Gå til innhold

Felg faenskap

Ranger emnet


sandersen

Anbefalte innlegg

Felgene minne ser bare værre å værre ut :( veit ikke om det kommer etter jeg rensa de med autosol, for det skal vell kanskje ikke brukes på felger med klarlakk? men nå er det slik at jeg veit ikke om felgene mine har klarlakk eller ikke, åssen finner jeg ut av dette? veit bare at felgene heter S1 Edition fra TireStars German eller noe. Ser at det er en god del små riper i felgene, felgene er også litt mere blasse å noen gule flekker her å der, skal jeg gamble å prøve å polere opp med autosol igjen? for resultatet blei jo ganske bra forrige gang, bare at da brukte jeg polergarn nå tenkte jeg å bruke mothers powerball. Kanskje at det bare er noe avfettning som har kuka eller noe?

Eller skal jeg polere over dette med vanelig sealer?

 

Redd for at felgen trenger proffesjonel hjelp :( at den må evnt pusses ned å lakkes opp igjen eller noe. Men håper ikke det! Hjelp!

 

Har ikke bilder, kommer rett fra garasjen(der jeg fant ut at jeg også hadde knekt en bite av demperen :ex_machin) så litt distre nu :(

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så så sandersen det ordner seg....

 

Om polishballen blir sort, eller om garnet du benyttet sist ble sort (slik som når din moder pusser sølvtøy) så er det uten klarlakk...blir det IKKE sort, er det klarlakk...da er det vanlig rens/polish som gjelder..

 

Knekt en bit av demperen? sikkert ikke noe polish til det desverre....he he, kjedelig da, må de byttes ut, eller blir det sveise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufs.. ja håper det :) tror det ordner seg for mener å huske de blei rimelig svarte ja, så da prøver jeg å peise på med autosol igjen. Men kan jeg da bruke sealer over dette igjen? ja?

 

Veit ikke tror det fulgte med bilen for dempern har ikke blitt bånna i mitt eie ivertfall, men skjønner ikke helt åssen han har skalla av en bite, er på den "sylinder hylsa" rundt selveste dempern, eller hva jeg skal kalle den, så det går... tror jeg...

 

Men uansett! Takk for tipset truhaa, skal ned å prøve og polere i morra, så vist det går til helvete så sender jeg bare en feit regning til deg ;)

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde bittelitt på en gul mg pad felgen nu, ble sort det gjorde det men felgen så fremdeles ikke bra ut, så blass ut og det var fortsatt flekker, kan hende det er nxt såperester, har brukt kraftig avfettning på dem og, så kan hene alt går vekk vist jeg bruker polish ball å går kraftig over dem med autosol, ELLER jeg kan gjøre det 10x værre.. usikker.

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig avfetting skal du helst ikke ha på alu felger som er uten klarlakk..Mildest mulig (P21s feks) Kan skade felgen, så det kan være en grunn der til hvorfor de har blitt stygge..

 

Om autosolen blir sort om du gnir den mellom fingrene aner jeg ikke, men alu polishen min mener jeg ikke blir det..

 

Sende regning Sandersen? halvt Amerikask du da? he he sue me.....he he

 

Skal se om jeg finner igjen en post på Ag ang noen alufelger og hva, hvordan, ikke det men det osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm men det burde jeg klare å polere bort med autosol kanskje? det avfettninga muligens har skada?

 

http://cgi.ebay.at/Alu-Felgen-S1-Edition-9j15-u-8-5j15Zoll_W0QQitemZ110157115501QQihZ001QQcategoryZ9892QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

det er samme type felg, eneste infoen jeg har klarta å snusa fram så langt,

http://www.japspeed.de/pages/felgenprogramm/felgenprogramm1.html

fant der og forresten, men ser ikke noe info om dem :( er den første s1 edition, håper du finner den post'n så jeg slepper å ødelegge felgen mer.

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. en lang artikkel på engelsk :) jaja takk, får vell sette meg ned å lese litt

 

Yngve: Okay, alltids fint å ha noen å sende regninga til vist det går feil ;) visst du smisker pent med truhaa kanskje dere kan dele den ;) hehehe

 

Kikka litt nærmere på flekkene i stad, ser ut som søleflekker rett å slett men vill ikke vekk, prøvde med clay i stad, funka ikke veldig, TROR det funka litt men nå har jeg gullfiske hukomelse så... Prøvde med bittelitt autosol på en gul mg pad og, men uten hell.. gnei ikke akkurat veldig hardt, bare en liten forsiktig test. Blei ivertfall sort

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. "Di er vell ikke velltrent, er di Sandersen"? :)

Du må ta i sandersen. Autosolen må gnis skikkelig for å få resultat. Prøv innsiden mellom 2 eiker om du forstår hvor jeg mener.. Der vil det ikke vise om resultatet ikke blir bra.

På med gummihansker og bruk fingrene til å skrubbe autosolen med. Funker gull.

 

Hadde en aprilia rs 125 for noen år siden. Da brukte jeg rett og slett autosol og polertrekk på en pussemus(rotterumpe) og pusset med. Funket GULL! Ble utrolig blank. Så om du har det tilgjengelig, så kan du prøve det som en siste utveg. Bare pass på at du ikke sliter ut polertrekket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde bare litt forsiktig for og se nu, har polert de ned engang med autosol før, men var det jeg lurte på om det kom av, men tror nokk det er avfettninga. Resultatet første gangen blei knæll.

Har gått til innkjøp av mothers powerball så nå tenker jeg vi snakker :) skal ned i garasjen nu å teste.

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår