Gå til innhold

Cruisecontrol på 99 mod? +Syncro-system spørsmål.

Ranger emnet


nasonex

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en 99 mod Passat Highline 1.9TDI.

Ikke ESP, antiskrens eller noe sånnt.

 

Jeg lurer på om noen vet hva som skal til for å få cruisecontrol på denne bilen? Om ting ligger klargjort for dette, og det bare er plug 'n play?

 

Jeg lurer også på hvordan syncro systemet fungerer? Er det konstant AWD, eller hvordan funker det?

[TEAM SUMMER SUCKS]

[-] 1999 Passat Highline 1.9TDI Syncro @ 140 hk.

[-] 2003 Ski-doo Summit 800 H.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cruise control får du kjøpt og montert hos merkeverksted, eller nesten plugg and play fra ebay eller Finn.

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Golf-Bora-Jetta-Passat-Beetle-Sharan-Cruise-Control_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33595QQihZ018QQitemZ280164335634QQrdZ1QQsspagenameZWD2V

 

Angående Syncro så har du enkelt forklart forhjulsdrift til du begynner å spinne da fører viskosekoblinger kraft til di hjula som ikke spinner max 50/50.

 

________________________

-01 Partner 2,0 HDI

-00 Passat 2,5 V6 TDI 4-Motion

-97 Passat Highline 1.9TDI Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk cruise control enheten i posten i går og tenkte jeg skulle prøve meg på montering.. Men så kom problemet, jeg har ingen koblingsskjema eller bruksanvisning for hvordan den nye hendelen skal kobles. Er det noen som har vært borti dette og vet hvordan det skal være? Det er selve lyshendelen som byttes ut til en ny type med cruise control funskjonalitet.

 

Jeg har også hørt at cruise control må aktiveres i ECU med en vag-com, stemmer dette da jeg har en 1999 modell highline?

 

Koblingsskjema, tips for demontering osv settes stor pris på.

 

Her er bilde av enheten:

ff_1_b.JPG

[TEAM SUMMER SUCKS]

[-] 1999 Passat Highline 1.9TDI Syncro @ 140 hk.

[-] 2003 Ski-doo Summit 800 H.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet komplett guide for installasjon av cruise control. Det viser seg forøvrig at vi i tillegg trenger en vag-com for aktivering av cruise control funksjonen.

 

Send meg en PM om du er interessert i installasjonsguiden :)

[TEAM SUMMER SUCKS]

[-] 1999 Passat Highline 1.9TDI Syncro @ 140 hk.

[-] 2003 Ski-doo Summit 800 H.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett på hvordan det er koblet, men det blir vel først til neste sommer. (Mangler tegninger også).

 

Jeg har funnet komplett guide for installasjon av cruise control. Det viser seg forøvrig at vi i tillegg trenger en vag-com for aktivering av cruise control funksjonen.

 

Send meg en PM om du er interessert i installasjonsguiden :)

 

;)

- 2006 mod. Ford S-Max Trend
- 1999 mod. Volkswagen Passat Trendline stv
- 2002 mod. Opel Astra G Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle så er nok en VAG-com test det enkleste.

Fant en link som beskrev mitt problem.

 

Hentet fra et forum:

You are going to need a vag-com to do this. The cruse in your TDI is totally electronic... the only mechanical parts in the system are the cruse on / off switch, the brake light switch, and the clutch switch. With vag-com you can view the status of these switches and see which one is kaputt.

 

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=134987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Syncro så har du enkelt forklart forhjulsdrift til du begynner å spinne da fører viskosekoblinger kraft til di hjula som ikke spinner max 50/50.

 

Passat 3B/3BG 97-05 med syncro/4motion har permanent firehjulsdrift på samme måte som quattro.

Systemet i disse kalles torsen-diff.

Bilen er jo bygget på samme måte som Audi A4 både med plassering av motor og drivverk.

 

Sagt på en enkel måte om VAG med firehjulsdrift:

Motor på langs (RETTE veien!): torsendiff

Motor på tvers(FEIL veien!): viskosekobling på de gamle, haldex på nyere årgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår