Gå til innhold

hvordan få rå lyd i en golf3 1.8

Ranger emnet


Kriss1

Anbefalte innlegg

På den annen side, "effektanlegg" på en original motor gir ikke mer effekt! Havner under definisjonen 'lydtrimming'.

Men hva i all verden skal du med "rå lyd" når bilen ikke engang har 90 hk?

Du kan selvsagt sette på en SLIK, blir i hvrtfall mye lyd. Mer effekt får du IKKE.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selg bilen og kjøp deg noe med motor istedet... værste jeg vet er disse "14'tiss" ene som ruser rundt i noen bråkebøtter til symaskinbiler...huffhuffhuff

 

det verste jeg vet er sånne som deg som tror at alle er så javli RIK og har så masse penger til fete bilder...

ikke alle har jobb og kunskaper vettu

tenk før du snakker

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det verste jeg vet er sånne som deg som tror at alle er så javli RIK og har så masse penger til fete bilder...

 

Bilder kan man ta selv, engangskamera er kjempebillig.

 

Men, fra spøk til revolver.

Det er som han sier bare helt teit å høre en masse rabalder og bråk, men noe bil ser en ikke.. Eller vent.. der kommer den..

 

Flisa en superharry A4 ifjor høst, stor stor brumlepotte, lexuslykter, rs her og rs der, m3-speil osvosv.

Og når han ypper til kappkjøring så kjører jeg ifra ham i dønn orginal bil til 7500.-:rolleyes:

--------

 

 

Kriss1:

 

Stikk innom nærmeste bildels butikk og kjøp en bit 3" eksosrør.

 

Ta en vinkelsliper og kapp av vinkelen på den orginale eksosstussen slik at den peker rett bak.

Stikk rørbiten utenpå den orginale eksosstussen, det nye røret er nå litt for stort.

Finn deg en hammer og bank forsiktig på røret rundt enden slik at røret blir mindre.

 

Når det akkurat glir over din orginale stuss finner du deg noen som kan sveise, sveis fast det nye røret utenpå den gamle stussen.

Ikke sveis kant i kant med den orginale stussen, men la den stikke ut inni den nye.

 

Så kapper du bare det nye røret i den lengden som du vil ha..

Voilà, nå får du litt freshere lyd fra ca. 3000 til 4500rpm..

 

Og nei, det funker ikke med sånner plasteksosstusser som dem selger her og der.

 

Og hvis du er skikkelig hardcore så leter du frem sandpapir fra 120korn opp til 1200våtslipe, pusse den nye stussen din med finere og finere papir før du avslutter med en runde Autosol.

 

 

Her et par videoklipp av hvordan det høres ut hos meg..

Ca. 3000rpm

 

3000 til ca. 6000rpm Den putre lyden er fra Fiestaen..

 

Skal du ha mer bråk får du kappe av bakpotta eller kjøpe deg loffpotte..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår