DaButcher Skrevet Oktober 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Du ville ha en orginal volvo-del hos Biltema? Da må du dra på Volvo da ;) Skulket du norsktimene der de snakket om Sammenligning med som ? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Den skulle vist mer når du hadde belastning på kretsen, enn uten da... 14-14,5V er det den bør ligge på. Kan være spenningsfall i + eller -. Hvis ikke jeg har stått opp tidlig nok, mål på minus på batteri og gods på dynamo, med voltmeter altså. Bør være 0V eller tilnærmet lik 0V. Så gjør du det samme på +. + på batteri og + på dynamo. Bør være 0V. Hvis ikke, så er det noe krøll med ledningene. Skal jeg ta med den dynamoen jeg har liggende? Hvordan i all verden klarte du å knekke ene magneten på regulatoren? :P Jeg har en ny liggende uansett, tar med det også. Ser deg i morra! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Den svarte greia som står på dynamoen som du lurte på hva var, den er det bare å flytte over. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Jeg ville ha en dynamo som var som org... Hvilken verden lever du i? om du tror at du finner bildeler som er like bra som orginalt? Er vel såpass mye kritisk skriverier om Biltema at du ikke bør bli så veldig overasket.. Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Hvilken verden lever du i? om du tror at du finner bildeler som er like bra som orginalt? Er vel såpass mye kritisk skriverier om Biltema at du ikke bør bli så veldig overasket.. Han mente vel lik i utformingen da, at man ikke skal måtte bygge om halve greien for å få den til å passe og virke. :) Uansett, så er problemet nesten helt fikset nå. Er bare 0,5V spenning i hver av kretsene (+ og -). Med litt ledningspleie og jordingssjekk, så er det nok gull. Dynamoen lader 14,5V uten problemer. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg