Gå til innhold

Audi RS4 Swirl Edition :D

Ranger emnet


Meguiar`s Fan

Anbefalte innlegg

Tror nesten jeg må få en sånn som deg til å ta bilen min. Når jeg ser resultatet på den bilen får jeg lyst til å lære denne kunsten selv.

 

Meget bra

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er bilen endelig ferdig :D

 

IMG_1522.jpg

 

IMG_1523.jpg

 

IMG_1529.jpg

 

IMG_1527.jpg

 

Den ble i mine øyne langt ifra strøken, men den ble mye bedre enn den var og da har man jo kommet langt. Måtte ha demontert rails ++++ om jeg skulle fått klikka max. Men det erre vel ikke verdt. Bilen brukes til daglig og er ingen utstillingsbil.

Skal ta bildet av alle produktene samt verktøyet jeg brukte, men det blir seinere idag/imorra.

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, takk skal du ha. Ikke meningen å gå helt off-topic her nå, men tror du det er lurt å begynne med for eksempel Scratch-X og M0916 Swirl Remover? Det virker ikke som om de er så dype disse swirlsene mine. Fars Verso har ikke swirls og har nesten aldri vært maskinvasket, kan dette ha noen betydning?

 

 

Eirik

 

 

Alltid greit å teste noe av de svakeste produktene først. Finne en liten testspot og gyve på. Det kan jo hende det blir mer enn greit nok og da erre jo dumt å gå på med for grove produkter. Klart måten man vasker på har betydning. Denne Audi`n jeg har shina nå har sett både snøkost/isskrape og børstevaskemaskin(gråter innvendig) :D

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra innsats og gode resultater her Håvard :D

Hvor kjøper du slik blå maskeringstape? Legger den igjen et tynt limlag etterseg, eller kleber den bare uten lim?

 

Hvordan er det å bruke maskin på plasser som ikke er helt rette? Bakfangeren bak høyre bakhjul for eksempel. Den har jo en knekk. Må slike tas med hånd, eller kan du bruke kanten på poleringshetta forsiktig?

 

Blir nice å se denne bilen ferdig :D

 

Edit: Driver du bilpleie virksomhet eller bare på hobby virksomhet? :)

 

Den blå teipen var det dama som kjøpte, har ikke fått spurt hvor. Den er 100% excellent. Null gris. Bruker maskin på de aller fleste plasser, ikke noe problem om man er forsiktig. Brukte maskin bak der på knekken ja, bare "tilta" padn litt. Brukte jo oxo en ganske myk pad da, samt att bakplata på Makitan min er veldig bløt. Det er vel bare hobby igrunn :D Men leker litt med tanken om å gjøre jobb ut av det.

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser rimelig strøken ut på bildene ivertfall, total forandring fra det den var da! Bra jobba! cherokee'n neste nå da eller? hva brukte du på rutene?

 

Regner med han blei fornøyd? :D lang tid brukte du sammenlagt da?

 

Tror det blir en Nissan Navara nå :D Brukte Glass Cleaner Concentrate ifra Meguiars Detailer serien. Samt rutepapir ifra Tork, 3lags blått(resirkulerbart). Eieren får bilen seinere idag, så håper han blir fornøyd. Tror jeg surra på i 15t tilsammen, men jeg har ikke jobba hardt :D Hatt litt besøk og slappa av egentlig. Garasjen min er ikke det jeg vil kalle drømmeplassen for shining heller. Ønsker meg ett sted med bedre lys og løftebord. Samt ennå mere utstyr :D Blir aldri fornøyd vettu.

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør bli fornøyd han som henter den bilen...

 

Scotch 3M står det på de blå tape rullene jeg har her, og de er supre å benytte på bilen, fant mine på COOP obs, men har sett de på flere steder etterhvert også, mener den kan stå på i 1 uke uten å sette noe lim igjen, men det har jeg ikke testet da jeg ikke liker å kjøre bil med tape på.....he he, Uansett bør du ikke overdrive poleringsmaskin kjøring over tapen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker maskin på de aller fleste plasser, ikke noe problem om man er forsiktig. Brukte maskin bak der på knekken ja, bare "tilta" padn litt. Brukte jo oxo en ganske myk pad da, samt att bakplata på Makitan min er veldig bløt.

 

Håvard

 

Takker for svar.

 

Har fortsatt noen ubesvarte spørsmål for oss(?) nybegynnere med roterende maskin. Tenkte jeg kunne ta meg til rette med dem her. :blunk:

 

Ser på enkelte filmer på nettet(tuben) at når folk polerer bort riper, så har de fortsatt mye fuktighet på lakken, mens når jeg skrudde opp omdreiningene på min roterende maskin så begynte produktet å forsvinne slik at lakken ble mer tørr. Er dette galskap, eller skal det være slik? (Jeg fikk vertfall vekk ripene uden å skade lakken eller fargen) Jeg gikk også gradvis opp i fart, men etter jeg kom over en viss rpm så begynte m82´n å sprute i ring liksom. :wonder: MG t-skjorta mi ble full med voks. :( Hadde da jobbet m82´n godt inn i lakken med lav rpm først.

 

Brenner man ikke lakken om man bruker kanten på pad´n når man polerer? Er litt skeptisk til å ta et panser med høy hastighet på maskinen når panseret bølger litt. Har ikke lyst at paden skal "grave" seg inn der panseret går litt opp. Mitten er helt flatt liksom, men på begge sidene på panseret stiger det litt opp. Skjønner?

 

På roterende vinkelsliper, så er det 6-7 hakk tror jeg.. Jeg startet på 1,5 og avsluttet med 3,5-4 når ripene forsvant (men da ble lakken også mer tørr). Hadde jeg for mye speed? Truhaa, lik din gule roterende. :)

 

Tror det var alt. Fant vertfall ut at det tar veldig mye tid å maskinpolere bort riper, kontra bare ta å gni det du klarer med pads. Men resultatet er jo HELT forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår