Gå til innhold

Hvilken batteri?

Ranger emnet


chspt

Anbefalte innlegg

Hei igjenn, etter mye god respons og flere hjelpende hender fra dette forumet så kommer jeg med nok et spørsmål.

 

Nå som jeg henter meg ny bil skal jeg montere anlegget jeg har liggende..

 

av forsterker kraft har jeg 2stk helix dark blue 1000.2, og en ground zero kondensator på 12pharad, men som dere sikkert forstår er dette nokså strømmtørst, og må vell derfor montere et nytt batteri baki bilen (bare til ampene ofc), så lurte på om noen hadde noen forslag til hvordan batteri?

 

Mvh, Chris Smith.

06 Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du spille musikk med bilen avslått?

 

Om ikke ville jeg sett på ett av de større Kinetik batteriene, F eks hc1800, evnt hc2400 om du har plass. Kvitt deg med blybatteriet ditt og sett dette batteri i motorrommet. Da har du ET krafig batteri. Mitt råd.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, blir bare surr vist du paralell kobler et standard blybatteri med et gelebatteri, evt. bare to forskjellige batterier, det ene begynner og lade ut det andre...

 

Da har jeg hørt det også...

Kan du begrunne dette eller har du "bare lest det på nettet" slik som 98% av de andre brukerne av dette (og alle de andre) bilstereoforumene i landet?

 

Hva med å sette dette ut i praksis?

Trenger du batteri så stiller jeg med Kinetik!

Gjør dine egne erfaringer med batterier FØR du begynner å sette ut feilinformasjon som ikke henger på greip!

 

 

Til trådstarter:

Du kan FINT bruke Kinetik sammen med ditt syrebatteri!

Kinetik har meget lav indre motstand så det vil ikke på+virke ladingen av batteriene eller tappe ditt syrebatteri for strøm.

Montèr batteriet i bagasjerommet og sikre det med sikring fremme i motorrommet og FØR batteriet i bagasjerommet. Da unngår du en mulig brann hvis kabelen mellom de to batteriene skulle kortslutte med karosseriet.

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hørt det også...

Kan du begrunne dette eller har du "bare lest det på nettet" slik som 98% av de andre brukerne av dette (og alle de andre) bilstereoforumene i landet?

 

Hva med å sette dette ut i praksis?

Trenger du batteri så stiller jeg med Kinetik!

Gjør dine egne erfaringer med batterier FØR du begynner å sette ut feilinformasjon som ikke henger på greip!

 

 

Til trådstarter:

Du kan FINT bruke Kinetik sammen med ditt syrebatteri!

Kinetik har meget lav indre motstand så det vil ikke på+virke ladingen av batteriene eller tappe ditt syrebatteri for strøm.

Montèr batteriet i bagasjerommet og sikre det med sikring fremme i motorrommet og FØR batteriet i bagasjerommet. Da unngår du en mulig brann hvis kabelen mellom de to batteriene skulle kortslutte med karosseriet.

 

Mvh

Pål

 

Hørtes veldig bra ut, da sparte jeg de kronene på og oppgradere begge, hørtes ut som om du har veldig god peiling på dette, så hvilken kinetik har du og anbefale?

 

 

Forresten, noen som har noen formening om hva det koster og få sendt slike batterier, kan vell ikke akkorat være billig?

 

Mvh, Chris Smith.

06 Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig bra ut, da sparte jeg de kronene på og oppgradere begge, hørtes ut som om du har veldig god peiling på dette, så hvilken kinetik har du og anbefale?

 

 

Forresten, noen som har noen formening om hva det koster og få sendt slike batterier, kan vell ikke akkorat være billig?

 

Mvh, Chris Smith.

 

Hvilket Kinetik batteri du velger kommer an på hva du har plass til, men Kinetik HC2000 er meget godt egnet til de fleste. Hvis dette skal plasseres i bagasjerommet og ikke fremme så er jo størrelsen egentlig ikke noe problem. Eller hva?

 

Hvis du betaler på forskudd så sendes Kinetik med SmartPost og du slipper da unna med kr.150,- i frakt.

Kan du komme og hente det så er det alltids litt annet å se på her hos oss:disco

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på hc2000 var jo overkommelig også, men hvordan blir det og lade dette med orginal dynamo? Er en diesel bil btw, da jeg vet de i noen tilfeller har større dynamo.

 

Okey frakten va ikke ille i det hele tatt, hvor er det man "kommer innom" da?

 

Når man kobbler opp batteri i bagasjen hvordan gjøres det? Kabel fra + polen framme til + polen bak, også gjording i bagasje rom? med en sikkring framme ved orginal batteriet?

 

Tusen takk for svar folkens, alltids hjelpsomt:)

06 Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hørt det også...

Kan du begrunne dette eller har du "bare lest det på nettet" slik som 98% av de andre brukerne av dette (og alle de andre) bilstereoforumene i landet?

 

Hva med å sette dette ut i praksis?

Trenger du batteri så stiller jeg med Kinetik!

Gjør dine egne erfaringer med batterier FØR du begynner å sette ut feilinformasjon som ikke henger på greip!

 

 

Til trådstarter:

Du kan FINT bruke Kinetik sammen med ditt syrebatteri!

Kinetik har meget lav indre motstand så det vil ikke på+virke ladingen av batteriene eller tappe ditt syrebatteri for strøm.

Montèr batteriet i bagasjerommet og sikre det med sikring fremme i motorrommet og FØR batteriet i bagasjerommet. Da unngår du en mulig brann hvis kabelen mellom de to batteriene skulle kortslutte med karosseriet.

 

Mvh

Pål

 

Men kan vel også si: Om det ene batteriet blir tomt, så vill det hente strøm fra det andre, så sant du ikke har skille rele.

 

Men så lenge begge batterier er friske så spiller det liten rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan vel også si: Om det ene batteriet blir tomt, så vill det hente strøm fra det andre, så sant du ikke har skille rele.

 

Men så lenge begge batterier er friske så spiller det liten rolle.

 

Jeg har alltid sagt:

Hvis en sikring ryker så må en finne ÅRSAKEN til at den ryker, FØR man bytter den!

 

Dette gjelder med det du,tOFFY, skriver, også.

Hvis et batteri trekker strøm fra det andre, når bilen ikke er i gang, så må det batteriet være defekt, og da hjelper det ikke med 400 stk. Kinetik HC2000!

 

Det optimale er jo at alle batteriene i bilen er av samme merke og modell for å få alt så likt som mulig, men det er ikke alltid at dette kan gjøres pga. f.eks. plassproblemer.

 

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sagt:

Hvis en sikring ryker så må en finne ÅRSAKEN til at den ryker, FØR man bytter den!

 

Dette gjelder med det du,tOFFY, skriver, også.

Hvis et batteri trekker strøm fra det andre, når bilen ikke er i gang, så må det batteriet være defekt, og da hjelper det ikke med 400 stk. Kinetik HC2000!

 

Det optimale er jo at alle batteriene i bilen er av samme merke og modell for å få alt så likt som mulig, men det er ikke alltid at dette kan gjøres pga. f.eks. plassproblemer.

 

 

Mvh

Pål

 

 

Ja, det er derfor jeg nevner det. For da husker han å sjekke det batteriet han har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår