Gå til innhold

Min Volvo 960 16V Turbo

Ranger emnet


fsl

Anbefalte innlegg

Nå har jeg bestilt H3C xenonkit til tåkelysene. :)

Fra før har jeg xenon i hovedlyktene og langlys også, men vanlig H3 xenonpære passa ikke i tåkelysene, så måtte bestille ett H3C (kompakt pære) til tåkelysa. Skal hive på ett par Luminator Xenon også når jeg kommer hjem til helga. :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som vet om det er bare å klippe av reima til balanseakslingene? Tror det er dem som lager en sånn helvetes ulelyd...

 

 

Har du en irriterende ulelyd så er det balanseakslene ja.

Klipp reima og du vil faktisk tjene 2-3 hester i følge svenskene..LOL

En nabo gjorde dette på sin 945 med 16v,for han holdt på å bli idiot av den ulelyden.

Et annet pluss med å fjerne den reima er mindre sjangse for registerreimshavari da reima som driver disse akslene også kan ryke.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en irriterende ulelyd så er det balanseakslene ja.

Klipp reima og du vil faktisk tjene 2-3 hester i følge svenskene..LOL

En nabo gjorde dette på sin 945 med 16v,for han holdt på å bli idiot av den ulelyden.

Et annet pluss med å fjerne den reima er mindre sjangse for registerreimshavari da reima som driver disse akslene også kan ryke.

 

Vet det. Da klipper jeg den :) Vil jeg legge merke til noe mer vibrering e.l uten dem da? Har de noe hensikt i det hele tatt?

Men irriterer meg fortsatt at ladetrykket så vidt går på +...lader kanskje 0.35 nå :( Men hver gang etter jeg har vaska den bånner jeg den original målern :D Men så forsvinner det etter ca 3-4 minutt :angry: Må vel høre på Volvo hva det koster for en ny TCU :(

Må jo ha mer ladd når jeg får chippene i morra! :)

Er også på utkikk etter ett par GLT-kammer, har du noe peiling på om dette hjelper noe på? Synes de er veldig turtallsvillige disse i forhold til 8Ven hvertfall. :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det. Da klipper jeg den :) Vil jeg legge merke til noe mer vibrering e.l uten dem da? Har de noe hensikt i det hele tatt?

Men irriterer meg fortsatt at ladetrykket så vidt går på +...lader kanskje 0.35 nå :( Men hver gang etter jeg har vaska den bånner jeg den original målern :D Men så forsvinner det etter ca 3-4 minutt :angry: Må vel høre på Volvo hva det koster for en ny TCU :(

Må jo ha mer ladd når jeg får chippene i morra! :)

Er også på utkikk etter ett par GLT-kammer, har du noe peiling på om dette hjelper noe på? Synes de er veldig turtallsvillige disse i forhold til 8Ven hvertfall. :)

 

Kammene i 204 er det mye lobeseparasjon på for å unngå baktrykk,men jeg vet at 234-kammene gjør motorn livligere men blir mer ømfintlig for bank.

Jeg har et sett hvis du er interessert.

Motorn vil vibrere mer når du fjerner remma,men ikke mer enn normalt for rødblokk.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kammene i 204 er det mye lobeseparasjon på for å unngå baktrykk,men jeg vet at 234-kammene gjør motorn livligere men blir mer ømfintlig for bank.

Jeg har et sett hvis du er interessert.

Motorn vil vibrere mer når du fjerner remma,men ikke mer enn normalt for rødblokk.

 

Hvordan oppfører den seg med 234-kammene da i forhold til 204? Mye hadde du tenkt deg for dem?

Har du ellers noe peiling på motorstyringa på denne? Sku gjerne hatt mer ladetrykk... :( Orker ikke påkoste den nytt sprut og sånn enda, for skal ha 95+ front/bakende og M90 først. :)

Hvor mye mer arbeid er det å bytte kam på denne i forhold til 8Ven? (Bortset fra at det er 16 ventiler å juster osv)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har jeg også fått xenonkit til tåkelysa :P

Har hatt ett forsøk på å montere chip, gikk litt ræva...venter til jeg har fått i orden tempsensor og TCU funker som den skal så skal jeg sette på chip. Tenningsboksen var ikke chipbar :(

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samma reisa som å bytte kammer på 8v omtrent hvis ikke jeg husker helt feil. Bare å ta av topplokksdekselet, så er det samma overfallstypen som på 8v toppene til kammene.

 

Men er det egentlig balanseaksler på b204ft motoren? Trodde den hadde vanlig B230 blokk jeg og ikke b234 blokka.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår