Gå til innhold

Bildillemma, hva skal jeg gjøre?

Ranger emnet


awt

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig gått det steget å selge bilen jeg har, og skal til å skaffe meg en ny. Har siklet en stund på BMW E46 Coupe, men har dessverre bare råd til de tidligste modellene (1999, noen få 2000), med mine krav til kjørelengde å slikt. Bilene er skikkelig fine og retthulstrekk, men er jo dessverre nærmere ti år gamle.

 

I dag sa faren min at jeg kunne kjøpe deres 2005 Opel Astra 1.8 stasjonsvogn (kan vel egentlig sovne av bare navnet) for en pris som ligger godt under markedspris, men så er det det igjen at dette er en veldig kjedelig bil.

 

Så var dillemmaet, hva skal jeg gjøre?

 

BMWen har jeg drømt om i lengre tider, og syns de er ganske lekre, men den begynner trossalt å dra på årene, og det kan komme noen uforutsette utgfifter. Samtidig er ikke dette en bil jeg kommer til å ha livet ut, så den taper seg jo endel i året for meg.

 

Astraen har jeg kjørt endel, og det er en ganske grei og fin bil, men den er jo også veldig kjedelig. Det greie med Astraen er at den enda ikke har passert 20000Km (mot BMWenes 100000), og har fortsatt noen år igjen av garantitiden. Dette vil være en bil jeg kan ha i mange år, da den også er ganske praktisk, og det er fortsatt noen år igjen før slitedeler bør byttes.

 

Jeg klarer ikke å bestemme meg, skal jeg for en gangs skyld være ufornuftig, eller skal jeg ta det fornuftige valget som jeg somregel gjør i alle tilfeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du tengt å ha BMWen? Om det er 2-3 år så kjøper du heller Opelen (kan ikke tro at jeg sier dette...) og sparer mer penger. Så selger du Opelen uten verditap, event med fortjeneste, og kjøper en nyere E46 ;)

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Astraen billig og selg den dyrt. Deretter kjøper du BMW'en du har lyst på.

 

Mulig fattern ikke blir helt fornøyd. Da bare stapper du en raggsokk i kjeften på han, så tier han nok stille.

Tanken har streifet meg, men dette ville være å leke med livet. :D

 

Hvor lenge har du tengt å ha BMWen? Om det er 2-3 år så kjøper du heller Opelen (kan ikke tro at jeg sier dette...) og sparer mer penger. Så selger du Opelen uten verditap, event med fortjeneste, og kjøper en nyere E46 ;)

BMWen hadde jeg nok hatt i 2-4 år ja. Men det er nå jeg er ungdom og har bilinteressen, og om de årene kan de komme unger og alt mulig tull, så da blir vel ikke en Coupe så populært. :D (Vet det finnes stasjonsvogn av disse også, men er liksom Coupe jeg vil ha av E46.)

 

Klarer ikke å bestemme meg. :( Alltid må noen blande seg å gjøre meg forvirret. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken har streifet meg, men dette ville være å leke med livet. :D

 

 

BMWen hadde jeg nok hatt i 2-4 år ja. Men det er nå jeg er ungdom og har bilinteressen, og om de årene kan de komme unger og alt mulig tull, så da blir vel ikke en Coupe så populært. :D (Vet det finnes stasjonsvogn av disse også, men er liksom Coupe jeg vil ha av E46.)

 

Klarer ikke å bestemme meg. :( Alltid må noen blande seg å gjøre meg forvirret. :D

Tja, det jeg sa nå er det valget jeg tok. (med untak av fortjeneste delen, jeg jeg har kombicoupe, ikke stv) E46, E31 eller "rallybil" kommer om ett par år ;)

 

Og ja, jeg er 20.

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PenguiN-, ikke vondt ment. Men hvis du skal ha BMW awt så må du ha minimum 320. Helt ærlig så syns jeg det blir feil med 1.8 liter på bmw.

 

Hva er km-grensen din da? Jeg ville satt den på 150-175.000kr hvis jeg har knapt med penger. Men personlig så er min grense 125.000km. Når jeg kjøper "ny" bil. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PenguiN-, ikke vondt ment. Men hvis du skal ha BMW awt så må du ha minimum 320. Helt ærlig så syns jeg det blir feil med 1.8 liter på bmw.

 

Hva er km-grensen din da? Jeg ville satt den på 150-175.000kr hvis jeg har knapt med penger. Men personlig så er min grense 125.000km. Når jeg kjøper "ny" bil. ;)

 

Skjønner ikke alt dette jævla gnålet om at bmw med 4 syl ikke er bmw. E46 320i (150 hk) er nå bare minimalt raskere enn 318i å den er dyrere på alle mulige måter...

Hvem faen er det som gidder å betale mye mer for en 320i når det ikke er så mye mer å hente, så klart er den sprekere men det er faen ikke mye! sammenlignet med mye annet med 150 hk er den TREG!

 

 

320ci er en helt annen historie, å pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta Opelen, senk den, få på noen skikkelige felger og ton rutene så har du en billig, helt okå bil uten gubbepreget som heller ikke er så verst og se på. Og det til en billig penge. Så får du heller selge den om ett par år og kjøpe deg en nyere BMW. :)

_______________________________________________

x '86 Honda Accord 2.0EX

- '97 Opel Vectra 2.0DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lyden, samt det at det er faktisk merkbar forskjell på 318 og 320 og prisen er ikke mye høyere.

 

tror ssagat tenkte på 318is. E36 318is har i hvertfall 140hk mot 320 som har 150. men fra 318i til 320i er det jo et stykke da.

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår