oljejan Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 har en RF30001 db som driver 2stk JBL p1220e singel 4ohm, å ved høy spillig går forsterkern i protect i noen sekunder for den kommer tilbake igjenn, har okså en kondis på 1,5 farad... subbene er koblet rett fra subbene å rett på blokka(blokka har 2 utganger)... kan noen hjelpe meg med d? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 for meg så høres det litt mer ut som at den får for lite strøm ved full effekt. hadde også det samma problemet.. og det problemet var at det var en liten kobbertråd som toucha kabla ved høyspilling. men kan jo også være noe med ampen og som begynner å ta kvelden Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oljejan Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 ampen har akkurat vært inne til reperasjon, så d kan d ikke være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oljejan Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 displayet på kondis'n viser helt ned i 11 volt ved høy spilling,kan dette ha noe å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Har også samme problem.. med da med Lanzar OPTI2000D, er nok det at den får litt lite strøm, er ikke masse watt den produserer når den går ned mot 11v tror jeg :P. Jeg har helt nytt Exide TECH batteri, oh 0awg strømkabel ført bakover til forsterkern. Samme skjer om jeg bruker 1 eller 2 element, av typen RF Power stage 1 12". Kjører 2 ohm på 1 element.. 1 ohm når det er 2 element.Ny kasse til elementa samt ny forsterker er nok min løsning til neste år. Og få inn frontsetta da :).. brukt snart 3 år på det og gitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 displayet på kondis'n viser helt ned i 11 volt ved høy spilling,kan dette ha noe å si? Det er nok det som er grunnen, forsterkeren går i protect pga. at den ikke får nok strøm. Vil anbefale deg og bytte batteri til f.eks Northstar sitt NSB70 og det holder nok til normalt bruk tenker jeg.. http://www.autobilstereo.no/index.php?main_page=product_info&cPath=5_38&products_id=848 Samtidig bør du oppgradere kablene til 50mm2 fra batteri og bak til forsterkeren, 50mm2 til jording både fra batteri til karosseri, og fra karosseri til forsterker. Du bør også bytte til minst 25mm2 fra dynamo til batteri, både + og jording. Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oljejan Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 mener du å bytte bilens hoved batteri med Northstar NSB70? holder d ikke å kjøpe et Kinetik batteri fra morel.no? for eks HC600? pluss å bytte + og jording til 50mmm2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Du skulle i utgangspunktet ikke hatt noe bruk for kondensator til det du har, så hos deg er noe feil... enten ræva batteri, dårlig dynamo/børster/laderegulator, dårlige kabler fra dynamo, dårlig jording, eller en kombinasjon av alt dette;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poolish Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 mener du å bytte bilens hoved batteri med Northstar NSB70? holder d ikke å kjøpe et Kinetik batteri fra morel.no? for eks HC600? pluss å bytte + og jording til 50mmm2? hvis du har et Kinetik batteri i bagasjerommet + du skfter kablene til 50mm2. Så skal du ikke ha problem med strøm. Vet ikke helt hvordan det vil bli i kombnasjon med hovedbatteriet. Vil kinetik batteriet da kunne tappe dette? Det anbefales jo helst å ha to batteri av samme type. Siter Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Jeg har iallefall planer om et kinetic batteri baki neste år.. samt bygge om til bassreflex.. og få inn frontene da :P.. har liksom en RF Power T4004 som bare står baki der nå og ikke er koblet til noe :P. hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 I dette tilfellet virker det som om ampen får for lite strøm, men vist protect lampa begynner og lyse ved høy spilling kan dette også bety dårlig jording... Jeg har blitt fortalt at man ikke bør paralellkoble to forskjellige batterier, da begynner de og tappe hverandre, trur de må ha like mye "amperetimer" eller ampere eller noe... Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oljejan Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 jeg må ivertfall prøve noe, frister mest med et kinetik batteri, men hvis dette gjør at hoved battriet tappes, er vell ikke dette noe heldig. noen som har erfaring me kinetik batterier da? event. andre batterier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg