Gå til innhold

Stadfestet synsing om klimaet

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Ja, jeg også lurer på hva slags utdanning Al Gore har. Er det slik at hvem som helst, så lenge de har nok penger skal kunne påvirke folket? Det må da være en grunn til at forskere har utdanning?

 

En annen ting, med disse kvotene, hva i alle dager er poenget med de? Om det faktisk fins noe som kan kalles en klimakrise, hva hjelper det å kjøpe seg fri fra det? Igjen, er det de rike som vinner på det. Al Gore, har til og med kjøpt sin egen kvote, så han kan forurense litt mer enn andre.

 

Nei, så lenge noen kan motbevise de lærdes teorier ang klimakrisen, ser jeg ingen grunn til å spare så innmari mye.

 

Jeg gir gass, mens teoriene til Gore går i dass. :D

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Husker at jeg for en stund tilbake så en dokumentar på discovery om sola. Sola vokser. Når sola vokser blir den varmere. Da blir det varmere på jorda (som vi alle merker). Hva om vi faktisk ikke har noen som helst sjans til å påvirke dette og er dømt til å brenne i hjel på denne planeten? Ville det ikke være mer fornuftig å tenke mer på mulighetene for å emmigrere til en "beboelig" planet et annet sted i galaksen?

 

Det hogges regnskog som om den aldri skulle ta slutt. Dette påvirker vel miljøet mer enn biler? Da blir det produsert mindre oksygen og mer overflødig Co2?

 

Det eneste vi oppnår ved å være miljøbevisste er vel et forbedret ozonlag som beskytter oss mot solens farlige uv-stråler?

 

 

Tror vi har sett litt for mange filmer hvor jorden er "død", og bare tror at det er dette som kommer til å skje nå.

Nei, jeg kjører fortsatt på 98 oktan og bruker ikke mindre strøm enn før.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg her Øyvind.

 

Men hvorfor skal den såppen få en fredspris for sin forskning? Hva har dette med "Krig å Fred å sånt" å gjøre? Forskningspris kan jg forstå (selv om jeg ikke er enig og mener dette bare er propaganda), men ikke Fredspris... Merker at jeg mistet all respekten for den prisen etter det som har skjedd dem siste to årene..

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da skal vi altså legge alt arbeid med miljøvennlige produkter på is? Vi kan endelig røske den helvetes katalysatoren av våre kjære framkomstmidler. O jubel!

 

Dersom "hysteriet rundt global oppvarming" er skapt for å tillate staten å flå menneskeheten for ytterligere penger hevder jeg at Øyvind Ryeng er et produkt skapt av det private næringsliv for å fremme kommersialisme, stadig større vekst i privat sektor og retten til å forurense akkurat som man vil.

 

Ja til kullkraftverk og ja til asfaltering av regnskogene!

 

Røyking er helsebringende!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg her Øyvind.

 

Men hvorfor skal den såppen få en fredspris for sin forskning?

 

Akkurat det lurer jeg meg grønn på selv.

Som sagt.. jorden regulerer seg selv. Ja isen i nord blir mindre, men større i sør. Om 10 år er det kanskje omvendt? Snart vokser kanskje begge? Snart minker kanskje begge? Hvem vet. Jorda er også veldig påvirka av sola (naturlig nok). Hva skal vi gjøre med sola da?

 

 

Ja til kullkraftverk og ja til asfaltering av regnskogene!

 

Røyking er helsebringende!

 

Jepp, jeg er en stolt forurenser hvertfall. Er ikke mange biler som er så usunne som min gamle volvo med lekk turbo. Kjører man bak min bil stinker det bensin og olje, nam!

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg er en stolt forurenser hvertfall. Er ikke mange biler som er så usunne som min gamle volvo med lekk turbo. Kjører man bak min bil stinker det bensin og olje, nam!

 

Jaja, det er virkelig noe å være stolt av :rolleyes:

Men jeg har ihvertfall større respekt for noen som kan inrømme at deres hobby er miljøskadelig, enn noen som prøver å unnskylde seg med å nekte for vitenskapelig fakta.

 

Jeg for min del prøver å redusere kjøringen min, og heller ta sykkelen hvis heg har mulighet for det.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes videre:

 

-Om jeg "sier noe smart" er irrelevant, og spesielt i denne tråden. I vanlige tråder snakker man om argumenters- og påstanders sannhet eller falskhet, men her er det ingenting annet enn meninger som fremsettes, fra min side, allefall. Meninger er backet opp av ingenting annet enn summen av alle subjektivitetene personligheten er bygget opp av, og har ofte en ordlyd á lá "jeg synes at...". Gode argumenter/påstander er i det minste logiske, og/eller samsvarer med hele- eller deler av den vitenskapelige metode; deres gyldighet er proposjonelle med metodikken de fremsettes under. F. eks., et vitenskapelig eksperiment kan regnes som mere gyldig hvis det er dobbel-blindtestet, akkurat som en idé er mere gyldig om den følger logikkens lover, kan forklare tidligere hendelser, kan med en viss grad av nøyaktighet forutse fremtidige hendelser, er basért på grundige studier av empiriske beviser, og så videre.

 

-Lokal forurensning er et (lokalt) problem og dette er noe man godt kan førsøke å redusére, til fordel for de som blir plaget av dette.

 

-Min personlige motivasjon er tilbakeføring av all frihet til alle menneskene i samfunnet, men jeg er dessverre bare et produkt skapt av mine foreldres handlinger et kvart århundre tilbake. Om jeg var kjøpt og betalt (for å poste på Bilforumet liksom) hadde jeg slett ikke valgt å leve fra lønnsslipp til lønnslipp og bruke krona mi på begge sidene; da hadde jeg eid et stort hus på landet og hatt en S2000 i garasjen. Per idag eier jeg verken/eller.

 

-Privat næringsliv er forresten slett ikke noe u-ord. Begrepet "privat næringsliv" betyr ingenting annet enn bedrifter startet av hvermannsen, skolérte eller ikke, som produsérer en vare eller en tjeneste folk kan velge å kjøpe hvis varens/tjenestens verdi oppleves som større- eller lik prisen det spørres etter. En frivillig utveksling av verdier til gensidig fordel, altså.

 

-Moms, skatt, arbeidsgiveravgift, lisensiéring, inflasjon (og til en viss grad renter), i tillegg til eventuelle andre avgifter som engangsavgift, miljøavgift, CO2-avgift, dokumentavgift, sukkeravgift o.l., er unødvendigheter som Staten er direkte ansvarlig for. Disse må tas inn noe sted, og det er sluttbrukeren som sitter igjen med regninga, i form av høye priser. Det er KUN Staten som får en 'free lunch' her i samfunnet. Alle "sivile" må skape verdiene selv igjennom sitt arbeide; vi kan ikke bare ta det vi vil ha med lovverket holdt tett til brystet og den flammende fakkelen av tradisjon, hykleri, propaganda og falsk moralitet hevet over hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit. Jeg har betalt hundretusenvis av kroner til Staten igjennom livet, ergo er det "mine" "velferdsgoder" også, og jeg skylder deg ingenting.

 

Har du videregående har bare lønn til lærerne dine kostet minst 200000kr. Så kommer alle mulige andre goder du har dratt nytte av. Hva tror du du egentlig pengene dine går til når du betaler skatt?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du syter og bæser om skatter og avgifter du betaler til "Staten", men vi lever tross alt i det 21århundre og det er ikke akkurat så du betaler tiende til kirken. Pengene ser du igjen i goder du bruker eller kommer til å bruke, men av inleggene dine skulle man tro at du ikke skjønnerslike grunnleggende prinsipper i vårt samfunn.

 

EDIT:

Og hva pengene du ikke direkte benytter går til, bestemmer du selv gjennom vår politiske system.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Jeg (vi) ser NOEN FÅ av pengene igjen i form av samfunnsdrift, og du må for all del huske på at inntektsskatten er bare en liten del av det store dragsuget av Statens inntjening.

 

EDIT:

Man skulle tro at en angivelig bilinterressert person hadde svært lett for å se Statens grådighet, med tanke på eksempelvis dårlig veivedlikehold og høye avgifter?

 

EDIT:

Om du tror du kan reformére Staten i konkurranse med den offentlige skole har jeg en utfordring til deg. Du som sier at det er mulig - forandre systemet til vårt bedre. Du sier det er mulig - jeg sier "bevis det".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår