oeb Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Noen som har en formening over hva slags turbo en bør velge til en B230 på 2.7 liter med standard 16v topp osv? Er mer ut etter kjørbarhet enn å få turbotrykket når jeg har passert 150 km/t og 5000 rpm. Har tenkt litt på denne GT3082R http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=GRT-TBO-032&Category_Code=GRT. Turbine -Wheel: 68mm w/ 84 trim -Housing: .63 ar, .82 ar, 1.06 ar Compressor -Wheel: 82mm w/ 56 trim -Housing: .70 ar Men da er spørsmålet hvilken eksosdel skal en velge osv? Kom gjerne med forslag på andre enn typer GT3082. Skal forøvrig kjøres på E85. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Êr samme turbo som hedberg volvon hadde det der? var jævli bra spoolup på den værtfall, var 2,5 liter med org 16v topp som var lett pusset mener jeg :) Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Nytt prosjekt på gang nå oeb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 2,7 liter? mye borra og marine veiv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Han har sikkert slikens tøff bilett veiv fra spm elns. Tror ikke at den turboen der er det dummeste alternativet akkurat. Bare at den krever litt mere omtanke når en kjører da.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 tjah tror nok kansje den spooler litt tregt selv om den har kulelager. MEN han har bra volum da så kansje ikke allikevel. er litt usikker. hvorfor ikke en netics 60-1?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Nytt prosjekt ja.. må ha noe å plages med. Er usikker på valg med tanke på baktrykk osv.. 94,5mm slag 96,00mm borr (ny blokk). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Ingen som har noe formening om GT3582R med 0.82 AR eksos eller GT3082R med 0.82 AR, forskjellen er at eksoshjulet er 8mm større på GT3582R. Satser på 500 på drivhjul. GT3082R GT3582R Toppen er fabrikksny, men blir portet tenker jeg.. har ikke noe info om hvor mye den kommer til å fløde. Originale GLT kammer og justerbare kamdrev. Custom innsug med 80mm spjeld og innvendige trakter osv, ingenting er ferdigbygd enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 gt3082r tror jeg blir en anelse liten for 500 drivhjulshester. jeg går for 600 veiv hk på min og jeg tenker og bruke netics 62-1 steg 5 som passer helt fint så lenge topp og kammer er speca rett. den liker ikke så mye ladetrykk (1,8 kilo). t04 hus er vel å anbefale helst med pulssplit :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Borg Warner / Schwitzer S258 er også en kandidat.. Turbocharger Name - S258 Compressor Wheel Inducer - 58mm Compressor Wheel Exducer - 80mm Compressor Wheel Trim - 53 Turbine Wheel Inducer - 74mm Turbine Wheel Exducer - 64mm Turbine Wheel Trim - 75 Turbine Option - A/R - 0.85 Horsepower Rating - 350-600 Skal visst være "state of the art", ikke med kulelager men de er kjappere (mener svenskene). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 det skal MYE til før jeg kjøper turbo neste gang, at det ikke blir en kulelagra, nå som jeg har sett åssen det egentlig er! jeg hadde uten tvil kjøpt en GT3582R, evt en hks versjon om du vil ta det helt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Joda, hvis det blir kjørbart med GT3582R så er det nesten ingen tvil. Vil mene at den er stor nok med tanke på luft og effektmålet mitt. Synd en ikke får med twin entry eksoshus på 0.82AR, noe jeg skal undersøke nærmere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 jeg mener ikke kulelagra er noe hvis du skal maxe turboen da den slites veldi fort da. overhaling hvert år er verken billi eller kos :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Haien:Jaha???....å korr mange bb turboa har du rasert da`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 en feit KK27 hadde vell gjort seg!:D Nei, men GT35 mener jeg er brukbar, var GOD spoolup på hedberg volvon med 16V med den. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.