Torodd Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 fikk ikke det feilkode opplegget til :( vetke om det kun funker på nyere modeller ? bilen er tross alt 95 ! :( Hvordan lese ut feilkoder fra klima anlegget, Skal fungerer på klima annlegg av denne typen (se bilde) 1. trykk på knappen øverst til høyre på klimapanelet (og hold den inne) 2. Så trykker du samtidig på knappen nederst til høyre * Da kommer det opp ch 1 (tror jeg, husker ikke helt) for og endre kanal trykker du på + eller - på tempraturen. I dette tilfellet skal den stå på ch 1 for og kunne lese ut feilkodene. 3. så trykker du en gang til på knappen helt nede til høyre for å lese ut feilkodene. forklaring på feilkodene finner du her. http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/data/a1306/a1306.php&var= Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-trimmaren Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Jeg har akkurat samme problem som du beskriver her, og jeg fikk følgende feilkoder: 13,5 og 15,7... Ifølge tabellen betyr dette: 13,5: Potentiometern till golv- och defrostklaffen statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet. 15,7: Potentiometern till luftflödesmotorn. Klaffen sporadiskt blockerad. Noen som vet hva dette heter på norsk, hvor mye de koster på Audi og/eller om de er stress å skifte..?? Siter Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt Olsson Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Hadde samme feil med A4 1.8 '98 modell. Etter to turer på verksted i sommer pga lekkasje av kjølevæske fikk jeg ikke mer enn lunken luft ut av anlegget. Umulig å si hvor lenge det har vært slik siden jeg oppdaget det først etter sommeren... Fikk ikke noe feilkoder på panelet i bilen. Viste seg at det var masse dritt/rust i rørene/varmeanlegget inne i bilen. Nappa ut begge kjølevæskerørene (obs - ikke en racer i fagspråket her) som går inn og ut av torpedoveggen (fra pansersiden så klart) og blåste med trykkluft(!). Da spruta det ut brun kjølevæske og shite. Etter dette luftet vi ut anlegget og nå er varmeanlegget som nytt. Har tømt oppi radiatorrens nå og skal rense med vann og skifte til ny kjølevæske etter 10-20 timers kjøring. I følge en mekaniker skal man smekke i radiatorrens annenhvert år. Sikkert greit for oss med 10 år gammel bil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.