Gå til innhold

Kjøpe ny vectra a

Ranger emnet


_karina_

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en vectra a, nok en gang. Lurer på hva som kan være feil når rattet er veldig tungt å vri på? Er det servo styringa, og er det isåfall noe som er dyrt å fikse?

 

Forrige vectraen min så tok gassen veldig langt inne, her tok den med en gang nesten, er det normalt?

Og hvordan merker man at det er noe spes gærent med giret?

 

Er sikkert dumme ting å spørre om, men unskyldningen min er at jeg er en jente :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tung på rattet kan ha mye med felger og dekk å gjørde.. har hatt 2 vectra a selv og der var den nyeste av dem tungst på rattet, bytta servovæske og alt slikt men ingenting hjalp den var bare tungre men merka stor forskjell alt etter dekk å felg...

 

men kan jo være dårlig servopumpe kanskje??

 

litt kødden på giren kan jo være hvis det er blitt skifta clutch selv og ikke fått justert giren skikkelig etterpå. dette stressa jeg med når jeg skifta, men fant ut helt nøyaktig hvordan det skulle justeres og da var alt godt, men alikevell når den er kald var det et slags dunk når jeg skulle gire til 2. giret, men når den er gått seg varm er det helt geit å gire. slik var begge vectraene. hvis det er 1. giret du sliter litt me så er det jo en slags sperre som gjør den vrien å få i 1. gir som en sikkerhet med mindre bilen ikke har fart.. vet ikke hvor mye av dette som var inressant for deg. men skrev det vartfall:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe meg en vectra a, nok en gang. Lurer på hva som kan være feil når rattet er veldig tungt å vri på? Er det servo styringa, og er det isåfall noe som er dyrt å fikse?

 

- det er 2 forskjellige servoer ute å går på Vectra.

- det kan være at hjulkontrollen ikke er helt 100%

- det kan også være at det er breie dekk og felger

- det kan være at bilen er senket og da endrer kjøre egenskapene seg

- eller feil luft trykk i dekkene..

 

Forrige vectraen min så tok gassen veldig langt inne, her tok den med en gang nesten, er det normalt?

 

- dette kan justeres :-)

 

Og hvordan merker man at det er noe spes gærent med giret?

 

- du vil merke at den lager spesielt høye lyder, eller at det kan komme en skraping når du bytter gir.

 

Er sikkert dumme ting å spørre om, men unskyldningen min er at jeg er en jente :P

 

- synes at det er artig at jenter også intreserer seg om biler :-)

 

har selv en Opel Vectra V6 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår