Nikdev Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Hei Dere oppgradere noen ganger til 25mm stabstag foran. Hvordan tror dere det blir med 27mm? mer understyrt? Til 300 serien er eneste valgmulighetene 27mm, så lurer litt på å kjøpe dette da jeg trenger å ha en stivere bil. Få som har disse på 300 serien så derfor jeg spør her siden dere har mere valgmuligheter og har sett flere med 25mm stabstag. Håper dere kan gi meg litt pointers, har ikke lyst på en understyrt bil heller Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 sånn jeg har forstått deg, liker du å kjøre sidelengs, da burde du ihvertfall gjøre noe med staget bak og, hvis ikke er jeg redd det vil gå mye rett frem! har 25/25 på min, pluss div andre stag, for å få stivet opp karossen litt, og er storfornøyd med min hvertfall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Har ikke stag bak på 300 serien! Så der blir det kanskje noe selvlagd mellom tårnene. Gjør ikkeno at den er litt understyrt, bare ikke alt for mye. Steller opp før svingen uansett.. Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 hmh, hørtes merkelig ut:p jeg ville begynnt med det hvertfall.. vi har helt sikkert liggende et orginalt til 240 om du vil ha, hvis det stemmer med bredden.. om bakenden er helt myk ville jeg hvertfall vært forsiktig med å gjøre formye der fremme! men er jo ikke værre enn å bare prøve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 For å sladde gjelder det å stive opp bak.. Sveis inn en bjelke mellom tårna og drit i å bruk penger på staget forran. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Det gjelder ikke med tjukt stag bak på 240, det står det også flere tråder om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Har ikke stag bak på 300 serien! Så der blir det kanskje noe selvlagd mellom tårnene. Gjør ikkeno at den er litt understyrt, bare ikke alt for mye. Steller opp før svingen uansett.. Juster spissinga foran litt negativ. Slik at de skrever litt mot kjøreretningen. Da vil bilen bli noe mer overstyrt og lettere og legge ut i slædd. Funker fett på min 360.:yodude: Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Trenger ikke en bil som er overstyrt for å slædde\drifte, får ræva ut før svingen uansett, enten ved hjel av brekk, låsing av hjul ved hjelp av nedgiring, clusth kick eller å flikke bilen\skifte vekten.. Men det jeg trenger er en stivere bil, som jeg klarer å lese, nå er alt så mykt å det vrir å vender seg, så det var rimelig jævlig å håntere på tørra Kommer til å ha nye og stivere fjærer før neste sesong også.(har lesjefjørs 240 bakfjærer nå, men er ikke stivt nok) Tror det staget vil hjelpe? Juster spissinga foran litt negativ. Slik at de skrever litt mot kjøreretningen. Da vil bilen bli noe mer overstyrt og lettere og legge ut i slædd. Funker fett på min 360.:yodude: Hehe, har ikke gjort det, men min fungerer ganske greit selv på tørra og det uten diff... Fra gardemoen: høhø: Som dere ser så fungerer det jo litt, men vil at det skal bli bedre! Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Dobble bladiser bak da?? Hjelper det noe? Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Nikdev: Du får finne ut av tykkelsen på godset i det Whiteline staget. Jeg kommenterte det at lille pinglete Corollaen min har mye grøvre mellomaksel (type 3" sized) enn 240. Da nevnte en kompis det med godset. Er også rimelig grove stag på Toyotaer generelt. Så er ikke sikkert 27mm er så fordømt stivt. Du får sende en mail til Whiteline og høre. Både om godset og om hva staget er laget for. Fast road/trackday/racing etc. Forøvrig ville jeg ha spurt meg frem i rallycrossmiljøet og andre steder hvor 340/360 ble brukt på asfalt. Da får du kanskje relevante svar på mods av chassis og understell. Lykke til med prosjektet, gleder meg til våren. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Doble bladfjærer vil hjelpe det, men Dai på volvo300mania selger justerbare bakdemper dempere, som jeg har tenkt å handle Skal forhøre meg litt i rallycross miljøet, Skody. Burde ha tenkt på det sjøl.... stabstagene whiteline selger til 240 er 22m tykke. Men er en som har prøvd det på sin, og det ble litt mer understyrt. Men hans erfaringer er ellers gode: Car sits much flatter thru the turns, you can feel that it tends to understeer a little more thru the middle of the corner, but it feels more responsive on the way in, and because it stays flatter i'm not locking the inside rear on the way in under brakes, as it still has some weight on it, and can get the power on earlier, which in turn leads to some oversteer on the exit. Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.