Gå til innhold

stuehøytalere, håper på hjelp tross alt:)

Ranger emnet

Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

kanskje galt sted å poste dette, men er jo anlegg:) føler noen seg støtt av plasseringa så sletter jeg gjerne posten!

http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=9277397&StuntID=

kompis vant en auskjon på et par av disse høytalerne og lurer på om det finnes noen rimlige forsterkeralternativer til disse høytalerne:)

takker på forhånd for hjelp:)

MVH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje galt sted å poste dette, men er jo anlegg:) føler noen seg støtt av plasseringa så sletter jeg gjerne posten!

http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=9277397&StuntID=

vant en auskjon på et par av disse høytalerne og lurer på om det finnes noen rimlige forsterkeralternativer til disse høytalerne:)

takker på forhånd for hjelp:)

MVH.

Art.nummer: 931279

Zachry XP-1200

Normalpris inkl.moms: 3995.00 / stk

Internetpris inkl mva: 3495.00/stk

5313b.jpg

En sluttrinnserie konstruert for steinhard drift som faste installasjoner og turnébruk. Alle sluttrinn i serien har meget bra nettdeler. Ekstremt raske og høyeffektive utgangstransistorer som garanterer en høy uteffekt og meget bra lydkvalitet. Doble kjølepakker med temperaturstyrte vifter. XP-serien har inn- og utganger via balanserte XLR-kontakter som gjør det enkelt å linke sammen flere sluttrinn. Høyttalerutganger via Speakon-kontakter og polskruer. Switch mellom stereo-, parallell- eller brokoblet. Trinnvise volumkontroller. ACL (activ clip limiter). Kortslutnings sikker. DC- og tempvern. Sub/ultrasonicfilter.

Sluttrinn på 2x600 Watt i 4 Ohm. 2x400 Watt i 8 Ohm. Brokoblet 1200 Watt i 8 Ohm. Alle effekter er oppgitt i RMS. Frekvensomr. 20-25 000 Hz. Inngangsfølsomhet 775 mV. Signal/støyforhold 104 dB. Mål BxHxD 482x88x425 mm . Vekt 26,5 kg.

Og denne som forforsterker/radio

Art.nummer: 933599

Proson RV 2050/B

Normalpris inkl.moms: 1395.00 / st

Internetpris inkl mva: 1395.00/st

8606b.jpg

Receiver på 2 x 75 W i en elegant design med børstet aluminium front. AM / FM Radio med 30 programmerbare kanaler. 4 audioinnganger, REC out og Pre Out > Main in (Perfekt om du vil bruke forsterkeren som for eller sluttrinn, om du vil kobble til equalizer eller en aktiv subwoofer via lavnivå). Uttak for hodetellefoner, A/B-høytalerutgangr ink. Fjernkontroll. Finnes i svart og sølv. Mål BxHxD 434x100x290 mm. Vekt 5,9 kg.

Sort

Og en grei CD spiller har du sikkert (eller DVD spiller)

http://www.ljudia.no selger dette over nett er billigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom "billig" skal være virkelig billig, hvorfor ikke kjøpe en Eltax-receiver fra Komplett til under 1500,- og være ferdig med det?

Blir ikke billigere enn det, folk sier de leverer litt trøkk og.

Har 5x25w RMS (klasse D-forsterker) hjemme, den drar mine gulvstående så det holder, hvertfall... Ikke Eltax noe av det, men til prisen bør Eltaxen levere hvertfall 25W. Tror jeg. :)

Edit: Hmm, Eltax-receiver'n er på 2x50W RMS og koster 995,-................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom "billig" skal være virkelig billig, hvorfor ikke kjøpe en Eltax-receiver fra Komplett til under 1500,- og være ferdig med det?

Blir ikke billigere enn det, folk sier de leverer litt trøkk og.

Har 5x25w RMS (klasse D-forsterker) hjemme, den drar mine gulvstående så det holder, hvertfall... Ikke Eltax noe av det, men til prisen bør Eltaxen levere hvertfall 25W. Tror jeg. :)

Edit: Hmm, Eltax-receiver'n er på 2x50W RMS og koster 995,-................

Har du hørt de Proson høyttalera?

Det har jeg, og da først med Denon 2 X 65W RMS og det blei ræva trøkk.

Hørte den siden på NAD 205W RMS DA TRØKKA DET.

Har Hørt Eltax 50W på Noen små Eltax høyttalere, og var ikke rare greiene, testa de samme høyttalera på Denon 65W og det spilte med god trøkk, og høyttalera imponerte vesentlig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt de Proson høyttalera?

Det har jeg, og da først med Denon 2 X 65W RMS og det blei ræva trøkk.

Hørte den siden på NAD 205W RMS DA TRØKKA DET.

Har Hørt Eltax 50W på Noen små Eltax høyttalere, og var ikke rare greiene, testa de samme høyttalera på Denon 65W og det spilte med god trøkk, og høyttalera imponerte vesentlig mer.

Ok, my bad. Har ikke hørt noe annet enn en gammel Proson-modell, som for øvrig sugde elg.

Dritt til dritt, tenker nå jeg. Men klart det vil bli bedre, alle monner drar jo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, my bad. Har ikke hørt noe annet enn en gammel Proson-modell, som for øvrig sugde elg.

Dritt til dritt, tenker nå jeg. Men klart det vil bli bedre, alle monner drar jo. :)

Jeg syns heller ikke lyden er bra, men trøkke, det gjør dem. men da må dem få effekt også.

Derfor anbefalte jeg Z. PA forsterker. og den reciveren som foforsterker. :-D

Dette vil trøkke de høyttalera opp i nye dimensjoner, og jeg er overbevist om att dem tåler dette, men god detaljert lyd med meget bra gjenngivelse får han ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så posten min var litt uklar:) er bestevennen min som vant denne auksjonen, og han vil ikke bruke mest i verden på dette her.

det første forslaget ditt toffy, var litt i drøyeste laget. vil jeg tro.

og forslaget ditt boombox virket igjen litt puslete.

en mellomting som muligens ville funka bra?

det står jo 500W på høytalerne, er det sannsynligvis like oppskrytt som mange av de feks QXL forsterkerne o.l? tenker bare for meg sjøl det blir litt puslete å mate 500w høytalere med 25 watt...

men er vel kvaliteten som teller her og.:D

takker for forslag,flere tas i mot med takk!

alt skal luftes for han uansett:)og kanskje det går an å få han til å rive litt i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 5x100W kenwood forsterker og fronthøyttalere med doble 10". Den spiller greit nok, men ikke så alt for mye trøkk akkurat. Løsning min ble en aktiv 2x12"sub. Da ble det bra :) Tror ikke naboen min er så fornøyd med den løsningen men...

Ettersom det er dobble 15" i de høyttalerene han har kjøpt så tviler jeg på at det vil trøkke så alt for bra. Tror nok jeg ville satsa på noe litt kraftigere.

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en jordskjelvhøyttaler, som svigermor slettes ikke ser poenget ved! Den er massiv, tung og stor, og får andre basshøyttalere, som for eksempel Cervin Vega og JBL, til å luske seg bort i et hjørne. Den pumper bass!! Og du kan spille høyt. Horndiskanten har egenskaper i retning av profesjonelle konserthøyttalere. De er ferrofluidkjølte, og det benyttes en super audiodome(som går over 30KHz) som er montert i en hornkonstruksjon.. Lyden blir distinkt og nærmest fysisk!

Litt OT, men jeg kan ikke la være.

Men LOL?!

Cerwin Vega pisser på dem der.

Seriøst villedning av kunder på høyt plan.

Proson er og blir mye lyd for en billig penge, men bra er det ikke. (ikke at Cerwin er en SQ-persons drøm, men de trøkker garantert mer)

Men for all del, for 2k, rock on, men jeg hadde ikke lagt så veldig mye i en effektforsterker til dem :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror prisen var en 1200 for høytalerne og 1300 for forsterker.

og det er IKKE meg som har handla dette. :)

har harman forsterker jeg:D

men man har ikke rævva full av penger, og til den prisen på forsterkeren vil jeg jerne se noe som leverer mer påstått effekt i alle fall:)

og ja, direkte villedning, men det er vel standartd prosedyre på nettauksjoner ala QXL og netthandelen.

mange vil bli lurt, og forhåpentlig er det noen som fater det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så posten min var litt uklar:) er bestevennen min som vant denne auksjonen, og han vil ikke bruke mest i verden på dette her.

det første forslaget ditt toffy, var litt i drøyeste laget. vil jeg tro.

og forslaget ditt boombox virket igjen litt puslete.

en mellomting som muligens ville funka bra?

det står jo 500W på høytalerne, er det sannsynligvis like oppskrytt som mange av de feks QXL forsterkerne o.l? tenker bare for meg sjøl det blir litt puslete å mate 500w høytalere med 25 watt...

men er vel kvaliteten som teller her og.:D

takker for forslag,flere tas i mot med takk!

alt skal luftes for han uansett:)og kanskje det går an å få han til å rive litt i:)

Han har kjøpt forsterker, ok. Dem vil klare å spille de proson ja. følsomheten er jo ganske høy, så det blir kanskje nok for denne kar'n.

Men 120W maks i 6 ohm er ikke akkurat mye.

Og jo, de høyttalera tåler 500w RMS Men kanskje ikke 500W Elektrocompaniet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider