannstang (=kjøp ny =dyrt) så sjekk at det er null slark i styring.. Siter 230TE/-84 & 280SE/-80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg