Gå til innhold

Kjøp av 520i 24V 91-mod

Ranger emnet


Monty

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Var og så/prøvde en BMW 520i 24V i går. Det er en 1991 modell som har gått 206 000 km. Eieren har hatt den siden 96 og har aldri vært ungdomskjørt. Bilen er hvit og hadde noe overflaterust rundt tanklokk, bakluke"knapp" og en prikk på panseret. Var veldig fin å kjøre, gikk godt og gir/clutch virket veldig bra. Bra vedlikeholdt, og EU-godkjent frem til juni 09. Aldri tuklet med motor/utseende.

 

Jeg bestemte meg for å møte ham igjen i morgen kveld med penger for en evt. handel. Snakket med en venn av meg som er mekaniker og han mente at bilen var for stor/tung i forhold til motoren, og at det kom til å bli vanskelig å kvitte seg med den. Han sa også at fargen hvit var feil og at jeg kom til å få problemer med steinsprut ol. Han mente jeg heller burde se på 3-serien, som jeg har gjort i lang tid, og sa at det var mange alt. i min prisklasse. Men det er det ikke, og isåfall så har de gått LANGT og blitt hardt kjørt.

 

Etter denne samtalen ble jeg veldig i tvil, og jeg vil gjerne vite hva dere andre som har peiling mener?

 

Jeg fikk prutet den ned i 27 000,- eksl. omreg.

 

Mvh.

Einar Lohne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst du sammenligner en e36 mot e34 (samme motor og årsmodell)så tror jeg nok du får litt mer bil for pengene visst du kjøper e34.

 

har hatt både 320 og 520 selv, og e36'n er vel gode 150kg lettere og dermed litt kjappere men e34'n har bedre komfort og kvalitetsfølelse.

 

på den andre siden så har jo e36 litt mer moderne design og er sikkert litt lettere og få solgt.

 

angående hvit bil så synes jeg det kan vere knallfint sålenge det er gjennomført.

hvit e34 med lakkerte lister, dørhåndtak, m-tech styling, shadowline og senking og noen fine felger selvfølgelig :) det hadde vert knall :)

 

hvit e34 i helt orginal utførelse, er ikke like pent i mine øyne.

en annen ting med hvit bil er at de som regel har blått interiør, som ikke er spesiellt pent :(

 

og visst du nøyer deg med 2litern (24v) så er det mange biler å velge mellom visst du er litt tolmodig og følger med på finn.no og autodb hver dag. og kanskje er villig til å reise litt for å hente bil. (bedre med en ordentlig 520 enn en herja 525)

 

og angående rusta rundt påfyllingslokket på den e34'n så er det en plass mange e34 ruster. så jeg ville sjekket grundig inni der og se bak gummimansjetten og å se om det er mer rust. sikkert en kjedelig jobb å måtte ta ned bensintank å greier for å rustsveise der.

1995 E34 520iE

E30 320i(X) + E30 318iS (X)

E36 320i(X)

E21 323i(X)

E34 525i(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jeg ville nok prøvd å prute litt på den hvis du har lyst til å slå til:)

 

Men å si at e34 520 24v er for liten motor er helt feil.. Jeg har den motoren selv og den drar helt greit, ikke nok til at det er veldig moro, men litt moro.. og det går bedre enn masse annet:)

 

Når det gjelder fargen så er jeg enig i at hvit er feil farge på de fleste biler.. utenom e34.. hvit e34 som er litt gjennomført med "riktig" lamper, felger o.l og som er ren og blank i lakken er bare dritfint. Det er omtrent den eneste bilen jeg kunne fått meg til å kjøpe hvit:)

 

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsså en ting til, til å være en 6`er så går den også billig, hadde en 520 24V i 2,5 år, veldig fornøyd. men 27k for en 520 92mod,d er kanskje litt mye nå;)med tanke på rusta. solgte min 520 91mod for 33k å d er 3 år siden, den hadde da gått ca 220t km. d den mekanikeren sier om at bilen er for tung for den motoren, da veit han ikke hva han prater om, 150hk på 1500kg er nå vel ikke noe syte over. å han er mekaniker:shake

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å si at e34 520 24v er for liten motor er helt feil.. Jeg har den motoren selv og den drar helt greit, ikke nok til at det er veldig moro, men litt moro.. og det går bedre enn masse annet:)

 

Den er ALT for liten i grunn! Lånte en 540 med 6trinns manuell en dag, og min er skamdau i forhold (2l 24v). Skulle jeg handla igjen, ville jeg definitivt spart opp ekstra penger til større motor, det chassiet fortjener så mye mer enn symaskinsekser!

 

Edit: Men det må sies at jeg tviler på at du finner bedre kjøp i den prisklassen, var jo derfor jeg kjøpte min :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ALT for liten i grunn! Lånte en 540 med 6trinns manuell en dag, og min er skamdau i forhold (2l 24v). Skulle jeg handla igjen, ville jeg definitivt spart opp ekstra penger til større motor, det chassiet fortjener så mye mer enn symaskinsekser!

 

Edit: Men det må sies at jeg tviler på at du finner bedre kjøp i den prisklassen, var jo derfor jeg kjøpte min :hello:

 

beror jo helt på hva du skal bruke bilen til, man er ikke nødt til å ha en bil som drar ordentelig for å komme seg fra A til B da vettu, åsså bruker nå en 540 en del mer en 520 da;) er snakk om prioritering dette, å komme å si at en 520 24v er for liten er helt idiotisk å si, som sagt d kommer ann på bruken;) og ikke minst økonomiske.

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beror jo helt på hva du skal bruke bilen til, man er ikke nødt til å ha en bil som drar ordentelig for å komme seg fra A til B da vettu, åsså bruker nå en 540 en del mer en 520 da;) er snakk om prioritering dette, å komme å si at en 520 24v er for liten er helt idiotisk å si, som sagt d kommer ann på bruken;) og ikke minst økonomiske.

 

Da har du aldri kjørt 540 med manuell kasse. De går BILLIG!

Ligger glatt under literen på mila ved langkjøring, og fra 80-90 og oppover er jeg temmmelig sikker på at den går billigere enn 520 min. Kan overhode ikke sammenliknes med M5 på forbruk.

 

Men ikke missforstå meg, digger 520n! Det eneste jeg har å utsette på den er for liten motor (med fare for å gjenta meg selv?)

Pysemaskina mi skal nå holde til litt gøy på snøen i vinter i allefall :D

 

Fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du aldri kjørt 540 med manuell kasse. De går BILLIG!

Ligger glatt under literen på mila ved langkjøring, og fra 80-90 og oppover er jeg temmmelig sikker på at den går billigere enn 520 min. Kan overhode ikke sammenliknes med M5 på forbruk.

 

Men ikke missforstå meg, digger 520n! Det eneste jeg har å utsette på den er for liten motor (med fare for å gjenta meg selv?)

Pysemaskina mi skal nå holde til litt gøy på snøen i vinter i allefall :D

 

Fred

 

520 24V bruker jo fint 0,65-0,7, å på langkjøring bruker de fleste motorer ikke alverden,ikke d at en 540 bruker noe j... med bensin, men sammenlign ikke den med en 520 24V iværtfall. d er jo først på småkjøring man virkelig ser forbruket, å kom ikke her å si at en 540 bruker lite på småkjøring, og viss man drar på litt vær gang man har vært nedi 1 eller 2 gir, så bruker den ikke mindre da, dær kommer vi på prat om stor motor, større motor og hk, jo mer suppe må d ha, d vet både du å alle andre, ingen vits å

diskutere dette. åja, jeg har kjørt 518,520,525,535,540 så d, har også hatt mange bmw`er igjennom de siste åra;) er ikke ekspert, men prater om min erfaring;)

PS hva som er for liten kan jo diskuteres til man blir blå;) tenkt deg en 518 da, er ikke d for liten motor da?;) 520 12V også da;) ingen har sagt at 520 er en sprek bil, men si at d er for liten motor,(150hk på 1500kg) da den går både billig og drar greit nok, er vel å ta i mener jeg;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår