Ken Karijord Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 thja du tjener en del på plane den. max 2mm uten å bytte reg reim ( sierra Ohc 1 tann mindre )og justerbart drev,matchporte innsug og eksos,kansje et eget produsert gren rør.Og du vil være et sted mellom 140-160 hk.Dysing og syncing av gassere vil også hjelpe på ,men der er jeg litt usiker på hva/hvilke dyser/rør som er i den gassern din. Bakasklingen din er enklest å sjekke ved å lese skilt på venstre side evt sett bakfra /evt åpne og telle pinjong hjul og kron hjul dele de på værandre (43/12 = 3,58 ) feks Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blikseth Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 den gromeste volvo utvekslinga er 4.10 de satt på de første 240ene med b20.. 3.90 sitter det på biler med b19 og automat har vell 3.70.. trur b21 og b23 har 3.54. er det jeg går ut fra når je skal ha no "grommere" på bilcrossern min Siter Team Laban Klubbmester NMK Gjøvik Audi 100 2.5 TDI Volvo 240 b230E bilcross bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 4.10 og 4.30 iflg delebøkene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 da begynner noen ting å falle på plass. *En dobbel 38/38 *d kam *toppen er en 398 som er orginal også har handla 2 stk 4,10 utveksling. Uten å gjøre noe mer enn det nevnt over, ender jeg da på ca 130-140 hk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Dobbel 38/38? det er ikke 36/36 to-porter du mener? Du må porte å plane den toppen for et bra resultat.. Trengs porting spes. på eksosiden.. Skjære noen sportsligere ventilseter er heller ikke så dumt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 hmm nei han jeg skulle kjøpe av sa det var en weber 38/38. Men er kanskje ikke noe som heter det engang:P hadde det egna seg bedre med 36/36? ja er klar over at det burde vært gjort, men er ikke ute etter å få best mulig resultat heller. Som sagt mange ganger før skal jeg bare ha en motor som går noe bedre enn orginalt hvertfall:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 For å få noe utbytte av kammen så må være sikker på at kompen er høy nok.. 10:1-11:1 ellers vil det eneste du merker være høyere bensinforbruk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 jaok, så en 398 topp med d kam og en weber 38/38 vil ikke gi noe effektøkning mener du da? men en 4:10 utveksling er bare å montere inn i den bak akselen jeg allerede har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Ang porting, er det bare "ytterst" i hullene man porter? Eller Porter man helt inn til ventilstanga..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Du vil nok kjenne at den går bedre men masse igjen å hente på planing og porting. en std B2XE har da 136 org så noe i det leiet vil du nok havne. med den gassern,den kommer nok fra en granada 2,8l el 3l kansje de har 38/38. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 jaok, så en 398 topp med d kam og en weber 38/38 vil ikke gi noe effektøkning mener du da? men en 4:10 utveksling er bare å montere inn i den bak akselen jeg allerede har? Effektøkning vil det jo bli,men bare med høy nok komp.! d-kam og 405/531 topp gir jo ca. 130hk. d-kam på standard topp gir vel rundt 125hk. Håper du har grenrør,det org. er en skikkelig brems.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Effektøkning vil det jo bli,men bare med høy nok komp.! d-kam og 405/531 topp gir jo ca. 130hk. d-kam på standard topp gir vel rundt 125hk. Håper du har grenrør,det org. er en skikkelig brems.. det var en h kam jeg hadde:) skal bli morro å prøve:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Er lite forskjell på d,h og k-kammene hverfall på toppeffekt.. D og k er vel omtrent identiske mens h er ørlite kvassere.. høyere løft.. hvis jeg husker rett :) Blir sikkert bra det der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Her er forskjellen på de tre vasseste kamene til volvo org. Modell Lyftin Lyftut Durin Dur ut Overlap lobcin lobcut D 11,2 11,2 253 19bt-54ab 253 58bb-16at 35 107 111 K 11,95 11,95 253 22bt-50ab 250 61bb-9at 31,5 104 116 H 12 11,5 258 27bt-51ab 254 57bb-17at 44 102 110 Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dashednumber Skrevet Oktober 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2011 nei der står det en v kam i vertfall i 240ene.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.