Stikken Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Kikka litt på en MB 230e W 124 som ikke starter. Den får ikke bensin. Det kommer bensin inn på fordeleren( K-jetronic) men ikke ut til dyser. Det er bensin til kaldstartdysa. Det står en elektrisk kontakt på bensin-fordeleren, noen som vet hva denne er til?? kommer ikke spenning på denne ved "kinning". Er også veldig lav spenning på Coil (0,1v) men bilen reagerer på bruk av startgass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Coilen skal jo ha 12V inn... starter ikke for alt i verden med 0.1V på den. Ledningsbrudd/korrosjon? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 sjekk sikringen (10ampere) på overspenningsværnet bak batteriet. eventuelt ta ut spenningsværnet og lukt om den er svidd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 har bilen stått lenge? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stikken Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 har bilen stått lenge? Nei den var i bruk til den ikke startet en dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 men i og med at det kommer bensin inn på fordeleren og ikke ut er nok feilen der sammen med strømmen på coil kanskje.. den fordeleren er rein mekanisk! vis du tar av filterboksen sånn ad du kommer ned til det store spjeldet der, dytter ned det samtidig som tenning står på vil du se om det kommer bensin ut til dysene vis du bare løsner litt på mutterne på skruene.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stikken Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 men i og med at det kommer bensin inn på fordeleren og ikke ut er nok feilen der sammen med strømmen på coil kanskje.. den fordeleren er rein mekanisk! vis du tar av filterboksen sånn ad du kommer ned til det store spjeldet der, dytter ned det samtidig som tenning står på vil du se om det kommer bensin ut til dysene vis du bare løsner litt på mutterne på skruene.. Skrudde av rørene på fordeleren og det kom dråper ut. Lurte på om denne elektriske kontakten som er montert der åpner for bensin når tenning er på f.eks. Er enig i at 0,1v ikke er nok til coilen, men den reagerer på startgass og du ser gnist hvis du tar ut tennplugg og jorder den i blokken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 hmm.. jeg drev å slett forfederlig mye med denna fordeleren på en 2.3 16v jeg hadde.! klarte å få renset opp fordeleren med no slags bensin rens! da så man at spruten virkelig sto ut av dyserørene når man trykker ned spjeldet! også kan det lønne seg å skru av alle rørene og sette på flasker sånn at man ser om de spruter like mye. jeg mener bestemt at den fordeleren er fullt mekanisk og ikke har noe med elektronik og gjøre! den bryteren du snakker om er nok fullgass bryter(var sånn på 2.3 16v) men som sagt prøv å skru av alle rørene, sett på flasker,tvangskjør bensin pumpe,trykk ned spjeldet og se om det kommer noe i flaskene! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.