volvoRsport Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Det er en Volvo 940 Turbo(orginal) og ettermontert intercooler. Sjekk tråden om bilen som er ført opp under!:D Er det en original turbobil har den også intercooler originalt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Originale turbobiler har 135(lt) eller 165(ft)hk, 180++? Har du trim eller turbo+ fra før eller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RunarSim Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Nei. Intercooler'n er ikke orginal Siter Volvo 940 Turbo<3 Tråd om min 940 http://www.bilforumet.no/900-serien/180452-volvo-940-turbo-prover-engang-til-p.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Viking chip gir mer bensin slik at du kan kjøre med høyere ladetrykk. http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm Eg kjører med ecomax chippen og 1,0 bar. Går helt greit men mye vil ha mer. Hehe ..å fanden vil ha fler :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 "Maxis" siterte nok trådstarter på den setningen. Du kan enten kjøpe en ny actuator (wastegateklokke) med valgfritt grunntrykk, f.eks hos http://www.bsrab.se, eller en pysventil/boostcontroller. Lurer på hva som er best? Har hørt at pysventilene kan variere veldig..tenker da på at du stiller trykket f.eks 0.8 men så ligger den og veksler mellom 0.7 og 0.9.. Dette er bare noe jeg har hørt, har ikke sjekket om det stemmer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Tror nok det mest stabile er ny actuator, men den er litt tungvint å justerer opp og ned. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 ja viss æ har skjønt det rett blir det vel litt tyngre,, men e jo ikke akkurat som om mann justere det trykket vær dag da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Nei gjør jo ikkje det. Funker bra for meg med actuatoren uten pysventil. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Hva er den beste chippen.. ? ? Viking vs BSR ? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Beste chip: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817 Billig er den og, $370 (2000kr) for bensin- og tenningschip. Har bestilt hos han til B204FT :) Men hadde Viking Ecomax på 240'en og det funka knall det. :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.