Gå til innhold

Spørsmål ang motorbytte fra F til FK!

Ranger emnet


tenacius

Anbefalte innlegg

Har nå heist i nye motoren og har møtt på litt problemer.

 

Vi får begynne med denne her:

DSC00597.jpg

Hva er den el. kontakten? Tror ikke jeg har den på ledningsnettet mitt.

 

 

 

Hvor skal denne slangen som jeg holder her kobles?

DSC00598.jpg

 

 

 

Og siste spm. Sliter endel med IC. Har kjøpt de festene som står i guiden. Men jeg får det ikke til å stemme. IC er jo både for bred og lav til at dette skal gå?

DSC00600.jpg

Den ene stussen der vil jo gå rett i batteriplata. Den kommer også for lavt iforhold til festene.

De festene som står i guiden, er jo til å ha både IC og radiator på. Hvordan løses dette når Radiator er en hel del smalere?

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjallo..

Den kontakten du mangler trenger du vel ikke..?'

Angående den slangen er det sikkert bare å plugge.. tipper den er til noe fra 940..

Den IC'en der er fra 940, og den i guiden er den som er org. til 240.. Derfor passer ikke festene osv..

For å få den til å passe må du plassere batteriet i bagasjerommet og kutte vekk batteriplata i motorrommet.. M.a.o. skaff deg en 240 IC eller kjøp en alu cooler som passer uten de alt for store modsa når du først skal ha en annen cooler...

 

Mvh T-G

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva den el kontakten var fikk du vel ikke helt svar på!? Jeg mener å huske at det er en temp sensor som sitter på innsuget til turbo med en slange bort til veivhusventilasjon. ikke nødvendig å ha, Bare til å fjerne.

 

De to andre slangene går til en ERG ventil. Dette har kun med miljø og gjøre. Den skal sørge for at uforbrent bensindamp inne i motoren etter at du har stoppet, ikke går ut i det fri men blir retunert til kansiteren. Den er den svarte boksen foran ved radiatoren. Alt kan du bare hive i :flushit:

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår