240-prosjekt Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Heisann! La merke til at Getrag-kassa mi har begynt å lekke olje i dag. Tror den lekker i bakkant da det er olje på travers. Noen forslag til hva det kan være? Lager, pakning ? Evt noen som vet hva det koster å ovehale en sånn kasse i tilfelle det må til? Sjekka litt på forumet og fant ut at Even Holte på Toten skal være flink. Noen som har kontaktinfo på han? Er det andre i nærheten av Oslo som kan evt kan ta dette? privat eller firma spiller ingen rolle. Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Bruker å være simring på utgående aksel som lekker.. Er ingen heksekunst å skifte men det blir slitt et spor i medbringeren som er årsaken til lekkasjen og som sørger for at den nye simringen noen ganger vil lekke også.. kan vel dreie/slipe vekk sporet uten at forspennet til simringen blir fraværende.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Bruker å være simring på utgående aksel som lekker.. Er ingen heksekunst å skifte men det blir slitt et spor i medbringeren som er årsaken til lekkasjen og som sørger for at den nye simringen noen ganger vil lekke også.. kan vel dreie/slipe vekk sporet uten at forspennet til simringen blir fraværende.. Og sjekk at luftinga på kassa er åpen. Er den tett og oljen begynner å skumme blir det trykk og olja presses ut gjennom den bakre tetningen. Å overhale de kassene er komplisert,en bør ha gjort det noen ganger for å vite hva som skal gjøres i riktig rekkefølge. Gjøres det en feil lar ikke kassa seg dele. Gjør som han sa i innlegget over,plukk av medbringeren og få slipt overflata eller ikke sett nye tetningen på akkurat samme sted,en har en del å gå på i hullet der den skal sitte. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Det lønner seg i allefall ikke å overhale ei sånn kasse. Alle lagrene i kassa er udda spesial. Lageret på inngående og utgående aksel er ikke å få som std deler, så må kjøpes på bmw. Inngående lager kosta 900kr. Lagerene på kubben er å få tak i, men de koster flesk de også. Jeg har plukka kassa delvis fra hverandre, men å plukke den helt i deler tror jeg er ett lite prosjekt for seg selv. Kan i allefall ikke sammelignes med volvo kasser som nesten detter fra hverandre av seg selv i forhold. Somm euro sier, hvis du skal bytte simring så sett den litt lengre inn evt. Hvis det er grader eller sår på medbringeren blir ikke den nye ringen så mye eldre... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Takker for svar! Luftinga på kassa er åpen. Regner med at BMW har ny simring til meg ? Får ta ut kassa og prøve å bytte den. Mistenker også at inngående lager er litt dårlig. Hører ihvertfall lyder fra kassa. Bør jeg evt ta dette samtidig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Inngående lager kan du bytte uten å demontere noe særlig... Er 3 punkts kontaktlager, må bestille det fra bmw. Simringen får du også hos bmw. Er alltid litt slark i inngående aksel... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 trenger ikke å ta ut kassa for å skifte sim-ring! men hvis du vil så... Kan hjelpe å sette sim-ring litt lengre inn enn den gamle,men ikke press den for langt inn da det ikke er noen kant på godset i bakkant.. risikerer at den havner bak godset og da er det litt kuk å få den ut sim-ring igjen uten å deformerere den! Å plassere sim-ring lengre inne er greit så lenge det blir tett,men ikke alltid det blir helt 100% :) men er man nøye og får den tilstrekkelig unna slitesporet og setter den rett så blir det gull! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Takker for svar! Da blir det skruing i morgen. Så at den låseringen på medbringeren må byttes og. Hvordan er det å få av medbringer uten luftverktøy ? Vil tru den skrua sitter litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrTore Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Er også intressert i folk som kan overhale getrag kasser. Koster sikkert litt, men å kjøpe ei "ny" 20 år gammel kasse igjen er vel sjansene for å få ei dårlig kasse igjen ganske stor. Da er det vel like greit å overhale den man har. Å er det "5 skiftnøkler" i vanskelighetsgrad å gjøre dette selv kan det være greit å få noen som har gjort dette noen ganger før. Noen som har priser å info ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Koster sikkert en Tremec TKO600 kasse i deler og arbeid for å overhale en Getrag 265/262cr kasse! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Akkurat.. Skal du bytte alt av lager så er det masse arbeid. Men skal kun lager på inngående og utgående aksel samt kubben byttes er det overkommelig. Lagrene som er på midten tror jeg er ett lite helvete å bytte for da må absolutt alt demonteres. Men tipper på at de 4 lagrene som er enklest å bytte ryker på rundt 3000kr. Er spesiallager. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Da har jeg vært på BMW og henta simring ++ Sjekka for moroskyld pris på ny/overhalt kasse. 23 laken det gitt. og da er det innbytte. Kunne få den for 19k om man var medlem av BMWCCN. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Da har jeg vært på BMW og henta simring ++Sjekka for moroskyld pris på ny/overhalt kasse. 23 laken det gitt. og da er det innbytte. Kunne få den for 19k om man var medlem av BMWCCN. Fy faen!!! Lovlig ran kalles det! Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Ja...da hadde jeg heller kjøpt en TKO600 kasse:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Det er faktiskt billigere å kjøpe ei tko600 kasse da... Den kommer på rundt 15000kr grovt beregna fra summit, jegs e.l. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.