Turbokassa Skrevet November 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Den org. dumpen slipper bare smygere og trenger derfor ekstremt lite utblåsningshull.. her snakker vi nano og molekylnivå på samme tid :) Er vel innbygde kanaler i kompressorhuset som leder overskuddslufta inn på sugesiden av impellern.. impellern? det er ingen måte å få mer utbytte av den? hører den når jeg kjører, men skulle hatt littegranne til. er litt for mute, tykker jag Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Impellern er den vifta som snurrer fort fort inni turboen.. Altså den du ser når du titter rett inn i åpningen på turboen fram der slangen fra luftfilteret sitter.. Og hva er det med folk med 940 og totalt oppheng i dumplyd? :) hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet November 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Impellern er den vifta som snurrer fort fort inni turboen.. Altså den du ser når du titter rett inn i åpningen fram der slangen fra luftfilteret sitter.. åjaja.. skjønner.. turbin eller hva det kalles:p hehe eller bare vifta. da veit jeg fagnavnet på den :D hehe Men det er ingen "plate"/skive eller noe lignende som ligger der som man bytter ut med dumplokk, som evt kan fjernes, slik at man får mer ut av org dumpen? Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet November 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 hehe som jeg har sagt tidligere, jeg er ikke opphengt i lyden, er ikke begeistra for ultra råning. men siden det er litt trøkk i bilen nå, så syntes jeg det hadde vært passende med litt ekstra plystring når jeg gasser litt:P men ved vanlig kjøring, så vil det bli for dumt syntes jeg. passer ikke inn og ha opp til 2000rpm også ved clutching til f.eks. lyskryss i byen, så hører man: tssshhh. Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Hvis du bytter ut dumpen med et blindlokk (dumplokk) får du hvertfall tøff lyd og ikke den puff Jaapse lyden. Som sagt det med plassering av dumpen skulle jeg gjerne sett dokumentert, og at du kan motbevise stort sett alle dumpfrabrikatenes egne tester. MEN som sagt, det er ikke noe problem og sette dump på 940 om den er korrekt justert. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Hvis du bytter ut dumpen med et blindlokk (dumplokk) får du hvertfall tøff lyd og ikke den puff Jaapse lyden. Som sagt det med plassering av dumpen skulle jeg gjerne sett dokumentert, og at du kan motbevise stort sett alle dumpfrabrikatenes egne tester. MEN som sagt, det er ikke noe problem og sette dump på 940 om den er korrekt justert. Hvordan tøff lyd blir det? Da går vel alt trykk til surge på turbo da? Så det er den lyden du tenker på? For gjør ikke dumplokket at dumpventilen bli blokkert? Jeg har en mail fra pedersen-racing hvor de har skrevet at dumpventilen skal plasseres så nærme innsuget som mulig. Om det var sånn type dokumentasjon du mente? Prøver ikek å motbevise noe som helst. bare sier noe jeg har spurt om og fått svar fra folk som skal ha litt peiling liksom:P Så du vet det sier ikke jeg noe jeg tenker :P hehe :D sier ting jeg har spurt ogå ftt svar på av folk som liksom skal kunen det. hehe er det vanskelig å få den 100% riktig justert? Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Som sagt det med plassering av dumpen skulle jeg gjerne sett dokumentert, og at du kan motbevise stort sett alle dumpfrabrikatenes egne tester.. har enda til gode å ha sett en slik test av en eneste "dump fabrikant", men siden du har kan jo du vise meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 http://www.jbraceparts.se/guide/ Les denne her. står alt du trenger og vite om produktene fra Pedersen. og lyden klarer jeg ikke beskrive med ord. skal se om jeg finner noen klipp på nett. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 unskyld meg, men er DETTE det du reffererer til "alle dumpfabrikatenes tester"? de skriver jo selv at dette er en helt enkel guide, der de ikke går i dybden.. bare en forklaring for de osm ikke er så inni hva en dump er/hva den gjør/hvorfor.. vil påstå at dette her er litt mer i dybden, og når du reffererte til tester så hadde jo jeg sett frem til noe litt annet enn dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet November 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 http://www.jbraceparts.se/guide/ Les denne her. står alt du trenger og vite om produktene fra Pedersen. og lyden klarer jeg ikke beskrive med ord. skal se om jeg finner noen klipp på nett. Her er en video av JBR-A25. Har ikke klart og finne en av K25, men det vil jo bli noe alla det samma da konstruksjonen er lik, bortsett fra at 50% går i resirk på K25. Nederst til venstre på denne siden: http://www.jbraceparts.se/JBR-A25.html Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet November 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 unskyld meg, men er DETTE det du reffererer til "alle dumpfabrikatenes tester"? de skriver jo selv at dette er en helt enkel guide, der de ikke går i dybden.. bare en forklaring for de osm ikke er så inni hva en dump er/hva den gjør/hvorfor.. vil påstå at dette her er litt mer i dybden, og når du reffererte til tester så hadde jo jeg sett frem til noe litt annet enn dette! det er jeg enig i. Han må kunne dokumentere det HAN sier. ikke bare vi som skal dokumentere. Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Legger denne død. Dump ventil funker på 940, men krever korrekt justering. Plasseres etter skjønn mellom spjell og turbo, men vekk fra varmekilder eller skjermes fra varme. så kan dere vurdere selv hvor dere vil slippe ut trykket, før eller etter ic som kjøler luft. Jeg har mine teorier, og leste dokumenter. dere har deres. Uansett spiller det ikke spessielt stor rolle ved slike effektuttak, og ladetrykk. Men det vil virke og det vil komme lyd. Beklager hvis jeg har klart og irritere noen, men syntes det er litt gøy når folk hisser seg opp. (har vel lett for og fyre oppunder da) Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 nå er vel igrunnen du den som har hissa deg mest opp i denne diskusjonen da? og det er du som kommer og later som om du har monopol på hele dumpventilvettet, men når alt kommer til stykket er det jo kun tomme teorier og meninger du sitter med.. gi beskjed da om du finner igjen disse dokumentene, der fabrikater har testa oav..hadde vært morro og fått sett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Fortsatt litt på hugget ja. viste du ikke at jeg er Dumpventil "guru" NR.1 :driving Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Har lest litt i denne tråden, alle ideene, alle kompisene osv osv.. Ingen her som kan legge ut bilder av en korrekt montert dumpventil? -Som er montert på deres bil nå, og som fungerer optimalt,, ingen fusking hverken på tomgang eller Pedal To The Metal.. -Gjerne legge ved litt spec om motor og type Dump. Vurderer selv og montere, men e liksom ingen som har et klart svar på hvordan det skal gjøres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.