Gå til innhold

hjullager bak b-omega

Ranger emnet


muren motor

Anbefalte innlegg

Lager og nav må tas ut der det sitter. Er ett spesial verktøy som napper ut hele driten.

Kan vell demontere drivaksel og bære broa så presse ut selv, men blir mye jobb.

 

Veit jeg hadde utskrift fra Auto data på ossen det ble skifta, da slo jeg det fra meg.

Er fult mulig å gjøre det selv om en har lyst, men jeg blir ikke begynnen med det selv. Koster vell rundt 3K på opel da med lager og jobben.

Ganske dyrt lager også om jeg ikke husker feil.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster vell rundt 3K på opel da med lager og jobben.

Ganske dyrt lager også om jeg ikke husker feil.

 

Snakker vi per side eller begge sider nå?

Skal ha omegan på EU på mandag og er redd for at dette kanskje er en av tingene som må gjøres noe med...

 

Men altså for mye jobb og for dårlig verktøy for en vanlig hobbymekker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må väre på en side vel. Bytta hjulager på ene siden bak på min. Dette er en av de få jobbene som jeg noensinne har fått gjort på verksted. Siden bilen ikke kunne flyttes så skrudde jeg av hele brua bak og leverte på opel. Betalte rett under 3k med lager og jobb. Mener å huske det var et rep/bytte kit til hjullager som kosta ca 1200 per side.

 

Alle jeg snakka med på Opel bare rista på hue når det var snakk om hjullagerbytte på Omega.

Hvis bilen ble levert hel inn så regna de ca en 5+ timer arbeid+ deler. Med timespris på 1000 så blir det dyrt nok, men tror fortsatt ikke jeg hadde giddi å gjort det sjöl.

 

Plukk av bärebrua og lever den til noen som kan det må väre det lettest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk orden på bilen da :) Men er det lageret ditt konisk eller et flatt rullelager? Konisk består som regel av to frittstående relativt smale lagre. Hvis det er konisk er det som regel bare å panke skålene inn og ut med eller uten dertil egnede hjelpemidler. Hvis ikke må/bør du bruke presse.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ett dobbelt kulelager.(2i1) har tatt ut lageret på min sjøl. men influensa har tatt meg, så har ikke fått ihop igjen. i tilleg var bremseskjoldet opprusta, så det var ikke noe å feste banda i. så dette er bestilt nytt. Må vel bytte skjold på andre sida og,,,, då byttes lageret der og. Da lageret må av for å bytte skjold. dustepatent ja!!:ass:

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår